پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیت مترو

افزایش قیمت بلیت مترو از امروز/ تخفیف برای استفاده از کارت اعتباری

از امروز اول اردیبهشت ماه قیمت بلیت مترو تغییر کرده و طبق مصوبه بلیت تک سفره از 800 تومان به 1000 تومان رسیده است. البته قیمت 1000 تومان مربوط به افرادی است که از بلیت‌های تک سفره استفاده می‌کنند. مسافرانی که از کارت الکترونیک استفاده می‌کنند این مبلغ حدود 991 تومان می‌شود. فرنوش نوبخت  با بیان اینکه […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

از امروز اول اردیبهشت ماه قیمت بلیت مترو تغییر کرده و طبق مصوبه بلیت تک سفره از 800 تومان به 1000 تومان رسیده است. البته قیمت 1000 تومان مربوط به افرادی است که از بلیت‌های تک سفره استفاده می‌کنند. مسافرانی که از کارت الکترونیک استفاده می‌کنند این مبلغ حدود 991 تومان می‌شود.

فرنوش نوبخت  با بیان اینکه از امروز، اول اردیبهشت ماه قیمت بلیت مترو تغییر می‌کند، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و تاییدیه فرمانداری بلیت تک سفره تهران و حومه از 800 تومان به 1000 تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این قیمت 1000 تومان مربوط به افرادی است که از بلیت‌های تک سفره استفاده می‌کنند، گفت: مسافرانی که از کارت الکترونیک استفاده می‌کنند این مبلغ حدود 991 تومان می‌شود. چرا که بر اساس مسافت از مسافران پول اخذ می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس کیلومتر سفرهای درون شهری با مترو 12 ناحیه مشخص کردیم که از طی مسافت تا سه کیلومتر آغاز شده که مبلغ کسر شده آن حدود 336 تومان می‌شود و تا طی مسافت بیش از 40 کیلومتر ادامه دارد که مبلغ اخذ شده 991 تومان خواهد بود و درصد تخفیف‌ها نیز حدود 66 درصد خواهد بود.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه از امروز نیز ثبت نام کارت بلیت‌های مدت دار آغاز شده است، گفت: افرادی که بخواهند از کارت بلیت مدت دار استفاده کنند علاوه بر استفاده از تخفیف 66 درصدی که بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود می‌توانند از تخفیف 25 درصدی نیز در هنگام ثبت نام کارت بلیت‌های مدت دار استفاده کنند. به گونه‌ای که کارت بلیت مدت دار مترو 150 هزار تومان اعتبار دارد اما با تخفیف 25 درصدی برای مسافران 112 هزار تومان خواهد بود.

نوبخت ادامه داد: همچنین کارت بلیت مدت دار شش ماهه 250 هزار تومان شارژ دارد اما مبلغ پرداختی از سوی متقاضیان 187 هزار تومان خواهد بود و همچنین کارت بلیت یکساله 450 هزار تومان اعتبار دارد اما 337 هزار تومان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه کارت بلیت‌های مبلغ دار در شبکه اتوبوسرانی نیز قابل استفاده است، گفت: چنانچه مسافران هنگام خروج از ایستگاه مقصد، کارت بلیت مبلغ دار خود را به دستگاه‌های کنترل بلیت ارائه کنند قیمت‌ها بر اساس مسافت طی شده از اعتبار بلیت کم می‌شود و در غیر اینصورت بهای بلیت تک سفره از اعتبار کارت بلیت کم می‌شود.

منبع: ایسنا

قیمت بلیت مترو تهران–کرج تصویب شد

افزایش قیمت بلیت مترو از اردیبهشت 97/ فعلا خبری از افزایش کرایه تاکسی و اتوبوس نیست

افزایش ظرفیت ناوگان ریلی تهران با ورود واگن های جدید به مترو

ال آر تی (LRT) جایگزین بی آر تی (BRT) تهران می شود

هزینه ۳۰۰ میلیاردی برای ایمن سازی خط ۷ مترو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی