پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شستشو خودرو

نکاتی پیرامون شستشو خودرو

شستشو خودرو یکی از نکاتی پیرامون نگهداری از خودرو است که باید به دلیل ماندگاری بیشتر رنگ خودرو و همچنین کیفیت اولیه آن در موقع شستشو خودرو به نکاتی من جمله نوع مایع تمیز کننده و یا پارچه و ابزاری که با آن خودرو را شستشو میدهیم توجه کنیم که به شرح ذیل توضیح خواهیم […]

امیر
شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۶

شستشو خودرو یکی از نکاتی پیرامون نگهداری از خودرو است که باید به دلیل ماندگاری بیشتر رنگ خودرو و همچنین کیفیت اولیه آن در موقع شستشو خودرو به نکاتی من جمله نوع مایع تمیز کننده و یا پارچه و ابزاری که با آن خودرو را شستشو میدهیم توجه کنیم که به شرح ذیل توضیح خواهیم داد.

ممکن است به یاد آوردن آخرین باری که ماشین به کارواش برده شده است کمی سخت باشد. عموما قبل از این که ماشین به کارواش برده شود، تصور می شود که شستشوی دستی توسط خود فرد از نظر اقتصادی به صرفه تر است. با این حال، نظرات گوناگونی در مورد شستشو و مراقبت از خودرو وجود دارد. گاهی ممکن است با در نظر داشتن این که بهترین راه برای شستشوی خودرو انتخاب شده، اما ممکن است بدترین صدمات به آن وارد شود. در این جا پنج نکته رایج در مورد مراقبت از خودرو آورده شده است.

مایع ظرفشویی و لباسشویی به عنوان ماده شوینده خودرو

مواد شوینده ظرف و لباس ممکن است بتوانند تمام آلودگی را از خودرو پاک نمایند، اما می توانند پوشش های محافظ مهم رنگ را نیز از بین ببرند و رنگ ماشین را خشک کند. پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی در واقع عمل معکوسی را انجام می دهند زیرا آن ها به فرایند اکسیداسیون سرعت بخشیده و طول عمر رنگ خودرو را بسیار کوتاه می کنند.

محافظ های چرم برای حفاظت از داشبورد

محافظ های چرم برای داشبوردها که معمولا ساخته شده از مواد ترکیبی و مصنوعی هستند طراحی نشده اند. به همین دلیل، محافظ ها ممکن است به داشبورد صدمه زده و موجب فرسوده شدن سریع آن شوند. برای جلوگیری از فرسایش می توان از سیستم های تهویه مطبوعی استفاده نمود که به طور خاص برای داشبورد و مواد ترکیبی مصنوعی طراحی شده اند.

اهمیت واکس زدن در کارواش

واکس ماشین به نظر می رسد که دردسر باشد، اما در واقع اتوموبیل علاوه بر نظافت خودرو آن را محافظت می کند. واکس به عنوان یک محافظ از استهلاک و ساییدگی روزانه، جلوگیری می نماید. واکس زدن خودرو باعث سهولت شستشوهای بعدی می شود زیرا از چسبیدن گرد و غبار و ضایعات به رنگ جلوگیری می نماید بنابراین واکس فقط برای براق شدن سطح طراحی نشده است.

دوره های زمانی لازم برای واکس خودرو

این که چند وقت یک بار لازم است خودرو واکس زده شود بسته به شرایط محیطی و آب و هوای محل زندگی می تواند متغیر باشد. یک نشانه خوب برای دانستن زمان تجدید واکس زدن، تجمیع آب بر روی سطح است. بعد از هر بارندگی یا شستشوی خودرو، باید به تجمیع آب روی خودرو دقت شود. زمانی که آب روی سطح به شکل کشیده جریان یابد، و تجمع پذیری آن کاهش یابد، باید ماشین دوباره واکس زده شود.

پارچه ها و حوله ها برای شستن خودرو

در حالی که این پارچه ها و حوله ها ممکن است خوب پاک کنند و آب را به خوبی جذب کنند، اما در واقع باعث خراش بر سطح رنگ شده و به خودرو آسیب می رسانند. متخصصان پارچه حوله ای میکروفایبر را توصیه می کنند زیرا بدون آن که خراشی به خودرو وارد نماید می تواند آلودکی را از سطح جمع کند.

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

زمان تعویض فیلتر هوای اتاق خودرو

دلکو و وظیفه آن در خودرو

مزایا و معایب باد لاستیک نیتروژن در خودرو

تفاوت سیستم های 4WD و AWD و 4*4 در خودرو

شستشو و رفع عیب انژکتور خودرو

علائم خرابی سنسور سرعت خودرو

مزایای سیستم TCS خودرو (سیستم کنترل کشش)

سیستم ESP خودرو و عملکرد آن

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی