پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست تصادف نیسان ایکس تریل

سربلند مثل ایکس تریل / مروری بر عملکرد شاسی بلند نیسان در تست های تصادف

در تستی که در سال 2014 توسط معتبرترین موسسه ایمنی جهان یعنی euroncap انجام شد، نیسان ایکس تریل تواسنت در مجموع با کسب 5 ستاره ایمنی در لیست ایمن ترین کراس اورهای جهان قرار بگیرد. جوان خودرو بررسی کرد: همانطور که می دانید تست های تصادف با شرایط خاص آزمایشگاهی و کنترل های مختلف در موسسات معتبر […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۶

در تستی که در سال 2014 توسط معتبرترین موسسه ایمنی جهان یعنی euroncap انجام شد، نیسان ایکس تریل تواسنت در مجموع با کسب 5 ستاره ایمنی در لیست ایمن ترین کراس اورهای جهان قرار بگیرد.

جوان خودرو بررسی کرد:

همانطور که می دانید تست های تصادف با شرایط خاص آزمایشگاهی و کنترل های مختلف در موسسات معتبر جهانی برگزار می شود. یکی از اصلی ترین و مهمترین تست ها، برخورد خودرو از جلو با دیواره است. این تست از جمله اولین تست های تصادف در استانداردهای ایمنی خودروهاست که از سال 1968 انجام می شود. هر چند در طول حدود نیم قرن از برگزاری این تست، تغییرات زیادی در آن انجام شده است که شامل استفاده از سنسورها و آدمک های هوشمند تا مکانیسم های برخورد است. اما نکته مهم در مورد این تست کیفیت و توان تقسیم و جذب انرژی توسط شاسی و بدنه است. زیرا بیشتر تصادفات مرگبار در جهان (به جز تصادفات عابرین پیاده) در برخوردهای از رو به رو اتفاق می افتد.

تست تصادف نیسان ایکس تریل

تست برخورد از رو به رو به این شکل انجام می شود که ابتدا سنسورهای سنجش شدت ضربه روی نقاط خاصی از خودرو نصب شده و سپس آدمک های سرنشین با قد و وزن مختلف درون کابین قرار می گیرند. هر چند در دهه 60 هنوز کمربند ایمنی آنقدرها باب نشده بود اما امروزه در تست ها از کمربند ایمنی نیز استفاده می شود. سپس خودرو با سرعت 30 مایل یا 48.2 کیلومتر با مانع سختی که به صورت دیواره ساخته شده است برخورد می کند. هر چند تست دیگری شبیه به همین تست وجود دارد که نیمی از جلوی خودرو با دیواره برخورد می کند اما در این تست برخورد دقیقا با کل دماغه خودرو انجام می شود. جالب است بدانید یکی از خودروهای پیروز در این تست نیسان ایکس تریل است.

تست تصادف نیسان ایکس تریل

در تستی که در سال 2014 توسط معتبرترین موسسه ایمنی جهان یعنی euroncap انجام شد، این خودرو خودرو تواسنت در مجموع با کسب 5 ستاره ایمنی در لیست ایمن ترین کراس اورهای جهان قرار بگیرد. نیسان ایکس تریل توانست در بخش برخورد در سنین بزرگسال (Adult Occupant) 86 درصد کل امتیاز را دریافت کند. همچنین در بخش  ( Child Occupant) هم که به تاثیرات تصادف در کودکان اختصاص دارد، ایکس تریل موفق به کسب 83 درصد از کل امتیاز شده است. این خودرو در بخش Pedestrain هم که استانداردهای برخورد با عابرین پیاده را سنجش می کند، 75 درصد از کل امتیاز را به جیب زده است. در این بخش یکی از مهمترین استانداردهای مورد نظر موسسات ایمنی که باید در زمان طراحی خودر مد نظر باشد، زوایا و لبه های سپر جلو است. زیرا این بخش باید طوری طراحی شود که کمترین آسیب ممکن را به پاهای عابرین وارد کند. همچنین درب محفظه موتور نیز از جمله دیگر نقاط مهم در حفظ جان عابرین پیاده است. زیرا در لحظه برخورد بدن عابر با درب محفظه موتور برخورد می کند.

در این فرآیند ضربه ای که به سر عابر در برخورد با درب محفظه موتور وارد می شود خطری بیش از بقیه اندام دارد. به همین دلیل استانداردهای طراحی درب محفظه موتور و قسمت زیر آن باید به گونه ای باشد که در صورت برخورد ضربه را دوباره به سر بازنگرداند و خودش مستحلک شود. این هنری است که طراحان بخش مهندسی نیسان در ایکس تریل بهکار گرفتند تا این خودرو بتواند 75 درصد از کل امتیازات را دریافت کند. ایکس تریل در بخش Safety Assist نیز که مجموعه ای از دیگر امکانات ایمنی خودرو شامل کمربند های ایمنی، ایربگ ها، قطعات الکترونیکی و … است نیز با کسب 75 درصد کل امتیاز ممکن توانست در لیست ایمن ترین ها قرار گیرد و نیسان را سربلند کند.  این خودرو از وقتی به بازار ایران وارد شده است توانسته نظر مشتریانش را جلب کند زیرا به جز امکانات رفاهی خوب و مشخصات فنی ارزشمند، از ایمنی بالایی نیز برخوردار است.

فناوری پروپایلوت، عصای دست رانندگان نیسان در ترافیک

دلایل زیست محیطی، عامل لغو گردهمایی ایکس تریل سواران

نیسان ، ایکس تریل 2018 را به بازار فرستاد

فراخوان 1.2 میلیونی نیسان در بازار ژاپن

آغاز به کار شعبه مرکزی و اداره تحویل نیسان در ایران

سیستم چهارچرخ محرک نیسان

نیسان GT-R افسانه سرزمین افسانه ها + فیلم

آیا کانسپت های پرطرفدار نیسان به تولید می رسند؟

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جدیدترین قیمت محصولات نیسان (مهر 96)

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی