پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Toyota-Sienta-hybrid-تویوتا_سینتا-1

سینتا ، مینی ون هیبریدی تویوتا

نسل جدید مینی ون سینتا (Sienta) از شرکت معروف تویوتا پس از گذشت 12 سال با ظاهری متفاوت معرفی شد. این خودرو 14 هزار دلاری و البته هیبریدی در سه مدل 5، 6 و 7 نفره عرضه خواهد شد. طراحی نسل جدید سینتا کاملاً متفاوت از نسل قبلی است و هیچ شباهتی بین این دو […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۴

نسل جدید مینی ون سینتا (Sienta) از شرکت معروف تویوتا پس از گذشت 12 سال با ظاهری متفاوت معرفی شد. این خودرو 14 هزار دلاری و البته هیبریدی در سه مدل 5، 6 و 7 نفره عرضه خواهد شد.

طراحی نسل جدید سینتا کاملاً متفاوت از نسل قبلی است و هیچ شباهتی بین این دو نسل دیده نمی شود. در جلو سینتا به جای چراغ‌های دایره‌ای شکل ساده و نه چندان دلچسب از چراغ‌های کشیده تمام LED، با قاب داخلی تقریبا تاریک استفاده شده که توسط قطعه‌ای به مجموعه سپر متصل شده و شکلی یکپارچه به آن بخشیده است. در عقب هم برای چراغ‌های اصلی از همین روش استفاده شده و توسط قطعه‌ای مشکی رنگ به مجموعه سپر متصل شده است و به این روش سطح بزرگ و بی روح خودرو جذابیت پیدا کرده است در کنار تغییرات ظاهری، قسمت مولد قدرتی این محصول هم بهبودهای قابل توجه به خود دیده که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

Toyota-Sienta-hybrid-تویوتا_سینتا-1

برای محدوده قدرتی این محصول تویوتا دو گزینه پیشرانه محرک هیبریدی و معمولی را پیش روی مشتریان خود قرار داده که نسخه هیبریدی از یک موتور الکتریکی و پیشرانه‌ای 1.5 لیتری 74 اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی 61 اسب بخاری استفاده شده است. میزان مصرف سوخت این نسخه از Sienta حدود 1 لیتر در هر 27.2 کیلومتر ارزیابی شده است. (حدود 3.6 لیتر در صد کیلومتر)

و نسخه معمولی هم از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی چهار سیلندری مجهز به سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ‌ها با قدرت 109 اسب بخاری و 136 نیوتون متر گشتاور تشکیل می‌‌شوند که و پیشرانه 1.5 لیتری مدل استاندارد هم حداقل 4.8 لیتر سوخت در شرایط عادی برای تولید قدرت، مصرف می‌کند.

Toyota-Sienta-hybrid-تویوتا_سینتا-ویلچر

اما یکی از نکاتی که به آن کم توجه شده است، ارتفاع نسبتاً کم این خودرو است که آن را برای جابه جایی اجسام سنگین مناسب می کند. به علاوه امکان سفارش سیستم تعلیق متغییر وجود دارد که برای افراد ویلچری نکته بسیار مهمی است. با توجه به اینکه در ایران افراد معلول برای جابجایی مشکل فراوانی دارند و خودروهای هیبریدی نرخ گمرک کمتری نیز دارند و البته تویوتا تمایل ورود به بازار ایران را دارد. واردات این خودرو می تواند گزینه مناسبی باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی