پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جریمه-رانندگی_پلیس

کدام شهرها بیشترین آمار ضبط گواهینامه رانندگی را داشته اند؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا آمار گواهینامه های ضبط شده در سال جاری را اعلام کرد. به گفته وی 4100 گواهینامه در سال جاری ضبط شده، از این میان بیش از 10 جلد گواهینامه در این مدت ابطال شده که دارندگان آن باید بعد از یک سال مراحل آموزشی را سپری کرده تا بتوانند […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا آمار گواهینامه های ضبط شده در سال جاری را اعلام کرد. به گفته وی 4100 گواهینامه در سال جاری ضبط شده، از این میان بیش از 10 جلد گواهینامه در این مدت ابطال شده که دارندگان آن باید بعد از یک سال مراحل آموزشی را سپری کرده تا بتوانند پس از قبولی در آزمون، گواهینامه رانندگی جدید را کسب کنند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: در هفت ماهه ابتدای سال جاری 4100 جلد گواهینامه رانندگان متخلف ضبط شده که از این تعداد بیش از 10 جلد ابطال شده است.

سرهنگ احمد کرمی اسد، با اعلام این خبر در خصوص آمار هفت ماهه ضبط گواهینامه رانندگان متخلف دارای نمره منفی، اظهار داشت: در این مدت بالغ بر 4100 جلد گواهینامه ضبط شده که از این تعداد حدود 3900 جلد، محرومیت مرحله اول یعنی 30 نمره منفی و 3 ماه ضبط گواهینامه را داشته‌اند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا، تصریح کرد: 220 جلد گواهینامه به علت محرومیت مرحله دوم و داشتن 25 نمره منفی و ضبط گواهینامه به مدت 6 ماه را به خود اختصاص دادند.

سرهنگ کرمی اسد اعلام کرد: بیش از 10 جلد گواهینامه در این مدت ابطال شده که دارندگان آن باید بعد از یک سال مراحل آموزشی را سپری کرده تا بتوانند پس از قبولی در آزمون، گواهینامه جدید را کسب کنند.

این مقام ارشد پلیس راهور به تفکیک تعداد گواهینامه ضبط شده در معابر درون‌شهری و برون‌شهری پرداخت و گفت: 2 هزار جلد گواهینامه در معابر درون‌شهری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و 2160 جلد در معابر برون‌شهری توسط پلیس راه ضبط شده است.

وی گفت: رتبه اول ضبط گواهینامه در معابر درون‌شهری به تهران با 279 جلد گواهینامه افراد متخلف اختصاص یافت و شهر اصفهان و شهر کرمان به ترتیب در رده‌های بعدی جای گرفتند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در معابر برون‌شهری نیز استان‌های خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری به ترتیب در رده‌های اول تا سوم تعداد ضبط گواهینامه افراد متخلف جای گرفتند.

سرهنگ کرمی اسد در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص استان‌هایی که مبادرت به ابطال گواهینامه رانندگان متخلف کرده‌اند، گفت: البرز، بوشهر، تهران، خوزستان، کردستان و کرمان در این دسته جای دارند.

این مقام ارشد پلیس راهور بیشترین فراوانی نوع گواهینامه ضبط شده را مختص پایه یک با فراوانی 2500 جلد دانست و خاطرنشان کرد: پایه دو با 670 جلد و پایه سه با 330 جلد و موتورسیکلت با 263 جلد بیشترین آمار ضبط گواهینامه را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: فارس

اجرایی شدن اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

تشریح جزییات تمدید گواهینامه رانندگی

برای گرفتن گواهینامه رانندگی جدید چه مراحلی را باید بگذرانیم؟

آموزش‌های نوین و محدودیت‌های خاص برای گواهینامه رانندگی های جدید

قوانین راهنمایی و رانندگی عجیب غریب در جهان

کاهش سقف سرعت مجاز در جاده های کشور

تخلفات موتورسیکلت ها از امروز به صورت مکانیزه ثبت می شود

جریمه 50 هزار تومانی به ازای هر روز نصب پلاک تعمیری

ثبت تخلف موتورسیکلت های پایتخت توسط دوربین (شروع از اول آذر ماه)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی