پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاینه فنی خودرو

روند صدور گواهی معاینه فنی باید تغییر کند/ جریمه نداشتن معاینه فنی در سال 97 چقدر است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تغییر روند صدور گواهی معاینه فنی زیر نظر مسئولان مربوطه تاکید کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حمایت از خودروهای داخلی باید به خودروسازان فرصت ده ساله داده شود تا بتوانند خودروهای قابل رقابت در بازار جهانی تولید کنند، ضمن اینکه اگر کیفیت خودروها ارتقا یابد دیگر نیازی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۵ فروردین ۱۳۹۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تغییر روند صدور گواهی معاینه فنی زیر نظر مسئولان مربوطه تاکید کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حمایت از خودروهای داخلی باید به خودروسازان فرصت ده ساله داده شود تا بتوانند خودروهای قابل رقابت در بازار جهانی تولید کنند، ضمن اینکه اگر کیفیت خودروها ارتقا یابد دیگر نیازی به صدور گواهی معاینه فنی نخواهد بود.

به نقل از خانه ملت ، سلمان خدادادی  در ارزیابی روند ارائه گواهی معاینه فنی گفت: ارائه این گواهی در کشور صوری است چراکه خودروها تنها ساعت‌ها در صف انتظار باقی می‌مانند و در نهایت نیز با دریافت یک برچسب این مراکز را ترک می‌کنند، به همین دلیل ارائه این گواهی تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشته است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آیا تاکنون مشاهده شده که خودرویی بارها به دلیل آلایندگی از این مراکز برگردانده شود؟ ادامه داد: اغلب خودروهایی که با نقص فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند به تعمیرکاران مستقر در همین مراکز هدایت می‌شوند و بلافاصله نیز برچسب سلامت دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفع آلایندگی در خودروها باید جدی گرفته شود یادآورشد: هم‌اکنون در دنیا صدور معاینه فنی برای خودروهایی که عمر بالای بیست سال دارند، معنا ندارد، اما در ایران خودروسازان پراید را با قیمت بیست میلیون تومان و پژو پارس را با قیمت 40 میلیون تومان عرضه می‌کنند و این در حالی است که در کشورهای همسایه بنز با این قیمت‌ها به فروش می‌رسد، آیا کیفیت این خودروها با بنز قابل قیاس است؟

خدادادی خاطر نشان کرد: برای حمایت از خودروهای داخلی باید به خودروسازان فرصت ده ساله داده شود تا بتوانند خودروهای قابل رقابت در بازار جهانی تولید کنند، ضمن اینکه اگر کیفیت خودروها ارتقا یابد دیگر نیازی به صدور گواهی معاینه فنی نخواهد بود.

نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون باید این شیوه غلط صدور گواهی معاینه فنی بدون نظارت مسئولان اصلاح شود، در غیر این صورت این مراکز تنها حالت دکانی برای تامین منابع مالی را خواهند داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قرار بر این بود که سال حضور خودروها برای دریافت گواهی معاینه فنی به 3 سال کاهش یابد، اما به این دلیل که برخی معتقد بودند باید خودروهایی با کیفیت بالا که تا پنج سال نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نداشته باشد، تولید شود، در مجلس با این پیشنهاد مخالفت شد.

بر اساس قانون و مطابق اعلام پلیس راهور تهران بزرگ، خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند و میزان این جریمه بعد از یک ماه تردد به 1.5 میلیون تومان می رسد.

 

سامانه معاینه فنی سیار چه ویژگی هایی دارد؟

معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز چقدر آب می‌خورد؟

تغییرات سیستم سیمفا برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز

معاینه فنی خودرو چقدر هزینه دارد؟

روزانه 50 هزار تومان جریمه به دلیل نداشتن معاینه فنی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی