پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین

نیمی از بنزین تولیدی داراری استانداریورو 4 است/ دلیل آلودگی چیست؟

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی   در گفت و گو با جوان خودرو عنوان کرد که نیمی از بنزین تولیدی دارای استانداریورو 4 است و حجم عطیم تردد خودرو درتهران عامل اصلی آلودگی هوا می باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو : سعید مداح مروج مدیر هماهنگی […]

امیر
دوشنبه - ۹ بهمن ۱۳۹۶

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی   در گفت و گو با جوان خودرو عنوان کرد که نیمی از بنزین تولیدی دارای استانداریورو 4 است و حجم عطیم تردد خودرو درتهران عامل اصلی آلودگی هوا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو :

سعید مداح مروج مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی  در گفت وگو با جوان خودرو اظهار داشت: روزانه 80تا85 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در 10 پالایشگاه کشور تولید می شود که با به مدار آمدن فازهای بعدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و سایر پالایشگاه ها این میزان در سال آینده به مراتب بیشتر خواهد شد.
وی افزود: براساس تکلیفی که دولت و سازمان محیط زیست تعیین کرده  بودند الان درکلانشهرها (تهران،تبریز،شیراز،اراک،مشهد،اهواز،اصفهان) بنزین یورو 4 توزیع می شود
وی تاکید  کرد: هر نوع سوخت فسیلی با آزاد کردن انرژی، آلاینده نیز هست و طبیعت این نوع سوخت آزاد کردن هیدروکربن و انواع آلاینده ها است  و  از سال90 با ارائه طرح های مختلف تلاش شده تا میزان آلاینده ها کاهش یابد ام اگر هدف ما کاهش  آلودگی هوا است، نباید از بهبود عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ارتقای کیفی خودروها، بهبود فرهنگ عمومی، شرایط جوی و … غافل شویم.
مداح مروج با بیان اینکه بنزین تولیدی این روزهای پالایشگاه های کشور از استانداردهای لازم برخوردار است اظهار داشت:  بیش از 40 میلیون لیتر بنزین یورو 4 با مشخصات بنزن کمتر از یک درصد، آروماتیک کمتر از 30 درصد، گوگرد زیر ۵۰ ppm و الفین زیر 18 درصد در کشور تولید می‎شود و قطعا این مقدار بنزین، آلودگی‌های مربوط به گوگرد، بنزن و حتی آلودگی‎های کربنی را به میزان زیادی کاهش داده است و به عبارتی تمام استانداردهای جهانی را داراست فقط در مورد میزان اکتان با سازمان ملی استاندارد ایران اختلاف نظر داریم که درصدد رفع آن هستیم.
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: حجم عظیمی از خودروها در کلانشهری مانند تهران روزانه تردد یکند و طبیعی است که میزان آلایندگی بالا باشد و روزهای زیادی راشاهد آلودگی هوا باشیم.همانطور که گفته شد سوخت ها فسیلی آلاینده هستند اما وقتی حجم تردد و تعداد خودروهای مصرف کننده این سوخت ها بصورت افسارگسیخته ای در شهر تردد میکنند نتیجه آلودگی چندبرابر است.

نویسنده : هادی سیانکی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی