پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری خودرو

9 خودرو تولید داخل از شماره گذاری جا ماندند

معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام توقف شماره گذاری ۹ خودرو تولید داخل مربوط به 4 خودروسار در راستای اجرای مصوبه هیات دولت توضیحاتی را در این مورد ارائه داد و تاکید کرد که شماره گذاری خودروهای با مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر و بیشتر از 8.5 لیتر در 100 کیلومتر […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۶

معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام توقف شماره گذاری ۹ خودرو تولید داخل مربوط به 4 خودروسار در راستای اجرای مصوبه هیات دولت توضیحاتی را در این مورد ارائه داد و تاکید کرد که شماره گذاری خودروهای با مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر و بیشتر از 8.5 لیتر در 100 کیلومتر منوط به اسقاط خودروهای فرسوده است.

سرهنگ سعید روحی در مورد علت اقدام پلیس در شماره نکردن تعدادی از خودروهای داخلی در روزهای اخیر گفت: برابر مصوبه ای که امسال در هیات محترم وزیران به تصویب رسیده و از تاریخ 20 شهریور96 اجرایی شد شماره گذاری کلیه  خودروهای سواری داخلی  که میزان مصرف سوخت آنها 8.5 لیتر و یا بالاتر از 8.5 در 100 کیلومتر است را موکول به اسقاط یک خودروی فرسوده کرده است که مطابق این مصوبه 9 خودروی داخلی شناسایی و شماره گذاری آنها نیز منوط به اسقاط خودروی فرسوده شد.

به گفته معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی هم اکنون شماره گذاری 9 خودرو تولید داخل مربوط به 4 شرکت متوقف شده است.

سرهنگ روحی در مورد اینکه عنوان شده که وزیر صنعت در نامه ای خواهان لغو  این مصوبه تا بررسی دقیق آن شده است نیز گفت: این مصوبه از سوی هیات محترم وزیران ابلاغ شده است و لذا اگر بنا باشد تا اجرای آن متوقف و یا به تعویق بیفتد باید از سوی هیان محترم دولت ابلاغ شود که در این مورد تاکنون مطلبی به ما واصل نشده است.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص  چگونگی اجرای این مصوبه از سوی خودروسازان نیز گفت: راهکار این موضوع  کاملا مشخص است و خودروسازان می توانند از طریق ستاد مدیرت حمل و نقل و سوخت نسبت به اسقاط خودرو اقدام نمایند.

سرهنگ روحی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که لغو این مصوبه از طریق هیات  محترم دولت اعلام نشود کماکان مصوبه قبلی از سوی پلیس در حال اجرا است.

منبع: عصر ایران

نگاهی به بازار خودروها و موتورسیکلت های برقی در ایران

توقف شماره گذاری خودروهای یورو 4 تا سال 98

پلاک تهران بر پلاک شهرهای دیگر برتری دارد؟

منعی برای شماره گذاری خودروهای ثبت سفارش شده وجود ندارد

امکان شماره گذاری هیوندای های وارداتی کرمان موتور در ارگ جدید

تسریع شماره گذاری تویوتا RAV4

درصد مجاز شیشه دودی از نظر پلیس راهور

آرین موتور محصولات میتسوبیشی را پلاک شده تحویل می دهد

تعویض پلاک را جدی بگیرید

11 نکته ای که لازم است راننده سرویس ها رعایت کنند

طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی اجرا می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی