پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیستم اتو هلد

سیستم اتو هلد و عملکرد آن

اتو هلد سیستمی است که باعث می شود در مواقع ترافیک نیازی به گذاشتن پا روی پدال ترمز نباشد و یا حالت دنده را تغییر ندهید که میخواهیم نحوه عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر تعویض دنده‌ی خودرو به‌صورت دستی باشد، راننده مجبور است در هر بار راه افتادن، عمل نیم کلاچ را […]

امیر
دوشنبه - ۴ دی ۱۳۹۶

اتو هلد سیستمی است که باعث می شود در مواقع ترافیک نیازی به گذاشتن پا روی پدال ترمز نباشد و یا حالت دنده را تغییر ندهید که میخواهیم نحوه عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر تعویض دنده‌ی خودرو به‌صورت دستی باشد، راننده مجبور است در هر بار راه افتادن، عمل نیم کلاچ را انجام دهد و هنگامی‌که خودرو متوقف است پای خود را بر روی پدال ترمز قرار دهد تا خودرو حرکت اضافی در ترافیک انجام ندهد.

اگر تعویض دنده خودرو به‌صورت اتوماتیک باشد، راننده یا باید دسته‌دنده را در حالت خلاص (حالت N) قرار دهد و پای خود را بر روی پدال ترمز قرار دهد و یا باید دسته‌دنده را در حالت حرکت (حالت D) قرار دهد و با پدال ترمز خودرو را کنترل کند؛ یعنی با برداشتن پا از روی پدال ترمز، خودرو، شروع به حرکت می‌کند و با گذاشتن پا بر روی پدال ترمز خودرو متوقف می‌شود و تا شروع حرکت دوباره باید پا بر روی پدال باقی بماند.

همان‌طور که می‌بینید، در ترافیک پای راننده باید دائماً بر روی پدال ترمز باشد (در حالت توقف) و در ترافیک‌های طولانی، می‌تواند آزاردهنده باشد.

البته در شرایطی که راننده مطمئن باشد مدت‌زمان طولانی را متوقف خواهد ماند، می‌تواند از ترمزدستی استفاده کند و پای خود را از روی پدال ترمز بردارد؛ ولی گاهی اوقات مدت‌زمان توقف را نمی‌توان فهمید و پای راننده‌ای که چندین ساعت در ترافیک می‌ماند خسته می‌شود.

برای چنین شرایطی سیستم AUTO HOLD طراحی‌شده است.

عملکرد این سیستم به‌صورت است، هنگامی‌که شما خودرو را متوقف کردید، لازم نیست برای ثابت نگه‌داشتن خودرو، پدال ترمز را همچنان بفشارید یا از ترمزدستی استفاده کنید؛ خودروی شما ثابت می‌ماند تا وقتی‌که شما پدال گاز را فشار دهید.

پس از فشردن پدال گاز، خودرو حرکت خواهد کرد و مجدداً درصورتی‌که خودرو را متوقف کنید و پای خود را از روی پدال ترمز بردارید خودرو ثابت می‌ماند تا وقتی‌که دوباره پدال گاز را فشار دهید.

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

پلوس خودرو و علت خرابی آن

رادار ضد تصادف در خودرو چیست؟

رادار بین خطوط و رادار تشخیص عابر پیاده خودرو

نحوه عملکرد رادار نقطه کور خودرو

علل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

مشکلات و حد دمای آب موتور خودرو

نکاتی در ارتباط با خرید باتری خودرو

آیا در زمستان برای بهتر روشن شدن خودرو کلاچ بگیریم؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی