پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازدید عمومی نمایشگاه

خودروهای مورد علاقه خریداران ایرانی/ ایرانی ها به خرید خودروی آلمانی رغبت دارند!

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که غرفه ای در یکی از سالن های اصلی دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران داشت، طی تحقیقی، از یک هزار و ۵۴۳ نفر از بازدیدکننده در خصوص بودجه خرید خودرو، خودروهای مورد علاقه ، کشور سازنده مورد علاقه و اصلی ترین معیار خرید خودرو نظر سنجی کرد. ۸۴% از پاسخ دهندگان […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که غرفه ای در یکی از سالن های اصلی دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران داشت، طی تحقیقی، از یک هزار و ۵۴۳ نفر از بازدیدکننده در خصوص بودجه خرید خودرو، خودروهای مورد علاقه ، کشور سازنده مورد علاقه و اصلی ترین معیار خرید خودرو نظر سنجی کرد. ۸۴% از پاسخ دهندگان این تحقیق را آقایان تشکیل می دهند.

استحکام و ایمنی اولویت اصلی مصرف کنندگان برای خرید خودرو

نتایج این تحقیق در خصوص اولویت اصلی افراد برای خرید خودرو (به جز قیمت) نشان می دهد که اولویت اصلی ۳۳% از افراد، بالا بودن استحکام و ایمنی خودروها بوده است و ۲۹% افراد نیز قدرت و شتاب خودرو را اصلی ترین اولویت خود در انتخاب خودرو بیان کرده اند. پس از آن معیارهای زیبایی ظاهری با ۱۳%، کیفیت بدنه با ۱۱% و خدمات پس از فروش با ۹% اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان می باشند. در این میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب نموده است.

رغبت ایرانی ها به خرید خودروهای آلمانی

پاسخ های افراد در خصوص میزان تمایل به خرید برندهای خارجی نیز نشان می دهد برندهای خودروی آلمانی با ۲۷% فراوانی همچنان بالاترین رتبه را در میان کشورهای سازنده خودرو کسب نموده اند. پس از آن برندهای ژاپنی با ۲۰% ، فرانسوی با ۱۹% و کره ای با ۱۴% قرار دارند. تنها ۶% از بازدیدکنندگان اولویت اول خرید خودروی خود را  به خرید برندهای چینی اختصاص داده اند.

خودروهای شاسی بلند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است

از موضوعات جذاب در حوزه خودرو میزان تمایل مشتریان به خرید کلاس های متفاوت خودرو است. بر همین اساس از بازدیدکنندگان در خصوص “نوع خودروی مورد علاقه” نیز سوال شده است. نتیجه جالب توجه در نتایج، تمایل ۶۳% افراد به خرید انواع خودروهای SUV است. در مقابل ۲۵% افراد تمایل به خرید خودروهای سدان دارند و تنها ۱۲% تمایل به خرید خودروی هاچ بک داشته اند. توزیع تمایل بانوان به خرید انواع کلاس های خودرو، ۵۶% خودروهای شاسی بلند، ۲۸% خوروی سدان و ۱۵% مدل های هاچ بک بوده است.

پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران

هایما S7 توربوشارژ 3 ستاره شد

التیماتوم 5 ماهه به خودروهای تک ستاره

تحلیلی بر شاخص‌های ارزیابی رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش

بیشترین میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش ایرتویا

حذف سانسور گزارش کیفیت خودروهای داخلی

رتبه اول رضایت مشتریان در فروش به جهان نوین آریا رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی