پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو پورشه

باید از واردات خودروهای لوکس جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش ورود خودروهای لوکس در چند سال اخیر و خارج شدن ارز در قبال آنها خواستار بازنگری در واردات خودرو و توسعه صنعت خودرو با سرمایه گذاری و انتقال دانش خودروسازان خارجی شد. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 میلیارد و […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به افزایش ورود خودروهای لوکس در چند سال اخیر و خارج شدن ارز در قبال آنها خواستار بازنگری در واردات خودرو و توسعه صنعت خودرو با سرمایه گذاری و انتقال دانش خودروسازان خارجی شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 2 میلیارد و 200 میلیون دلار صرف واردات 102 هزار دستگاه خودروی خارجی شده است ، گفت: باید واردات خودروهای لوکس و گران قیمت سروسامان پیدا کند و مانند کشور چین که در حال تولید خودروهای بسیار زیادی هستند خودروسازان کشورمان نیز برای تولید خودروهای کم مصرف و استاندارد قرارداد منعقد کنند.

موسی الرضا ثروتی اظهار داشت: در راستای توافقات صورت گرفته خودروسازان داخلی باید با کشورهای خارجی وارد مذاکره شده و از دانش ، تکنولوژی و سرمایه آن ها برای تولید خودرو استفاده کنند قطعا این همکاری ضمن ایجاد اشتغال زایی کشور منجر به دستیابی به تکنولوژی برتر خواهد شد.

وی در خصوص افزایش واردات خودروهای لوکس افزود: باید از واردات خودروهای لوکس جلوگیری شود و نسبت به تولید خودرو در کشور اقدام گردد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور فاصله طبقاتی زیادی در جامعه وجود دارد که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری شده است و امید است پس از این توافقات ، سیاست های نادرست اصلاح شود و از واردات خودروهای لوکس به کشور جلوگیری شود و نسبت به تقویت و تولید خودرو در کشور اقدام گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر توافقات صورت گرفته در صنعت خودرو خاطرنشان کرد: باید مدیران اقتصادی با مدیریت و برنامه ریزی صحیح از واردات خودرو جلوگیری و به انتقال تکنولوژی و سرمایه اقدام نمایند.

ثروتی در خصوص درآمدزایی واردات خودروهای لوکس برای دولت گفت: درحال حاضر دولت به دنبال واردات خودرو و کالاهای دیگر به کشور است که این مساله موجب خروج ارز و کالا به کشور می شود هر چند با ورود خودرو به کشور دولت می تواند با دریافت مالیات و عوارض درآمدی را در این راستا کسب کند.

وی در خصوص تاثیر همکاری با خودروسازان خارجی در رشد صنعت خودرو تصریح کرد: در جریان همکاری ها باید ضمن توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور ، مبادله دانش فنی و تکنولوژی ، نسبت به تولید خودروهایی مناسب از لحاظ مصرف ، استحکام و استاندارد را در کشور به صورت مشارکتی اقدام شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی