پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گمرک خودرو-لکسوس RX

آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت تصویب می شود

آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت تصویب می شود / ثبت شرکت مشترک برای انجام قرارداد سرمایه گذاری رنو و ایدرو تا 20 روز آینده محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت سفارش خودرو برای بررسی و مدیریت بیشتر […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۶

آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت تصویب می شود / ثبت شرکت مشترک برای انجام قرارداد سرمایه گذاری رنو و ایدرو تا 20 روز آینده

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت سفارش خودرو برای بررسی و مدیریت بیشتر به صورت موقت متوقف شده است اما در این مدت واردات خودرو از محل ثبت سفارشات قبلی که اعتباری شش ماهه داشتند، ادامه یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:

وي افزود: آیین نامه ثبت سفارش خودرو به زودی در هیأت دولت به تصویب می رسد، این آیین نامه در کمیسیون مربوطه در هیأت دولت نهایی شده ، کارهای کارشناسی آن انجام شده است و به زودی به تصویب نهایی می رسد.

صالحي نيا با بيان اينكه خودروهای موجود در گمرکات که از محل ثبت سفارشات قبلی است مشمول این آیین نامه خواهد شد عنوان كرد: در آیین نامه برای خودروهای موجود در گمرکات و خودروهایی که در آینده ثبت سفارش می‌شوند یک روال تعریف می شود.

معاون وزير صنعت تصريح كرد: شرکت بن رو به دلایل فنی تا به امروز شرایط را برای در اختیار گذاشتن ظرفیت تولیدی خود برای تولید محصول مشترک رنو با ایدرو فراهم ندیده است.

وي با اشاره به قراردادهاي خودرويي با شركت هاي خارجي گفت: در هفته اخیر با حضور مدیران ارشد رنو در کشور دو پیشنهاد ارائه شد و مقرر گرديد یک شرکت مشترک برای انجام این قرارداد سرمایه گذاری تا 20 روز آینده به ثبت برسد، برای شروع کار و خرید زمین و ایجاد زیر ساخت‌ها نیز 3 منطقه شناسایی شده است.

صالحي نيا ادامه داد: 2 سایت برای تولید مشترک به رنو پیشنهاد داده شد، این تولید بر پایه یک پلتفرم در کلاسA و 5 نوع خودرو در کلاس B و B+ است، پلتفرم ها طرح روز هستند و حدود یک ماه و نیم قبل در سایت مرکز مهندسی رنو در شرق پاریس رونمایی شده اند.

معاون صنعتي وزير همچنين گفت: برنامه زمانبندی به زودی نهایی می شود و تولید پس از ثبت شرکت مشترک انجام خواهد شد.

وي تاكيد كرد: ظرفیت تولیدی سایت بن رو حتی بدون واگذاری به قرارداد مشترک رنو و ایدرو فعال می شود، در صورت عدم توافق با بن رو از ظرفیت تولید در خودرو سازی‌های دیگر استفاده می شود.

صالحي نيا در پايان بيان كرد: در بخش‌های مختلف صنعت به لحاظ مقیاس و رشته نیاز به نوسازی و بهسازی، اصلاح ساختار و افزایش شاخص‌های مناسب از نظر بهره وری، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت و تنوع داریم که از آن‌ها به عنوان زیر مجموعه طرح نوسازی یاد می‌کنیم

انتهاي پيام

دود دعوای وزارت صنعت و واردکنندگان خودرو در چشم مردم

افزایش تعرفه واردات خودرو با توافق 5 عضو کابینه

بازار خودروهای وارداتی در تب گرانی می سوزد

تکذیب شایعه های منتشر شده در خصوص واردات خودرو

ایجاد خط مونتاژ خودروهای خارجی با استفاده از تخفیف گمرکی

حجم بالای ثبت سفارش خودرو، دلیل بسته شدن سامانه

تعرفه های جدید واردات خودرو تقدیم هیئت دولت شد

چالش های تجمیع و ادغام قطعه سازان خودرو / ((تی یرینگ)) اجرایی می شود؟

قطعه سازان برای ورود به چرخه جهانی راهی جز تجمیع ندارند

ترکیب تیم برنده رنو / اروپایی ها در خط اول صنعت خودرو کشور

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی