پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

تحلیل بازار خودرو ایران توسط یک تحلیلگر غربی

یک تحلیلگر غربی با بیان اینکه بازار خودرو ایران بزرگ ترین بازار دست نخورده جهان است گفت برای مشاهده رشد واقعی بازار خودرو 18 ماه زمان لازم است. یک تحلیلگر غربی با اعلام اینکه پس از گشایش در بازار ایران حدود ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا صنعت خودروی ایران شاهد رشد بالا باشد، گفت: […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

یک تحلیلگر غربی با بیان اینکه بازار خودرو ایران بزرگ ترین بازار دست نخورده جهان است گفت برای مشاهده رشد واقعی بازار خودرو 18 ماه زمان لازم است.

یک تحلیلگر غربی با اعلام اینکه پس از گشایش در بازار ایران حدود ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا صنعت خودروی ایران شاهد رشد بالا باشد، گفت: خریداران برای خرید مدل های جدید باید همچنان منتظر بمانند.

در حالی که مشتریان ایرانی منتظر ورود خودرو سازان خارجی به این کشور پس از لغو تحریم‌ها هستند، بازار خودروی ایران آماده یک رشد قابل توجه است.

ایساک آبراهام تحلیلگر مؤسسه فراست اند سالیوان در این باره گفت: «فروش خودروهای شخصی شاهد کاهش خواهد بود، زیرا مشتریان ترجیح می‌دهند خرید خود را به تأخیر بیندازند و منتظر مدلهای جدید و افزایش رقابت در بازار بمانند که موجب باارزش‌تر شدن پول آنها خواهد شد».

وی افزود: «این در حالی است که تولید کنندگان فعلی در تلاش‌اند تا قبل از افزایش حضور شرکت‌های خارجی میزان فروش خود را بالا ببرند. برخی برندهای چینی حتی تا 20 درصد قیمت محصولات خود را کاهش داده‌اند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند».

بر اساس برآورد مؤسسه فراست اند سالیوان، پس از گشایش در بازار ایران، حدود 18 ماه طول خواهد کشید تا صنعت خودروی ایران شاهد رشد بالا باشد، زیرا تولید کنندگان قطعات خودرو ذخایر زیادی از قطعات تولید شده دارند و خریداران برای خرید مدلهای جدید باید همچنان منتظر بمانند.

بازار خودروی ایران مانند معدن طلا است

آبراهام گفت: «اکنون که درهای بازار ایران دارد گشوده می‌شود، این کشور واقعاً بزرگترین بازار خودروی دست نخورده با تقاضای بالای داخلی، قیمت پایین نیروی کار، هزینه پایین انرژی و با چشم‌اندازی خوب برای صادرات محصولات به کشورهای منطقه است».

«اما جذابیت این بازار همچنین به تلاش‌های دولت ایران برای تسهیل مقررات جهت آسان‌تر کردن فعالیت‌های تجاری در ایران و تلاش‌ها برای بهبود روابط با دیگر کشورها بستگی دارد».

حتی زمانی که اقتصاد ایران گرفتار تحریم‌ها بود، این کشور در سال 2014 نزدیک به یک‌میلیون دستگاه خودرو فروخت. بیش از 11میلیون خودرو در جاده‌های ایران در تردد هستند و سالانه حدود یک‌میلیون دستگاه خودروی جدید فروخته می‌شود. این آمارها حکایت از وجود یک فرصت تجاری قابل توجه در ایران دارد که تنها چند کشور دیگر در جهان از آن برخوردارند.

مدیر عامل ایران خودرو: بنز به صورت تمام قد وارد ایران می شود.

برنامه ریزی سایپا برای افزایش صادرات

حضور رنو در ایران قوی تر از قبل

پژو در بازار ایران به صورت متفاوت ظاهر خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی