پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کیوان وزیری مدیرعامل شرکت آپکو

نشست خبری شرکت آپکو در همایش خودروهای سفارشی ایران خودرو

با توجه به رويكرد جديد ايران خودرو برنامه همايش انجام شد شرکت آپکو ميخواهد با برنامه جدید خود که از سال 96 شروع شده بازار از دست رفته خودرو را مجدداً به دست آورد. در این رابطه کیوان وزیری (مدیرعامل شرکت آپکو) موارد مهمی را در سخنرانی خود عنوان کرد: این شرکت قصد دارد با […]

سهیل زنگنه
جمعه - ۳ آذر ۱۳۹۶

با توجه به رويكرد جديد ايران خودرو برنامه همايش انجام شد

شرکت آپکو ميخواهد با برنامه جدید خود که از سال 96 شروع شده بازار از دست رفته خودرو را مجدداً به دست آورد.

در این رابطه کیوان وزیری (مدیرعامل شرکت آپکو) موارد مهمی را در سخنرانی خود عنوان کرد:

این شرکت قصد دارد با افزایش امکانات روی خودروها علاوه بر کارآفرینی از خروج ارز نیز جلوگیری کند که با توجه به میزان گردش مالی صنعت خودرو اهمیت فراوانی دارد.
به طور مثال نصب سنسورها و دوربين به می تواند ايمني را افزايش دهد. این مسیر را با همايش پژا شروع كرديم و محصولات ايكاپ نيز در برنامه ما قرار دارد و انحصاراً قطعات محصولات ايكاپ توسط آپكو انجام میشود و گارانتي آن صادر میگردد.

كيوان وزيري مديرعامل شركت آپكو در ادامه اشاره كرد: ما در راستاي شعار اقتصاد مقاومتي زيرساخت و اشتغال را افزايش خواهیم داد. زيرا در سال حدود ٢٥٠ هزار خودرو سفارشی مي شوند و قطعات آپشن مهندسي شده و نصب مي شوند. به همین دلیل از اين پس هر دو هفته يك بار اين همايش برگزار مي شود.
نكته ديگر بحث صادرات هست و ما در اين بخش فعال شديم و قرارداد ٣ هزار خودرو سفارشي را با د ربغداد به امضا رسانديم. ما برنامه هاي 1 ساله 3 ساله و ٥ ساله داريم كه بتوانیم محصلات داخلي را به صورت دانش بنيان انجام دهیم و در سال ٩٧ حتي موارد فني تيونينگ را نيز انجام مي دهيم.
به توجه به اين که ايران خودرو ٨٠٠ نمايندگي فعال دارد حدود ١٥٠ نمايندگي را براي ارائه خدمات انتخاب كرديم. آپشن هاي مورد نظر ما در ابتدا شامل سنسورها دوربين دنده عقب و مالتي مديا و … هستند که بعد از ٦ ماه آموزش پرسنل امكان ارائه آن فراهم شده است. حتي براي گرمكن صندلي و سانروف نيز در حال تحقيق و طراحي هستيم و امكان سفارش آپشن ها نيز قبل از خريداري خودرو وجود دارد. قيمت هاي ما با قيمت هاي بازار كاملا رقابتي هستند.
طي توافقاتي كه با ايكاپ صورت گرفته است كليه محصولات خروجي ايكاپ فقط توسط آپكو انجام مي شود. قطعات ما اورجينال پژو هستند و همه شامل گارانتي خواهد شد در غير اين صورت وجود آپكو معنايي ندارد و نقشه راه ما طوري ترسيم شده كه بتوانيم اپكو را بدل به يك شركت دانش بنيان كنيم و اين يعني زيرساخت هايي ايجاد كنيم كه بتوانيم مثل ام پاور  در ب ام و و AMG در مرسدس بنز باشيم.
وزيري ادامه : در حال حاضر از ٧٠٠ هزار خودروي توليدي گروه ایران خودرو حدود ٢٥٠هزار آپشن شده اند كه حدود ٣٣درصد مي شود. از حدود ٢ هفته آینده امكان سفارشات در سايت ما وجود دارد و فعلا آپشن ها محدود هستند كه در خط توليد روي خودرو نصب مي شود و بقيه قطعات در شركت آپكو نصب مي شود.
تعريف ما از آپشن كردن يا محصصول سفارشي تعاريفي هستند كه استانداردهاي قانوني را از نظر ايمني، ظاهري و استانداردهاي ديگر رعايت مي كنند. همه تغييرات ما روي خودروها تعريف مهندسي خواهد داشت.
آپكو در همكاري با باشگاه پيكان در حوزه موتوراسپرت هم وارد خواهد شد و برنامه هاي زيادي در اين بخش خواهیم داشت.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی