پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و X2

ب ام و X2 / پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (3)

شرکت پرشیا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمت پس از فروش ب ام و قصد دارد ب ام و X2 را در سال 97 به بازار ایران عرضه کند. این در حالی است که تعدادی از محصولات ب ام و با توجه به وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهای گران تر از 40 هزار دلار، […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۳ فروردین ۱۳۹۷

شرکت پرشیا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمت پس از فروش ب ام و قصد دارد ب ام و X2 را در سال 97 به بازار ایران عرضه کند. این در حالی است که تعدادی از محصولات ب ام و با توجه به وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهای گران تر از 40 هزار دلار، اجازه ورود به ایران ندارند و پرشیا خودرو باید با محصولات دیگر ب ام و سبد خود را توسعه دهد.

به گزارش جوان خودرو

در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ ب ام و با نمایش کانسپتی در کلاس خودروهای کراس اوور، رسما اعلام کرد که قصد ورود به بخش جدیدی از این سگمنت پرطرفدار را دارد. در نمایشگاه توکیو، ب ام و X2 را به عنوان پلی میان X1 و X3 معرفی کرد.

ب ام و X2

کراس اووری که شباهت فراوانی با کانسپت معرفی شده در پاریس دارد. شاید تصور کنید این خودرو بزرگ‌تر از X1 و کوچک‌ترا ز x3 است؛ اما در واقع، X2 حدود ۷.۵ سانتی‌متر طول کمتری نسبت به X1 دارد و به همین میزان، نسبت به زمین ارتفاع سقف کمتری دارد. البته فاصله‌ی بین محورهای X1 و X2 برابر است تا فضای سرنشینان و طول کابین، تفاوت خاصی نداشته باشد. مهم‌ترین تفاوت X2 با مدل  X1، کوتاه‌تر بودن فاصله‌ی اورهنگ که همراه با بدنه‌ی حجیم و سه‌بعدی، بزرگ‌تر از X1 به نظر می‌رسد. فاصله‌ی کف X2 با سطح زمین، کمتر از X1 است و باید قبول کرد به دلیل سبک طراحی بدنه، اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر نشان می دهد.


ترکیب یک ظاهر عضلانی با چراغ‌های LED جلو و عقب، ادوات خاکستری رنگ در قسمت رکاب و سپرها در کنار اسپویلر عقب، ب ام و X2 را نه‌تنها متمایز از X1، بلکه فراتر از دیگر کراس‌اورهای این کلاس نشان می‌دهد. در فضای داخلی X2، اصالت محصولات ب ام و حفظ شده است؛ درحالی‌که می‌توان رنگ‌بندی‌ متنوعی در پوشش صندلی‌ها و قسمتی از داشبورد را سفارش داد.

ب ام و X2

صندلی‌ها برای پنج سرنشین طراحی شده‌اند و با تا کردن صندلی های ردیف عقب، ۱۴۱۸ لیتر فضای بار در اختیار سرنشینان قرار می گیرد که البته رقم خیره‌کننده‌ای در این کلاس بدنه نیست. نمایشگر لمسی X2 در مدل استاندارد، ۶.۵ اینچ و در نسخه‌های بالاتر، ۸.۸ اینچ است  که طیق معمول خودروهای ب ام و، مستقل از داشبورد و روی آن ارائه می‌شود. آپشن‌های ایمنی X2، مثل هشدار خروج از خط (لاین)، ترمز اضطراری و همچنین نسل جدید سرگرمی‌های چندرسانه‌ای بی‌ام‌و، از طریق نمایشگر اصلی قابل دسترسی خواهند بود. سیستم کانکتد پلاس (+BMW Connected) در X2 فعال خواهد بود تا امکان استفاده از اینترنت WiFi و اپل‌ کارپلی فراهم شود. مهم‌ترین مدل‌های این خودرو عبارت هستند از xDrive18i, xDrive20i, xDrive20d و xDrive25d که در نمونه‌های xDrive به صورت دودیفرانسیل و در نسخه‌های SDrive، تک‌دیفرانسیل خواهند بود.

شرکت پرشیا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمت پس از فروش ب ام و قصد دارد ب ام و X2 را در سال 97 به بازار ایران عرضه کند. این در حالی است که تعدادی از محصولات ب ام و با توجه به وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهای گران تر از 40 هزار دلار، اجازه ورود به ایران ندارند و پرشیا خودرو باید با محصولات دیگر ب ام و سبد خود را توسعه دهد. این در حالی است که ب ام و X2 محدودیت تا به امروز برای عدم حضور در بازار ایران را ندارد.

X2 در نسخه های بنزینی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو و دو لیتری توربو مجهز است. این پیشرانه ها می توانند قدرتی در بازه ۱۳۶ تا ۲۵۱ اسب بخار تولید کنند. همچنین در نسخه sDrive 20i و xDrive 20i نیز گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته با پیشرانه جفت می شود و در مدل های دیگر،  X2 از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می برد. این پیشرانه های مدرن در کنار مصرف سوخت اقتصادی می توانند شتاب کمتر از ۹ ثانیه را برای X2 به ارمغان بیاورند. در صورت حضور ب ام و X2 در بازار ایران، می توان انتظار داشت این کراس اوور بتواند دوباره سهم خوبی از بازار خودروهای لوکس را برای پرشیا خودرو به امغان بیاورد. سهمی که در حال حاضر با عدم ورود x3 و x4 از دست رفته است.

چهره ای نو برای بازار پرمیوم کامپکت ها/ رونمایی 4 مدل مینی توسط پرشیا خودرو

نمایشگاه خودرو اصفهان (۷) / رونمایی از کانورتیبل جذاب ب ام و در اصفهان

سورپرایز ب ام و در نمایشگاه توکیو/ ب ام و X2 معرفی شد

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

تعریف دوباره واژه لاکچری در سبد محصولات M/ معرفی ب ام و M8 گرن کوپه

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی