پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و سری 2 کانورتیبل

فل فل نبین چه ریزه!/ بررسی ب ام و سری 2 کانورتیبل

ب ام و سری 2 کانورتیبل عضو جدید سبد محصولات پرشیا خودرو به شمار می رود. نسخه کانورتیبل پیش از این توسط گری مارکت و در تعداد بسیار اندک به ایران آمد. اما حالا نماینده فروش و خدمات پس‌ازفروش ب ام و در ایران تصمیم گرفته نسخه فیس لیفت و کاملا جدید سری 2 کانورتیبل را نیز […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۷ فروردین ۱۳۹۷

ب ام و سری 2 کانورتیبل عضو جدید سبد محصولات پرشیا خودرو به شمار می رود. نسخه کانورتیبل پیش از این توسط گری مارکت و در تعداد بسیار اندک به ایران آمد. اما حالا نماینده فروش و خدمات پس‌ازفروش ب ام و در ایران تصمیم گرفته نسخه فیس لیفت و کاملا جدید سری 2 کانورتیبل را نیز در سبد محصولات خود قرار دهد.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

علاقه‌مندان به اتومبیل به خوبی با ب ام و 2002 یا به اصطلاح ب‌ام‌و بازهای حرفه‌ای 02، آشنایی دارند. کوپه‌ای به شدت جذاب و محبوب که نیم‌قرن پیش گل سرسبد محصولات ب‌ام‌و به‌شمار می‌رفت. در سال 2014 اما ب ام و تصمیم گرفت تا کوپه افسانه‌ای خود را احیا کند. نتیجه این تصمیم چیزی نبود جز سری 2 که ابتدا در نسخه کوپه و با کد F22 به بازار آمد.

ب ام و 2002

کوپه‌ای که در مدت محدود توانست توجه علاقه‌مندان به خودروهای کوپه را به خود جلب کند و به لطف ظاهر جذاب و مشخصات فنی قابل‌قبول، بسیار مورد توجه قرار گرفت. پس از آن ب‌ام‌و برای گسترده کردن دایره مخاطبان سری 2، نسخه کانورتیبل آن با کد F23 را نیز روانه بازار کرد. بیش‌تر محصولات ب‌ام‌و در بازار ایران حضور دارند و سری 2 از این قاعده مستثنی نیست. البته تعداد سری 2های وارد شده به کشور به مراتب کم‌تر از سایر مدل‌های ب‌ام‌و است.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

هم‌چنین نسخه کانورتیبل پیش از این توسط گری مارکت و در تعداد بسیار اندک به ایران آمد. اما حالا پرشیاخودرو به‌عنوان نماینده فروش و خدمات پس‌ازفروش ب‌ام‌و در ایران تصمیم گرفته سری 2 کانورتیبل را نیز در سبد محصولات خود قرار دهد، تا در شرایطی که مدل‌های گران‌قیمت ب‌ام‌و به دلیل محدودیت‌های گمرکی اجازه ورود به کشور ندارند، تنوع سبد محصولات این خودروساز آلمانی در ایران جور دیگری جبران شود.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

پس می‌توان گفت این اولین باری است که سری 2 کانورتیبل به‌صورت رسمی و در تعداد قابل‌توجه در بازار ایران عرضه شده و خیال خریداران نیز از خدمات پس‌ازفروش‌اش راحت است. پیش از این سری 2 کوپه تنها در مدل 220 و نسخه کانورتیبل تنها در مدل 228 به ایران می‌آمد. اما در حال‌حاضر پرشیاخودرو هم مدل 220 و هم مدل جدید 230 را در نسخه کانورتیبل در ایران عرضه می‌کند.

ظاهر سری 2 با زبانی مشترک با سایر محصولات ب‌ام‌و طراحی شده و به قول معروف میخ اصالت به ظاهرش محکم کوبیده شده! البته مدل 2018 سری 2 دست‌خوش تغییراتی جزیی در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و طراحی سپرها شده و کد 230 نیز جایگزین 228 در لاین‌آپ محصولات ب‌ام‌و شده و از پیشرانه‌ای متفاوت بهره می‌برد.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

سری 2 کانورتیبل از سقفی برزنتی بهره می‌برد که می‌توانید ظرف 20 ثانیه آن را بسته یا باز کنید. فرایند باز و بسته شدن سقف در سرعت کم‌تر از 50 کیلومتربرساعت صورت می‌گیرد. این کروک 4 نفره بیش‌تر از کوپه‌های 2 نفره و رودسترها فضا در اختیارتان قرار می‌دهد. اما این به این معنی نیست که می‌توانید برای سفرهای چندنفره روی فضای کابین سری 2 حساب کنید. به هر حال با یک کانورتیبل کوچک طرف هستید که صندلی‌های عقب‌اش فضای مناسبی در اختیار افراد قدبلند و درشت‌هیکل قرار نمی‌دهد.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

سری 2 جایگزین نسخه کوپه و کانورتیبل سری یک شده و در مقام مقایسه با این مدل ب‌ام‌و، فضای صندوق بارش در حالت بسته بودن سقف 9 درصد و در حالت باز بودن سقف 7 درصد از سری یک بیش‌تر است. هم‌چنین به لطف عایق بهتر کابین، سطح صدا در جلو 5 دسی‌بل و در عقب 7 دسی‌بل نسبت به سری یک کاهش پیدا کرده است. سری 2 استخوان‌بندی ب‌ام‌و سری 3 با کد F30 را قرض گرفته و از نظر هندلینگ و قرص بودن در سرعت‌های بالا، تفاوت چندانی با محصولات اسپرت‌تر ب‌ام‌و ندارد. سری 2 کانورتیبل نسبت به F30 64 میلی‌متر طویل‌تر و 25 میلی‌متر عریض‌تر است و 30 میلی‌متر فاصله محوری بیش‌تری دارد.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

نسخه کانورتیبل به دلیل مکانیزم متفاوت سقف و برخی مقاوم‌سازی‌ها حدود 200 کیلوگرم از نسخه کوپه سنگین‌تر است. اما وقتی پشت فرمان یک ب‌ام‌و کروک قرار می‌گیرید، قطعا بیش‌تر جزییات و جذابیت‌های ظاهری‌اش برایتان رنگ می‌بازد و دنبال تخلیه انرژی و هیجان‌تان پشت فرمان‌اش هستید. سری 2 کانورتیبل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

مخصوصا مدل 230 که از پیشرانه 252 اسبی برخوردار است و گشتاور 350 نیوتن‌متری‌اش به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همین ویژگی از سری 2 یک کانورتیبل سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز در پیچ‌ها ساخته است. این در حالی است که این پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ در عین قدرتمند بودن، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و در هر 100 کیلومتر به‌طور ترکیبی حدود 6 تا 6.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این کانورتیبل 1650 کیلویی تنها حدود 6 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برسد و سقف سرعت‌اش روی 250 کیلومتر محدود شده است. هماهنگی گیرباکس 8 سرعته با پیشرانه فوق‌العاده است و از تعویض‌های به‌موقع و دقیق‌اش لذت می‌برید. فرمان‌پذیری و هندلینگ فوق‌العاده از ویژگی‌های جدانشدنی هر ب‌ام‌و به‌شمار می‌رود که در همین دورهای اولیه با سری 2 چشمک می‌زند.

ب ام و سری 2 کانورتیبل

مشخصات فنی ب ام و سری 2 کانورتیبل

کلاس: کانورتیبل
پیشرانه: 4 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 2 لیتر
قدرت: 252 اسب‌بخار
گشتاور: 350 نیوتن‌متر
گیرباکس: 8 سرعته تیپ‌ترونیک
وزن: 1650 کیلوگرم
مصرف: 6 تا 6.2 لیتر
شتاب: 6.1 ثانیه
باک: 52 لیتر

چهره ای نو برای بازار پرمیوم کامپکت ها/ رونمایی 4 مدل مینی توسط پرشیا خودرو

نمایشگاه خودرو اصفهان (۷) / رونمایی از کانورتیبل جذاب ب ام و در اصفهان

سورپرایز ب ام و در نمایشگاه توکیو/ ب ام و X2 معرفی شد

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی