پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید لاستیک داخلی

روزهای خوش برای تایر سازان ایرانی در راه است؟

در حالی که در سالهای گذشته شاهد رشد صنعت تایر در کشور بودیم و به اذعان بسیاری از کارشناسان تولیدات ایرانی قابل رقابت با تایرهای کره ای و بهتر از لاستیک های چینی هستند،اما واردات بی رویه مشکلات عدیده ای را برای فعالان این بخش ایجاد کرده بود که در ذیل به بررسی آن خواهیم […]

امیر
چهارشنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۶

در حالی که در سالهای گذشته شاهد رشد صنعت تایر در کشور بودیم و به اذعان بسیاری از کارشناسان تولیدات ایرانی قابل رقابت با تایرهای کره ای و بهتر از لاستیک های چینی هستند،اما واردات بی رویه مشکلات عدیده ای را برای فعالان این بخش ایجاد کرده بود که در ذیل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

لاستیک های چینی غالبا بی کیفیت سهم عمده بازار را به خود اختصاص داده بود اما با افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته و همچنین پیش بینی ها برای قیمت 4  هزارو200 تومان دلار تا پایان سال 96 به نظر می رسد شیب تند واردات لاستیک مانند بسیاری از کالا ملایم تر خواهد شد و این فضا را برای جولان و سهم خواهی بیشتر تولیدات داخلی افزایش خواهد داد.
فارغ از قیمت ارز،دستورالعمل لازم الاجرا دولت برای استفاده خودروسازان از تایرهای داخلی و ممنوعیت واردات تایر برای خودروهای داخلی این امکان را می دهد تا لاستیک سازان خیالشان از رقابت در تولیدات داخلی حداقل راحت باشد و به نظر می رسد روزهای خوشی در انتظار فعالان صنعت لاستیک در کشور پیش رو است.
مقوله ای که برای مردم و مصرف کنندگان خیلی اهمیت دارد کیفیت لاستیک های ایرانی است که در این خصوص سعید تقوایی رئیس مرکز تحقیقات صنایع لاستیک ایران اظهار داشت: موضوع مهم این بود كه بعضي از قيمت هاي لاستيك های در بازار انقدر پايين است كه نمي توان قبول كرد كيفيت دارد زيرا قيمت تمام شده و مواد اوليه و فرمول هاي توليد مشخص هستند. پس چنين لاستيكي ممكن نيست كيفيت داشته باشد. در حال حاضر تنها دو یا كارخانه ما سود ده هستند زيرا تكنولوژي بهتري دارند.

تولید تایر داخلی
وی افزود: لاستيك هاي ما براي خودروسازان داخلي با كيفيت مناسب هستند،شايد بعضي از خودرو سازان داخلي به اين فكر ميكنند كه انباري داشته باشند تا در صورت مشكل براي سازنده داخلي بتوانتد توليدشان را تامين كنند. صنعت لاستیک در حال حاضر بين ٣٥٠ تا٤٠٠ ميليارد تومان از خودروسازان طلب دارد.امیدواریم دستورالعمل رئیس جمهور به ما بیشتر کمک کند.

تولید تایر داخلی
وی در خصوص کیفیت مطلوب برخی لاستیک های ایرانی تصریح کرد: در قراردادهاي اخير صنعت خودرو با خارجي ها يكي از بخش ها تاير است. حتي در مورد رنو الان يزد تاير جزو سورس هاي رنو محصوب مي شود و واحد هاي تحقيق و توسعه فعال هستند و حتي تایر خودرویی نظیر برليانس در حال حاضر داخلي شده است ضمن اینکه بسياري از مواد اوليه ما از داخل تامين مي شود.

نویسنده : هادی سیانکی

میزان باد لاستیک خودرو و تاثیر آن بر سلامت خودرو

7 نکته برای عمر بیشتر لاستیک خودرو

علت های لاستیک سایی در خودرو

چرا لاستیک زاپاس بعضی خودروها نازک و متفاوت هستند؟

افزایش تعرفه واردات لاستیک خودرو

هایپر تایر / سفارش آنلاین لاستیک و نصب در محل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی