درحالیکه آرنولد شوازینگر سرگرم لذت بردن از خودرو الکتریکی G واگن (Wagon) منحصربهفرد خود بود، بسیاری بیصبرانه منتظر نسخه مرسدس بنز AMG از کلاس G بودند. مثل نمونههای قبل، نسل جدید واگن هم مکعبی است و در نگاه اول سرسختی را تداعی میکند. اما برخلاف آنها، در نسل جدید تلاش بیشتری برای توجیه قیمت بسیار […]
مثل نمونههای قبل، نسل جدید واگن هم مکعبی است و در نگاه اول سرسختی را تداعی میکند. اما برخلاف آنها، در نسل جدید تلاش بیشتری برای توجیه قیمت بسیار بالای این کلاس به چشم میخورد؛ برای مثال درها درزگیری شدهاند، سروصدای کمتری در کابین به راه است، کابین لوکستر شده و فنآوریهای بهتری در آن عرضه میشود.
در نسخه AMG مجموعهای از ترفندهای بصری در داخل و خارج آن بهکار گرفته شده است. نخستین نمونه از مرسدس AMG G63 تنها ۱۲ ماه پس از شروع تولید مدل اصلی عرضه خواهد شد.
تغییرات خارجی با نوارهای جانبی متعارف AMG شروع میشود اما به همینجا ختم نمیشود. ورودیهای هوای بزرگتر جلوپنجره منحصربهفرد این نسخه، هواکشهای جانبی بزرگتر در اطرف محافظ لولهای سپر ویژه AMG، قوس چرخهای منطبق با چرخهای خاص AMG، تزئینات متفاوت سپر عقب و نشان V8 Biturbo روی سپر در نگاه اول به چشم میخورند.
زیر پوست نسل جدید کلاس G، چارچوبی سبکتر، قویتر و محکمتر جای گرفته است. این چارچوب تواناییها، استحکام و دوام این نسل را بهبود بخشیده است. در نسخه AMG، شاهد ارتقاء بیشتر این موارد با بهرهگیری از سیستم انتقال نیروی محکمتر هستیم. در این راستا، یک موتور 8 سیلندر بهطور ویژه برای این نسخه طراحی شده است.
این موتور 4 لیتری خورجینی مجهز به 2 توربوشارژر است. قدرت آن 585 اسببخار و گشتاورش 850 نیوتنمتر است. محدوده دور موتور مورد نیاز برای این میزان گشتاور تنها 2500 تا 3500 است. مرسدس ادعا کرده شتابگیری صفرتاصد این نسخه تنها 4.5 ثانیه طول میکشد. سقف سرعت آن نیز 220 کیلومتربرساعت گزارش شده است. با سفارش پکیج راننده AMG این رقم به 240 کیلومتربرساعت میرسد.
دیدگاه خود را بنویسید