پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یارانه انرژی

یارانه نقدی یا یارانه انرژی؟ مسئله این است

رئیس انجمن CNG کشور از پیشنهاد این انجمن به وزیر صنعت مبنی بر پرداخت 150 هزار تومان یارانه سوخت به جای یارانه نقدی خبر داد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو: اردشير دادرس رئیس انجمن سی ان جی در گفتگو با جوان خودرو درخصوص تعطیلی 130 جایگاه در کشور گفت: این تعداد به یکباره تعطیل نشده […]

امیر
پنجشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۶

رئیس انجمن CNG کشور از پیشنهاد این انجمن به وزیر صنعت مبنی بر پرداخت 150 هزار تومان یارانه سوخت به جای یارانه نقدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو: اردشير دادرس رئیس انجمن سی ان جی در گفتگو با جوان خودرو درخصوص تعطیلی 130 جایگاه در کشور گفت: این تعداد به یکباره تعطیل نشده اند و در طول چهار سال گذشته به صورت موقتی سوخت گیری در آنها انجام نمی شده است و در حال حاضر هم 14 جایکاه تعطیل است.

وی در خصوص علت تعطیلی جایگاه ها اظهار داشت: بسیاری از این جایگاه ها تغییر کاربری داده اند و مشکل خاصی از بابت رعایت استاندارد نداشتند و آنهایی هم که به لحاظ رعایت استانداردها تعطیل شدند ظرف دو هفته تا 2 ماه به چرخه سوخت رسانی بازگشتند و در حال حاضر 2 هزار 400 جایگاه سی ان جی در کشور فعال است.

رئیس انجمن سی ان جی در خصوص رعایت حریم برای تاسیس جایگاه گفت: جایگاه سوخت می تواند در هر نقطه ای تاسیس شود به شرط آنکه یک حریم 8 تا 12 متری را رعایت کند و البته این حریم وابسته به متراژ جایگاه است.

دادرس با اعلام این خبر که پیشنهادی در خصوص نحوه پرداخت یارانه از سوی انجمن به وزارت صنعت داده شده گفت: انجمن سی ان جی این پشنهاد را مطرح ساخته تا به جای یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به دارندگان خودروهای گازسوز 150 هزار تومان اجازه سوخت گیری سی ان جی بصورت رایگان در اختیار آنها قرار دهد.

وی ادامه داد: با پرداخت یارانه انرژی به جای یارانه نقدی، در طول یک ماه 900 لیتر بنزین صرفه جویی خواهد شد و به نوعی منابع محدود انرژی نیز مدیریت می شود.

رئیس انجمن سی ان جی در پاسخ به این سوال که آیا این یارانه به تمام افراد خانوار پرداخت خواهد شد گفت: این یارانه فقط به دارندگان کدشناسایی صاحب خودروپرداخت که طبق برآوردها 4 میلیون خودرو هستند خواهد شد.

دادرس در مورد اینکه این طرح در چه مرحله ای قرار داردگفت: ما این طرح را ارائه کردیم و در حال حاضر در خصوص آن مطالعه و کارشناسی صورت می گیرد که پس از آن در هیئت دولت مطرح  شود و سپس در صورت تصویب اجرایی شود.

هادی سیانکی

حذف یارانه به تسهیلات خرید خودرو ارتباطی ندارد

ماهانه معادل یارانه 20 میلیون نفر قاچاق سوخت

یارانه ویژه برای تولید خودروهای دوگانه سوز و برقی

تحویل 53 هزار تاکسی نو در مقابل تاکسی فرسوده

ابزارهای جدید تامین مالی خودروسازان در برنامه راهبردی صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی