پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس انجمن موتورسیکلت

پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)

٧٠درصد واحدهاي توليدي تعطيل شده اند و در این وضعیت شاهد بیکاری ٦هزار نفر در صنعت موتورسيكلت هستیم. ظرف 3 سال آينده ميتوانيم موتورسيكلت با برند ايراني توليد كنيم. مصاحبه اختصاصی جوان خودرو با رئیس انجمن موتورسیکلت : رئيس انجمن موتورسيكلت در گفت و گو با جوان خودرو خاطر نشان کرد: ٧٠درصد واحدهاي موتورسازي تعطيل شده اند […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

٧٠درصد واحدهاي توليدي تعطيل شده اند و در این وضعیت شاهد بیکاری ٦هزار نفر در صنعت موتورسيكلت هستیم. ظرف 3 سال آينده ميتوانيم موتورسيكلت با برند ايراني توليد كنيم.

مصاحبه اختصاصی جوان خودرو با رئیس انجمن موتورسیکلت :

رئيس انجمن موتورسيكلت در گفت و گو با جوان خودرو خاطر نشان کرد: ٧٠درصد واحدهاي موتورسازي تعطيل شده اند و ٦تا٧ هزار نفر بيكار شده اند.

ابوالفضل حجازی رئیس انجمن موتور سیکلت ایران در گفتگو با جوان خودرو گفت: صنعت موتورسازی شرايط مناسبی ندارد و چون در سال گذشته عرضه بيش از تقاضاي بازار بوده امسال بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی تولید موتور سیکلت رو به تعطيلي رفته است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاري کمتراز 40 هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده و اين امر برای اولین بار در دو دهه گذشته است و اين در حالی است كه ٦ماه اول سال قبل بیش از 400 هزار دستگاه تولید شده بود.

موتورسیکلت

رئيس انجمن موتورسيكلت ايران در پاسخ به اين سوال خبرنگار جوان خودرو كه علت توليد بيش از حد در سال گذشته چه بوده گفت: دلیل این امر مصوبه هیئت وزیران درسال 94 در خصوص توقف تولید موتورهای کاربراتوری تامهرماه 95 بود که باعث شد واحدهای تولیدی بیش از اندازه تولید کنند و امروز در انبارهای واحدهاي موتورسيكلت سازي حجم زيادي از مرتورهاي كاربراتوري وجود دارد.

حجازی با اشاره به رغبت مصرف کنندگان برای خرید موتور کاربراتوری گفت: موتورهاي كاربراتوري چيزي حدود ٥٠٠ هزارتومان ارزان تر از موتورهاي كاربراتوري است و مصرف كنندگان ترجيح ميدهند موتورهاي كاربرلتوري خريداري كنند.

رئیس انجمن موتور سیکلت ایران ضمن بيان اينكه ظرفيت مناسبي براي توليد وجود دارد تصریح کرد: 60 درصد از موتورهای 125 سی سی در داخل تولید مي شود و در خصوص ساير موتورها توليد دخلي بيش از ٣٠درصد نيست و مابقي نياز بازار از طريق واردات تامين مي شود.

وي افزود: امروز بيش از ٢٠ درصد از نياز داخل از كشور هند تامين مي شود اين در حالي است كه در دهه ٥٠ كه ما جزو كشورهاي صنعتي بوديم هندي ها با خط توليد موتورهاي ما عكس يادگاري مي انداختند و الان آنها داراي جايگاه مناسبي در صنعت موتور سازي هستند و ما پيشرفتي نداشتيم و دليل اين امر هم نداشتن چشم انداز و برنامه بلند مدت از سوي وزارت صنعت و معدن در خصوص اين صنعت است.
وی در خصوص صادرات موتور سیکلت های ایرانی گفت: در دهه 70 موتور سیکلت های ایرانی به خارج از کشور صادر می شد، اما این میزان اکنون به شدت کاهش یافته و به چند کشور همسايه چون عراقو افغانستان محدود شده است.

موتورسیکلت

حجازي در خصوص ميزان اشتغال در صنعت موتورسيكلت اظهار داشت: در اين صنعت در سالهاي گذشته بيش از ١٠هزار نفر شاغل بودند اما با توجه به تعطيلي بسياري از واحدهاي توليدي اين ميزان به ٣ تا ٤هزار نفر كاهش يافته است.

رئيس انجمن موتورسيكلت ايران در پايان بيان كرد: امكانات و ظرفيت هاي بسيار مطلوبي در موتورسازي و بويژه قطعه سازي وجود دارد و اگر حمايت ها به طور مناسب صورت گيرد ظرف ٣ سال آينده مي توانيم موتورسيكلت با كيفيت با برند ايراني توليد و صادر كنيم اما با سود تسهيلات ٢٥درصد و سرمايه در گردش ناچيز نمي توان اين اهداف را متحقق كرد.

قیمت روز انواع موتور سیکلت در بازار کشور

موتورلانس ، وسیله‌ای جدید برای سرعت بخشیدن به خدمات اورژانس

کم و کاستی های موتورسیکلت های انژکتوری تولید داخل

صدور مجوز شماره‌گذاری برای ۷ موتورسیکلت برقی

نقش ۴۰ درصدی موتورسیکلت ها در تصادفات شهری

بررسی موتور سیکلت آپاچی در بازار ایران

جریمه و توقیف موتورسیکلت هایی که در پیاده روها تردد می کنند

برخورد پلیس با بارگیری نامتعارف موتورسیکلت ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی