پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Soren_سورن_ایران خودرو

موتور توربو شارژ ملی بر روی سمند سورن

اولین موتور توربو شارژ ملی با حجم 1.7 لیتری (تیسی۷) طراحی شده در ایران، تا پایان نیمه اول سال جاری بر روی سورن به تولید انبوه می رسد. به نقل از ایکوپرس، این موتور آزمون های عملکرد و دوام را با موفقیت از سر گذرانده و تاییدیه های لازم را اخذ کرده، اما آزمون های […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

اولین موتور توربو شارژ ملی با حجم 1.7 لیتری (تیسی۷) طراحی شده در ایران، تا پایان نیمه اول سال جاری بر روی سورن به تولید انبوه می رسد.

    به نقل از ایکوپرس، این موتور آزمون های عملکرد و دوام را با موفقیت از سر گذرانده و تاییدیه های لازم را اخذ کرده، اما آزمون های عملکردی و دوام خودرویی در حال اجراست تا با اخذ تاییدیه های نهایی، تا پایان نیمه اول سال 94، به تولید انبوه برسد.

    پیشرانه تی‌سی7 بر پایه سوخت گاز طبیعی فشرده طراحی شده، اما در مرحله اول تولید انبوه فقط به صورت بنزینی عرضه خواهد شد. مصرف بنزین این موتور بر روی محصول سورن، 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر اندازه گیری شده است. این پیشرانه قادر است 215 نیوتن‌متر گشتاور و 150 اسب بخار توان تولید کرده و در اختیار راننده قرار دهد.

    برخورداری از سطح آلایندگی یورو4 به همراه سامانه عیب‌یاب سرخود (EOBD) و قابلیت ارتقا به یورو 5 از دیگر ویژگی های این موتور است.

    توجه: در بسیاری از سایت ها حجم موتور 7.1 ذکر شده است که اشتباه تایپی می باشد. 7.1 لیتر حجم موتور سوپر اسپرت های مطرح جهان است.

    ایجاد شرکت صادراتی قطعه توسط ایران خودرو

    فیات در حال مذاکره با ایران خودرو

    آغاز تولید اولین شاسی بلند ایران خودرو

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی