پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو هیبرید

تعرفه واردات خودروهای هیبرید کاهش می یابد

طی چند ماه اخیر، بسته شدن سایت ثبت سفارش و باز شدن آن همراه با افزایش تعرفه واردات خودرو، حسابی بازار خودروهای وارداتی را درگیر حاشیه کرد و به التهاب کشاند. در این میان عجیب تر از همه، افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید (برقی-بنزینی) بود. آن هم در شرایطی که شهرهای بزرگ کشور با مشکل […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

طی چند ماه اخیر، بسته شدن سایت ثبت سفارش و باز شدن آن همراه با افزایش تعرفه واردات خودرو، حسابی بازار خودروهای وارداتی را درگیر حاشیه کرد و به التهاب کشاند. در این میان عجیب تر از همه، افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید (برقی-بنزینی) بود. آن هم در شرایطی که شهرهای بزرگ کشور با مشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و تسهیل استفاده از این خودروهای پاک، می تواند کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بعد از افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید، کارشناسان حقیقی، حقوقی و رسانه های تخصصی نظراتی در مورد این طرح مطرح کردند و به دلایل خود مبنی بر نادرست بودن این افزایش تعرفه را مطرح کردند. در همین راستا مرکز روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص کاهش تعرفه خودرو های هیبرید اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر کرده است.

اطلاعیه مرکز روابط عمومی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در خصوص کاهش تعرفه خودرو های هیبرید

 نظر به طرح برخی نظرات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تعرفه خودروهای هیبرید ، به اطلاع می رسد، وزارت صنعت، معدن و تجارت قبلا و بنا به دستور رييس جمهور محترم مصوبه كاهش تعرفه خودروهاى هيبريدى متناسب با ميزان كاهش مصرف سوخت فسيلی” و در نتيجه كاهش آلايندگى هوا را تهيه و تقديم دولت نموده است.

خودروهای هیبرید در پیچ و خم تصمیم گیری

عقب نشینی دولت از افزایش تعرفه خودروهای هیبرید

اختلاف تعرفه ای بین خودروهای هیبرید و برقی، درست یا غلط؟

آیا دولت از افزایش تعرفه خودروهای هیبرید عقب نشینی می کند؟/تعرفه واردات خودروهای برقی همچنان صفر است

اندر احوالات تعرفه خودروهای هیبرید / امتیازاتی که در کشورهای خارجی برای خودروهای پاک در نظر گرفته می شود

پرفروش ترین پلاگین هیبرید جهان در راه ایران/ نگاهی به میتسوبیشی اوتلندر PHEV

سیستم هیبرید خودرو و نحوه عملکرد آن

رقابت ایران و ترکمنستان در اتخاذ تصمیمات عجیب خودرویی/از ممنوعیت واردات خودروهای سیاه رنگ تا افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی