پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هنسی

طوفان هنسی

هنسی (Hennessey) ادعا دارد ونوم اف 5 (Venom F5) در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتربرساعت می‎رسد. در این‌صورت ونوم اف 5 سریع‎ترین خودرو تولیدی دنیا خواهد شد. این ابرخودرو جسور محصول جدید هنسی است که سرتیتر خبرها را به خود اختصاص داده است. اف 5 با بدنه‎ای از جنس […]

امیر
شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۶

هنسی (Hennessey) ادعا دارد ونوم اف 5 (Venom F5) در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتربرساعت می‎رسد. در این‌صورت ونوم اف 5 سریع‎ترین خودرو تولیدی دنیا خواهد شد.

این ابرخودرو جسور محصول جدید هنسی است که سرتیتر خبرها را به خود اختصاص داده است. اف 5 با بدنه‎ای از جنس فیبرکربن، عملکرد خیره‎کننده‎ای ارائه می‎کند. درواقع، هدف اصلی ساخت آن شکستن رکورد ابرخودرو ونوم جی‎تی بوده است. ونوم اف 5 تمام جدید است و به گفته کمپانی سازنده آن، از موتور تا شاسی از صفر ساخته شده است. کمپانی‎های شل (Shell) و پنزاُیل (Pennzoil) در این پروژه با هنسی همکاری داشته‎اند.

هنسی ونوم

هنسی ونوم

عبارت اف 5 نیز از جدول مقیاس سنجش شدت طوفان گرفته شده است. در چنین طوفانی سرعت باد 420 تا 512 کیلومتربرساعت است. این محدوده سرعت، سرعتی است که از ونوم اف 5 نیز انتظار می‎رود.
موتور 8 سیلندر خورجینی این مدل به توئین‌توربو مجهز و قادر به تولید توان 1600 اسب‌بخار است. این میزان نیرو به‌واسطه یک جعبه‌دنده 7 سرعته تک‌کلاچه به چرخ‎ها فرستاده می‎شود. تیم مهندسی هنسی از پایه موتور اف 5 را توسعه داده است. ضریب کشش اف 5، 0.33 است. در حالی که این رقم در مدل ونوم جی‎تی 0.44 بود. شاسی جدید و بدنه فیبرکربنی نیز وزن اف 5 را به 1338 کیلوگرم رسانده‎ است. در مجموع، این تغییرات شتاب صفر تا 300 کیلومتربرساعت اف 5 را به 10 ثانیه خواهد رساند که سریع‎تر از عملکرد یک خودرو فرمولا وان است. شتاب‎گیری صفر تا 400 کیلومتربرساعت آن و بازگشت به حالت سکون نیز تنها 30 ثانیه طول می‌کشد. از طرف دیگر انتظار می‎رود که بیشینه سرعت آن به فراتر از 482 کیلومتربرساعت برسد. این رقم بالاترین میزان سرعت یک خودرو تولیدی است که تابه‌حال ثبت شده است. جان هنسی در مورد اف 5 می‎گوید آن را به گونه‎ای طراحی کرده‎ایم که تا 25 سال آینده از نظر عملکرد و طراحی بی‎همتا باشد. از این خودرو تنها 24 دستگاه تولید خواهد شد و قیمت پایه آن 1.6 میلیون دلار اعلام شده است.

هنسی ونوم GT Spyder قدرتمندترین اتومبیل کانورتیبل

هنسی ونوم GT ،سریع تر از سریع‌ترین

هنسی، تیونر رویایی آمریکایی ها

چرا سرعت خودرو از 480 کیلومتر بیشتر نمی شود؟

بررسی کونیگ‌زگ رِگرا هایپر اسپرت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی