پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

تاثیر قراردادهای بین المللی خودرویی بر صنعت قطعه سازی ایران

فعالان و کارشناسان قطعه سازی معتقدند قرارداد رنو با ایران می توان به ارتقا سطح کیفی تولیدات ایرانی کمک شایانی کند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو: صنعت خودرو سازی ایران دهه هاست که قدمتدارد اما به زعم اکثر کارشناسان با وجود حمایت ها دولت نتوانسته آن چنان که باید سهم قابل توجه ودرخودری در […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

فعالان و کارشناسان قطعه سازی معتقدند قرارداد رنو با ایران می توان به ارتقا سطح کیفی تولیدات ایرانی کمک شایانی کند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو:

صنعت خودرو سازی ایران دهه هاست که قدمتدارد اما به زعم اکثر کارشناسان با وجود حمایت ها دولت نتوانسته آن چنان که باید سهم قابل توجه ودرخودری در بازارهای جهانی به خوداهتصاص دهد از این رو تعامل با کشورهای صنعتی اروپا و برند های شناخته شده جهانی برای همکاری مشترک می توان نقطه عزفی در صنعت خودروی ایران باشد.

در فضای پسابرجام و تعلیق تحریم های ظالمانه این امکان فراهم آمد تا خودروسازان ایرانی بتوانند با برندها جهانیاز جمله پژو،رنو و مرسدس بنز قرارداد همکاری به امضابرسانند ودر این میان قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با شرکت رنو یک همکاری دوسویه برای حضور بهتر و بیشتر ایران در عرصه های بین اللملی تلقی می شود.

از آنجایی که صنعت قطعه سازی ایران در سال های گذشته پشرفت چشمگیری داشته و طبق نظرکارشناسان این بخش قطعات ایرانی به لحاظ کیفیت قابل رقابت با نمونه های جهانی هستند لذا این قراردادها می تواند زمینه را برای عرضه قطعات ایرانی در بازارهای بین المللی را فراهم آورد.

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان قرارداد با رنو و اساسا قراردادهای بین المللی می تواند منجر به انتقال دانش فنی شودو به لحاظ علمی و عملی سطح کیفی قطعات ایرانی را بیش از پیش ارتقا دهد.

وی تاکید دارد همکاری ها بین تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی و اروپایی قطعات خودرو به خودروسازان کمک کند تا سهم بیشتری از بازارهای داخلی و منطقه ای را به خود اختصاص دهند و در سال های گدشته برخی از شرکت های اروپایی از جمله شرکت رابرت بوش و کانتیننتال که از تولیدکنندگان شناخته شده آلمانی هستند در ایران چند سرمایه گذاری را انجام داده اند.

هم اکنون 1200 تامین کننده قطعات خودرو در ایران فعالند لمل با این حال، تولید کنندگان بین المللی می گویند، تلاش های آنها برای سرمایه گذاری های مشترک جدید به دلیل الزام به تولید حداقل 40 درصد از قطعات در داخل ایران با کندی مواجه شده است و قراردادهای همکاری مشترک با برندهای معروف را باید به فال نیک گرفت و از آن استفاده لازم را برد.

حسن بشارتی نیا عضو اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو درگفت وگو با جوان خودرو در خصوص حضور رنو در ایران و همکاری مشترک میان خودروسازان ایرانی و این شرکت گفت: حضور برندهای شناخته شده می تواند نقطه عطفی برای یک تحول اساسی و بزرگ و برداشتن گام ها روبه جلو تلقی کرد.

وی افزود: البته ازاین نکته نباید غافل شد که ایراندارای پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی است و به همین دلیل برای هر خودروساز جهانی جدایبت لازم برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک فروش محصولات را دارد .

وی با بیان اینکه رنو در صورت تحریم های مجدد تمام تلاش خود را می کند تا همکاری خود رادرایران ادامه دهد گفت: بازار ایران برای هر شرکت بزرگی یک مزیت به شمارمیرود و از طرفی می تواند در ارتقا کیفی صنعت خودرو ایران نیز کمک کند.

وی در پایان بیان کرد: انتقال دانش فنی از مهمترین نکاتی است که دراین همکاری های مشترک صورت می پذیرد و از طرفی این امکان را می دهدتا تولیدکنندگان ایران بتوانند از طریق این شرکت های به بازارهای جهانی راه پیدا کنند.

همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز در قالب شرکت مشترک

انتخاب صحیح، ناجی صنعت خودرو ایران

ترکیب تیم برنده رنو / اروپایی ها در خط اول صنعت خودرو کشور

چهار چرخ ( ام جی ) روی هوا/ سرنوشت مبهم محصولات ام جی در ایران

آیا اشکودا در ایران، خودرو ارزان قیمت تولید می کند؟

آغازی دوباره برای ۲ شریک قدیمی/قرارداد جدید ایران خودرو دیزل و هیوندای

بار خودروهای فرسوده را بر دوش خودروسازان نگذارید!/چالش های طرحی که مدت کوتاهی پس از اجرا، لغو شد

همسو شدن توسعه صنعت خودرو کشور با خودروسازی جهانی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی