پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپا دیزل

تحویل 250 خودروی تجاری سایپا ، گام اول نوسازی ناوگان

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، روز گذشته سایپا دیزل طی مراسمی با حضور وزیر صمت ، مدیران  سایپا و اصحاب رسانه، 250 خودروی تجاری را به مشتریان تحویل داد. شریعتمداری، وزیر صنعت،معدن و تجارت (صمت) در این مراسم عنوان کرد: امنیت جاده ها و صرفه جویی در مصرف سوخت در طرح نوسازی ناوگان خودروهای […]

javankhodro
سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو، روز گذشته سایپا دیزل طی مراسمی با حضور وزیر صمت ، مدیران  سایپا و اصحاب رسانه، 250 خودروی تجاری را به مشتریان تحویل داد.

شریعتمداری، وزیر صنعت،معدن و تجارت (صمت) در این مراسم عنوان کرد: امنیت جاده ها و صرفه جویی در مصرف سوخت در طرح نوسازی ناوگان خودروهای تجاری حائز اهمیت است، امید است تا پایان سال 97 بخش عمده این نوسازی ناوگان ه اجرا برسد.

وزیر صنعت در ادامه گفت: هزینه های واردات مربوط به CKD خودرو که از محل ذخیره سازی انرژی صورت می‌گیرد را به حوزه های وزارت نفت پرداخت خواهیم کرد. همچنین صندوق توسعه ملی به عنوان یک مجموعه تامین مالی در نظام بانکی عمل خواهد کرد و سپس با تامین منابع خارجی طی پنج سال آتی هزینه های مربوطه را جایگزین خواهیم کرد.

شریعتمداری افزود: برای سال ۹۷، حدود ۶۰ هزار دستگاه خودرو تحویل می دهیم که یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون دلار پروفرم های خرید قطعات یدکی منفصله توسط شرکتهای خودرو ساز (سایپا و ایران خودرو)برای تولید ۳۶ هزار خودرو سنگین را در سطح کشور به دست آوردیم که در مرحله گشایش اعتبار اسنادی هستند.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از صنعت خودرو به ناچار نیازمند واردات است، حقوق و دستمزد و برخی از عوارض نیز امسال افزایش داشته اند و در جاهایی ناگزیر به افزایش قیمت هستیم. شورای رقابت مسئول قیمت گذاری روی خودروهای زیر 45 میلیون تومان است، از آن بالاتر را خودروساز با نظارت سازمان حمایت قیمت گذاری می کند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی