پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای جدید سایپا

پیش بینی خودروهای جدید در سبد محصولات سایپا برای سال 97

همیشه پیش بینی خودروهای آینده بازار جذاب بوده. این طور که به نظر می رسد، گروه خودروسازی سایپا نیز در سال آینده خودروهای جدیدی به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد. در حال حاضر سایپا و زیر مجموعه هایش با برندهای مختلفی شراکت دارند و محصولات آینده سایپا نیز خودروهایی از این برندها خواهد بود. […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

همیشه پیش بینی خودروهای آینده بازار جذاب بوده. این طور که به نظر می رسد، گروه خودروسازی سایپا نیز در سال آینده خودروهای جدیدی به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد. در حال حاضر سایپا و زیر مجموعه هایش با برندهای مختلفی شراکت دارند و محصولات آینده سایپا نیز خودروهایی از این برندها خواهد بود. این در حالی است که امسال نیز سایپا روند قابل قبولی در تنوع و توسعه سبد محصولات اش بود و شاهد عرضه چند خودرو جدید از این خودروساز داخلی در سال 96 بودیم.

می توان کوئید را یکی از مهم ترین محصولات رنو برای بازار ایران دانست، خودرویی که تا کنون خبرهای مختلفی در مورد شرکت عرضه کننده و قیمت آن منتشر شده است. با توجه به تصاویر گرفته شده از این خودرو انتظار می رود که کوئید توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه شود.

شاید در آینده ای نزدیک و در صورت قیمت گذاری منطقی شاهد خداحافظی با پراید باشیم و رنو کوئید به عنوان جانشینی برای این خودرو در نظر گرفته شود. برای رنو کوئید دو نوع پیشرانه 0.8 لیتری و 1 لیتری وجود دارد که به ترتیب می توانند حداکثر 54 و 68 اسب بخار توان تولید کنند ضمن این که جعبه دنده 5 سرعت دستی و یا اتوماتیک نیز برای این خودرو وجود دارد.

خودروهای جدید سایپا

شرکت پارس خودرو به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت سایپا در گذشته محصولاتی از برند نیسان مانند مدل ماکسیما و تینا را به بازار عرضه کرده است و در مدل ماکسیما نیز موفقیت خوبی در فروش را کسب کرد. در حال حاضر نیز انتظار می رود کراس اورر این برند یعنی مدل کیکس توسط این سایپا وارد بازار شود. این خبر ممکن است برای دوست داران برند نیسان بسیار خوش آیند باشد چرا که با توجه به قیمت بالای محصولات وارداتی نیسان امکان خرید محصولات این برند برای بسیاری از افراد کم شده است اما با مونتاژ این خودرو توسط سایپا بازار کراس اوورها نیز متحول خواهد شد. برای نیسان کیکس دو نوع پیشرانه 1.6 لیتری یکی با حداکثر توان 113 اسب بخار و دیگری با حداکثر توان 118 اسب بخار در نظر گرفته شده است و جعبه دنده های دستی و اتوماتیک CVT نیز در بازار جهانی برای این خودرو قابل سفارش است. با توجه به نیاز بازار انتظار می رود سایپا نیز این خودرو را با جعبه دنده اتوماتیک عرضه کند.

برند زوتی یکی دیگر از برندهایی است که در حال حاضر با مدل Z300 که آن را با نام آریو می شناسیم، توسط سایپا مونتاژ و به بازار عرضه می شود اما می توان گفت که تبلیغات مناسبی برای این سدان صورت نگرفت و فروش موفقی برای آن رقم نخورد. در حال حاضر شاهد حضور کراس اووری از این برند با مدل T600 در محوطه سایپا هستیم، خودرویی که با توجه به تب داغ بازار کراس اوورها در ایران می تواند گزینه ای مناسب برای احیا این برند در کشور باشد.

این خودرو از پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر توان 188 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و جعبه دنده 6 سرعت اتوماتیک دوال کلاچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است که توان را به محور جلو منتقل می کند.

خودروهای جدید سایپا

منبع: خودروکار

نخستین محموله از وانت ریچ زامیاد وارد شبکه توزیع شد

ارائه خدمات به خودروهای غیرسایپایی در دستور کار امداد خودرو سایپا

سهم بالا در تولید خودروهای تجاری توسط سایپا در سال آینده

آمادگی کامل سایپا در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

افزایش تولید خودروهای تجاری ایویکو در شرکت زامیاد

تولید خودرو متناسب با نیاز جانبازان توسط گروه خودروسازی سایپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی