ورود عظیم خودرو به بازار خودروهای زیر 50 میلیون با ماهیندرا

عظیم خودرو با سرمایه گذاری خارجی در همکاری شرکت های خودروساز چین و هند وارد عرصه تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ، سرمايه گذاري یک شرکت هندی و دو شرکت چینی در شركت صنايع توليدي عظيم خودرو با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر دوازده هزار ميليارد ريالي معادل سيصد ميليون دلار نهایی شد.
رضا عظیمی رئیس هیات مدیره عظیم خودرو در نشستی خبری با بیان این خبر گفت: بعد از تلاش های شبانه روزی توانستیم در ماه گذشته  با یک شرکت هندی و دو شرکت چینی قرارداد سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) به ارزش  یک هزار و 200 میلیارد تومان را نهایی کنیم و حداکثر تا یک سال آینده این سرمایه وارد کشور خواهد شد.
او با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت اسمی کارخانه زاگرس خودرو به عنوان سایت تولیدی عظیم خودرو معادل 50 هزار دستگاه در سال است گفت: در راستای این سرمایه گذاری مشترک برخی از بخش های مهم کارخانه مانند اتاق رنگ و سالن اصلی باید ارتقا یابد تا بتوانیم طی دو سال به ظرفیت 80 هزار دستگاه و بعد 3 سال به ظرفیت 120 هزار دستگاه خودرو در سال برسیم.
عظیمی همچنین با اشاره به اینکه عظیم خودرو مرکز صادرات این محصولات به بازارهای خاورمیانه خواهد بود تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد از تولید سالانه باید به کشورهای همسایه و خاورمیانه صادر شود.
او همچنین به لیزینگ به عنوان ابزاری در جهت توسعه فروش محصولات شرکت یاد کرد و گفت: 120 میلیون دلار از این سرمایه گذاری به فروش لیزینگی اختصاص خواهد یافت.
رئیس هیات مدیره عظیم خودرو همچنین به خریداران مژده داد که سود لیزینگی که در برنامه این شرکت دیده شده است به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

ماهیندرا

عظیمی در ارتباط با خودروهایی با کیفیت بالا و با استانداردهای یورو 5 و 6 که در برنامه های تولید این شرکت وجود دارد نیز گفت: یک MPV به قیمت 80 تا 90 میلیون تومان، 3 خودرو در کلاس شاسی بلند با قیمتی بین  110 تا 140 میلیون تومان، یک کراس اوور کوچک که بین 42 تا 49 میلیون تومان قیمت دارد و همچنین یک خودرو  7 نفره با قیمت حدود 110 تا 120 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد که سه خودرو آخر با برند ماهیندرا فروخته می شود.

او درباره مسائل مطرح شده در زمینه پیش فروش خودرو ها توسط بعضی از شرکت ها از جمله عظیم خودرو در هفته گذشته و جنجال ایجاد شده با اشاره به اشتباه بزرگ در انتشار اخبار مربوطه اظهار کرد: این موضوع مربوط به یک آیین نامه انضباطی در وزارت صنعت است که طبق آن هر شرکت بعد از ثبت سفارش می بایست برنامه فروش خود را اعلام و موافقت وزارتخانه را دریافت کند، و جا دارد در اينجا از معاونين و مسئولان سازمان حمايت تشكر كنم كه بلافاصله بعد از اشتباهی که در انتشار خبر صورت گرفت، اصلاحيه مربوطه را صادر كردند.
اين موضوع هيچ ربطي به مجوز فعاليت نداشت، من از شما ميپرسم مگر ميشود گروه شركت عظيم خودرو با 15 سال سابقه كه متشكل از پنچ شركت ؛ صنايع توليدي ، ليزينگ، بازرگاني ، خدمات پس از فروش ، حمل ونقل كه در بيست و هفت مركز در پنچ استان فعاليت  داشته و هزار و چهار صد نفر پرسنل دارد مجوز نداشته باشد.
اتفاقاً با بيست و دو مجوز از پروانه توليد خودرو تا اتحاديه هاي صنفي و همينطور مجوز بانك مركزي، ما به عنوان بخش خصوصي كه تا به امروز تماماً با اتكاء به خود و بدون كمك سيستم بانكي و دولتي بيش از دويست و پنجاه هزار خودرو تحويل مردم داده ایم ، بيشترين مجوز ها در مقابل حتي بزرگترين شركت هاي خودرو ساز را داریم .

عظیمی ادامه داد: بر همین اساس و طبق صحبت های انجام شده و با در نظر گرفتن اينكه صنعت خودرو با بسته شدن ثبت سفارش دچار مشكل هاي پيچيده اي شده در انتظار باز شدن سایت ثبت سفارش هستیم و بعد از آن نسبت به دریافت موافقت های معمول وزارت صنعت درباره فروش خودروهای وارداتی اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره عظیم خودرو در ادامه تشكل هايی را كه مدافع حقوق قانوني اعضاء زيان ديده خود هستند دعوت به آرامش و ابراز امیدواری کرد:  با توجه به لغو تحریم ها و باز شدن مرزها همچنین ورود شركت هاي معتبر و از سوی دیگر آسيب پذير بودن صنعت خودرو؛ امیدواریم در آینده سازمان ها و نهادهای نظارتی دقت بیشتری در اعلام و انتشار اخبار و اطلاعیه ها داشته باشند تا موجبات سو استفاده عده ای که منافع شخصی خود را بر منافع ملی کشور ترجیح می دهند فراهم نشود .

عظیمی در مورد خط تولید زاگرس خودرو گفت: تمامی دستگاه ها و ربات های خط تولید پروتون همگی موجود هستند و در حال حاضر بدون تغییر همان جا باقی مانده اند. جا به جایی و به هم خوردن تنظیمات آنها حداقل 30% از ارزش آنها می کاهد.

عظیمی در مورد بزرگ شدن صنعت خودروسازی چین و هند افزود: شرکت ماهیندرا با 70 سال سابقه بزرگترین تولید کننده ماشین های کشاورزی جهان است و در صنعت موتورسیکلت سازی یکی از 3 کارخانه اول جهان است. بسیاری از شرکت های چینی نیز با سرمایه ها و ظرفیت های بالای خود، برخی از برندهای اروپایی را خریده اند و به عنوان یک قطب اصلی در تولید خودرو صاحب جایگاه ویژه ای هستند.

فوتون ساوانا شاسی بلند تولیدی عظیم خودرو

لاماری ایلیا ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!