پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو های وارداتی

واکنش مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه درباره ادعای یک رسانه

خودرو های وارداتی مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند و رشد نرخ ارز و افزایش تعرفه از دلایل افزایش قیمت خودروهای خارجی بوده است به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو : طی روزهای گذشته یکی از رسانه ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود جریانی در کشور بر روی افزایش قیمت خودرو‌های خارجی […]

امیر
چهارشنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۶

خودرو های وارداتی مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند و رشد نرخ ارز و افزایش تعرفه از دلایل افزایش قیمت خودروهای خارجی بوده است

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

طی روزهای گذشته یکی از رسانه ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود جریانی در کشور بر روی افزایش قیمت خودرو‌های خارجی کار می‌کند که این  جریان با برنامه‌ریزی و تغییر در دستور‌العمل‌ها سبب افزایش قیمت 2 الی 3 برابری قیمت خودرو شده‌اند،افرادی خاص در پشت این جریان قرار دارند.
همچنین افزایش قیمت خودروخارجی اثر مستقیم بر افزایش قیمت خودرو‌های داخلی داشته و در حال حاضر قیمت تعدادی از خودرو‌های داخلی نیز بالا رفته است.
امیرحسین قناتی مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه  در این خصوص گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای وارداتی رشد نرخ ارز بود و از آنجایی که خودروهای وارداتی از ارز متقاضی استفاده می‌کنند لذا با رشد قیمت مواجه بوده اند.

وی افزود: از سوی دیگر افزایش تعداد اسقاط خودروی فرسوده برای این خودروها (موضوع مصوبه 62924/ 54613 مورخ 24/5/1396 هیأت دولت) و افزایش تعرفه واردات خودروموضوع مصوبه شماره125573/ 54803 مورخ 9/10/1396 در ماه اخیر نیز از جمله دلایل افزایش قیمت بوده است.

قناتی در خصوص قیمت گذاری خودروهای وارداتی تصریح کرد: بر اساس تصویب نامه شماره16965/ 48007 مورخ 3/2/1391 شورای اقتصاد، تنها خودروسواری تولید داخل مشمول قیمت گذاری بوده وخودروهای وارداتی مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند.

نویسنده : هادی سیانکی

صدور گواهی تایید نوع برای 40 برند خودرو وارداتی

افزایش قیمت سه خودرو وارداتی در هفته جاری

ضبط 700 دستگاه خودرووارداتی گران قیمت از پیرزن روستایی!

دریافت هزینه گارانتی خودرو وارداتی غیرقانونی است

ب ام و i8 ، گران ترین خودرووارداتی چند ماه اخیر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی