پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آخرین راند مسابقات سرعت 96

گزارش آخرین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور 96/نگاهی به حواشی و بی اخلاقی های این مسابقه

آخرین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور امسال روز گذشته (جمعه 11 اسفند 96) در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. علی رغم استقبال قابل توجه تماشاچیان از این مسابقه، بی اخلاقی ها و بروز برخی حواشی همچون آب سردی روی آتش هیجان این مسابقه ریخته شد. به گزارش خبرنگار جوان خودرو: آخرین راند مسابقات سرعت […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

آخرین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور امسال روز گذشته (جمعه 11 اسفند 96) در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. علی رغم استقبال قابل توجه تماشاچیان از این مسابقه، بی اخلاقی ها و بروز برخی حواشی همچون آب سردی روی آتش هیجان این مسابقه ریخته شد.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو:

آخرین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور در 7 کلاس برگزار شد. با توجه به اهمیت این مسابقه و مشخص شدن قهرمان قطعی سال 96، تعداد قابل توجهی از تماشاچیان و علاقه مندان به رشته ورزشی اتومبیلرانی به پیس آزادی آمده بودند. همچنین با توجه به پخش زنده این مسابقه در صدا و سیما، زمان بندی ها کمی تغییر کرده بود و مسابقه با کمترین تاخیر کار خود را آغاز کرد.

آخرین راند مسابقات سرعت 96

همچنین تایمگیری که همیشه یک روز قبل از مسابقه برگزار می شد، به دلیل برگزاری بازی دربی، یک روز زودتر یعنی روز چهارشنبه برگزار شد.

آخرین راند مسابقات سرعت 96

قرار بود ترتیب برگزاری کلاس های مختلف به این صورت باشد:

1.پژو 405

2. BP GT

3. پژو 206

4. کلاس آزاد

5.BP استاندارد

6. پراید

7. GT2000

اما بروز مشکل فنی برای یکی از شرکت کنندگان کلاس آزاد باعث شد رقابت این کلاس بعد از سایر کلاس ها برگزار شود. الحق که ریس آخر سال هیجان قابل توجهی داشت و در بیشتر کلاس ها آبستن اتفاقات و تصادف های مختلفی بود. در کلاس 206، پراید، آزاد و BP شاهد تصادف هایی بودیم که هیجان مسابقه را دوچندان کرده بود. اما فارغ از تمام زیبایی ها، طعم شیرین ریس آخر سال با بروز برخی بی اخلاقی ها به کام تماشاچیان و برخی شرکت کنندگان تلخ شد.

آخرین راند مسابقات سرعت 96

در میان تمام کلاس های مسابقه سرعت، باید کلاس آزاد را به عنوان پراتفاق ترین و هیجان انگیزترین کلاس برشمرد. هیجان کلاس آزاد از پایان دهه هفتاد هجری شمسی رو به کاهش بود اما امسال با حضور چند راننده و خودرو خاص میرفت که به روزهای اوج خود بازگردد.

صفا احمدی که به عنوان یکی از پیشکسوتان و مقام آوران عرصه اتومبیلرانی مخصوصا کلاس آزاد شناخته می شود، در سری مسابقات سرعت امسال، به غیر از مسابقه اول که خودرواش دچار نقص فنی شد، در مسابقات دوم و سوم و چهارم بر روی سکوی قهرمانی رفت. فورد موستانگ فاکس بادی با موتور 800 اسبی راش میان علاقه مندان به خودرو زبان زد است و در مسابقات کلاس آزاد با اختلاف معنی داری رقبایش را پشت سر می گذارد. احمدی آماده بود که در مسابقه پنجم امسال هم با خودرواش به میدان بیاید و روی سکو برود. در روز تایمگیری نیز صفا احمدی توانست همچون 5 سال گذشته بهترین تایم را ثبت کند. اما بی اخلاقی ورزشی در دور پنجم مسابقات سرعت تنها عاملی بود که می توانست احمدی را از مسابقه دادن و مقام آوردن باز دارد.

عکس تایر موستانگ فاکس بادی که با شیء نوک تیزی از چند ناحیه سوراخ شده است:

موضوع از آنجا شروع شد که تیم فنی متوجه کم شدن باد لاستیک خودرو صفا احمدی شد و در آخر کاشف به عمل آمد که لاستیک خودرو وی با شیء برنده ای از چند ناحیه دچار پارگی شده است. مسلما این یک نقص فنی رایج و اتفاقی نبود و عمدی بودن آن مشهود بود. با تصمیم رضا پازند (رئیس کمیته ریس)، تایم برگزاری کلاس آزاد که قرار بود به عنوان چهارمین کلاس برگزار شود، تغییر کرد و قرار شد به عنوان آخرین کلاس برگزار شود تا در این فاصله زمانی، لاستیک جایگزین خودرو احمدی آماده شود. اما متاسفانه لاستیک مورد نظر در این تایم مهیا نشد و صفا احمدی از مسابقه جا ماند. نهایتا کلاس آزاد با 9 شرکت کننده برگزار شد.

آخرین راند مسابقات سرعت 96

مطمئننا چنین اتفاقات و بی اخلاقی ها به ضرر ورزش کشور و رشته پرطرفدار اتومبیلرانی تمام می شود. رشته ای که بعد از مدت ها خداحافظی تماشاچیان با جایگاه هایش، دوباره در تلاش برای احیا و رسیدن به روزهای اوجش گام بر می دارد و در این میان از تاثیر شرکت کننده ای همچون صفا احمدی بر جذابیت این مسابقه و تشویق تماچیان برای حضور در پیست نباید گذشت. ذات ورزش رقابت در میدان مبارزه و رعایت اصول جوانمردی است و تسویه حساب های این چنینی در بیرون میدان به هیچ عنوان صورت مناسبی ندارد. به امید روزی که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در ورزش کشورمان نباشیم.

در ادامه توجه شما را به گزارش تصویری و نتیاج آخرین راند مسابقات سرعت قهرمانی کشور سال 96 جلب می کنیم:

کلاس پژو 405

1.مهرداد صفری

2. مجتبی اردستانی

3.علی اکبر مقیمی

کلاس BP GT

1.محمد مهری

2.فرشید طراح

3.لاله صدیق

کلاس پژو 206

1.مهرداد صفری

2.مهدی شصتی

3.آرش خامنه

کلاس BP استاندارد

1.علی شیرزاد

2.احدرضا افشاری

3.محسن مصیبی

کلاس پراید

1.مهیار کمایی

2.لیلا پیکانپور

3.تینا احمدی

کلاس GT2000

1.اشکان مسگرها

2.کوروش قبادی

3.ایمان زیرک

کلاس آزاد

1. غلامرضا جنیدی

2.محمد مهری

3.مهدی علی اکبری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی