پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برلیانس H230

برلیانس H200 خودروی خانواده/ نگاهی به مزیت های رقابتی برلیانس سری 200

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز برلیانس سری ۳۰۰ توسط پارس‌خودرو، برلیانس H200 با قیمت پایین‌تر و ویژگی‌های معمولی‌تر از سری ۳۰۰ در ۲ نوع هاچ‌بک و صندوق‌دار به بازار آمد. از حضور برلیانس H200 در بازار 2 سالی می گذرد. ابتدا برلیانس سری ۲۰۰ توسط سایپا تولید و در بازار عرضه می‌شد، اما اواخر سال گذشته […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۶

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز برلیانس سری ۳۰۰ توسط پارس‌خودرو، برلیانس H200 با قیمت پایین‌تر و ویژگی‌های معمولی‌تر از سری ۳۰۰ در ۲ نوع هاچ‌بک و صندوق‌دار به بازار آمد. از حضور برلیانس H200 در بازار 2 سالی می گذرد. ابتدا برلیانس سری ۲۰۰ توسط سایپا تولید و در بازار عرضه می‌شد، اما اواخر سال گذشته تولید برلیانس سری ۲۰۰ نیز به پارس‌خودرو محول شد. واگذاری کامل برلیانس به پارس خودرو که همواره به ساخت خودروهای با کیفیت و به روز در ایران مشهور است باعث شد تا برلیانس خیلی زود پله های ترقی را طی کند و اولین خودرو چینی در بازار ایران باشد که 3 ستاره کیفیت در رده بندی کیفی را در کارنامه خود ثبت می کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

برلیانس H200 حدود 2 سال است که در بازار ایران حضور دارد. این خودرو که در ابتدا در سایپا به تولید رسید چند ماهی است که راهی پارس خودرو شده است. برلیانس سری H200 در دو نوع H230  سدان و H220 هاچ بک در پارس خودرو به تولید می رسد. این دو خودرو از نظر فنی دارای مشخصات یک سانی هستند. هر دو خودرو مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با 103 اسب بخار نیرو هستند که می تواند 138 نیوتن متر گشتاور نیز تولید کند. این پیشرانه همان ورژنی است که در سری لوکس تر 300 هم مورد استفاده قرار می گیرد و استهلاک بسیار کمی دارد.

به نظر می رسد بازار خودرو در بازه کم تر از 55 میلیون تومان هنوز برلیانس H200 را به خوبی نشناخته است. زیرا قابلیت های این خودرو به عنوان یک سدان و هاچ بک خانوادگی بیش از اغلب رقیبان است. از طرفی مدل اتوماتیک ان دیگر تولید نخواهد شد و مدل های اتوماتیک که مجهز به سنسور دنده عقب، سان روف، فرمان برقی، آینه برقی و پدال گاز برقی هستند، از این پس با گیرباکس 5 سرعته راهی بازار می شوند.

کابین برلیانس H200

یکی از مهمترین قابلیت های این خودرو در فرمان دیده می شود. در جایی که فرمان محصولات فرانسوی در این بخش از بازار هیدرولیک اما سفت هستند، برلیانس H200 با دارا بودن فرمان برقی حرف اول و آخر را می زند. این قابلیت به خصوص برای خانم ها بسیار مهم است زیرا برای چرخاندن فرمان آن حتی می توانند از یک انگشت استفاده کنند. ضمن این که فضای درون کابین این خودرو حتی از پژو پارس و تندر90 هم بیشتر است. به طوری که در قسمت عقب که در همه خودروهای این سگمنت برای 2 نفر طراحی شده، می تواند 3 نفر را به راحتی در خود جای دهد. این قابلیت حتی در مدل هاچ بک H220 هم وجود دارد. در واقع باید گفت برلیانس سری 200 یک حس جدید از خودرویی است که می خواهد هرچه دارد پیشکش خانواده کند.

شاید تعجب کنید اما ظرفیت صندوق عقب مدل سدان در حدود 500 لیتر است! یعنی عددی که حریفانش فرسنگ ها با ان فاصله دارند. نکته مثبت دیگر این خودرو دید مناسب آینه های کناری است. به دلیل این که پایه های آینه های کناری روی درب قرار گرفته، وسعت دید بیشتری را نسبت به رقبا در اختیار راننده می گذارد. ضمن این که به دلیل استهلاک کم و کیفیت مونتاژ مناسب، می تواند یکی از انتخاب های خانوادگی در بازار باشد. هنوز بازار خودرو پتانسیل های برلیانس H200 را نشناخته است.

برلیانس H200

این خودرو به خصوص در مدل سدان سواری راحتی دارد. زیرا علاوه بر کمک فنرهای نرم، صندلی های مناسبی نیز در آن نصب شده اند. برلیانس H200 هم در مدل هاچ بک و هم در مدل سدان یک خودروی نو در بازه ارزان قیمت های بازار به شمار می روند. خودروهایی که برای ان دست از مشتریان که از ظاهر حاضرین قدیمی در بازار خسته شده اند، انتخاب مناسبی است. شاید اگر فرصتی باشد تا سواری این خودرو را تست کنید، دیگر در خرید ان به جای پیرمردهای این بخش از بازار شک نمی کنید.

برلیانس H200 (1)

برلیانس H200 سان روف، سنسور عقب، فرمان برقی، پدال گاز برقی، گیرباکس ساخت هیوندایی، یه بالا بر برقی جلو و عقب، قفل مرکزی با کنترل روی ریموت، آینه های برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، صندلی عقب با قابلیت نصب صندلی کودک ایزوفیس، کامپیوتر سفری، قفل کودک شیشه هاف باز شدن درب ها زمان تصادف، ترمزهای ABS+EBD و دو کیسه هوای ایمنی راهی بازار می شود.

فروش فوری 3 محصول پارس خودرو (دی 96)

پیش فروش و فروش نقدی پارس تندر و ساندرو با مدل 97 (دی 96)

ون پارس خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

لادا وستا ، کاندید جایگزینی تندر 90

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

تست میدانی برلیانس کراس C3 + عکس

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی