پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Toyota_camery_special-2016_تویوتا کمری-1

تویوتا کمری 2016 در یک نگاه

تویوتا کمری یکی از نام های آشنا برای تمامی ایرانیان است. این خودرو معمولاً به دلیل کیفیت بین خریداران محبوبیت دارد ولی آیا تویوتا کمری 2016 نیز این سیر رضایت را ادامه خواهد داد؟! با بررسی مختصر کمری 2016 همراه ما باشید. تویوتا کمری به دلیل دوام و کیفیت قطعات بین خریداران ایرانی و خارجی […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

تویوتا کمری یکی از نام های آشنا برای تمامی ایرانیان است. این خودرو معمولاً به دلیل کیفیت بین خریداران محبوبیت دارد ولی آیا تویوتا کمری 2016 نیز این سیر رضایت را ادامه خواهد داد؟! با بررسی مختصر کمری 2016 همراه ما باشید.

تویوتا کمری به دلیل دوام و کیفیت قطعات بین خریداران ایرانی و خارجی محبوبیت فراوانی دارد. با نگاهی به نسل های گذشته این خودرو متوجه سیر تکاملی ظاهری و فنی این خودرو خواهید شد. اولین مدل کمری در سال 1982 روانه بازار شد و تا کنون محبوب ترین خودرو در کلاس خود بوده است.

نمای ظاهری این خودرو طی سال های گذشته رفته رفته از حالت ساده به شکل اسپرت تری تغییر یافته است و همواره سعی شده است در میان رقبای هم کلاس از لحاظ طراحی فاصله چندانی نداشته باشد. شایان ذکر است که طراحی های پیچیده ممکن است در نگاه اول جذاب باشند ولی در طولانی مدت سبب تکراری شدن می شوند.

وجود خطوط دقیق و قوس های نرم در نمای جانبی موجب ایجاد هماهنگی کاملی میان جلو و عقب خودرو شده است و نشان از آیرودینامیک بالای کمری دارد. وجود جلو پنجره ای پهن  هماهنگ با چراغ های LED و مه شکن خودرو در پایین طرفین به همراه چراغ های کشیده و جذاب باعث ایجاد ظاهری تهاجمی در نمای جلوی خودرو شده است.

کمری 2016 از کیفیت خوبی برخوردار است و طراحی داخلی آن در عین سادگی اماکانات مختلف را در اختیار راننده قرار می دهد. فضای داخلی آن نسبتاً مناسب است و از چرم برای تودوزی استفاده شده است.2016-Toyota-Camry-Special-Edition-تویوتا کمری 2016

امکانات کمری 2016

تویوتا فن‌آوری این سدان خانوادگی را بالابرده و در حال حاضر از یک صفحه‌نمایش کاملاً قابل تنظیم چندرسانه‌ای همراه با ابزار قطب‌نما، سیستم صوتی JBL به همراه ۱۰ بلندگو و مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی ازجمله کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و کیسه هوای زانو برخوردار است. هر چند نسل های قبلی کمری به نرمی و تکان کم معروف هستند اما استفاده از کمک فنر های جدید در کمری 2016 باعث به حداقل رسیدن ارتعاشات و به حداکثر رسیدن نرمی و آرامش کابین بزرگ و جادار این خودرو شده است.

در قربیلک فرمان امکاناتی جهت کنترل سیستم صوتی، تلفن و دسترسی به LCD  در صفحه کیلومتر تعبیه شده است. صفحه کیلومتر این خودرو کمی بزرگ است اما با وجود مانیتور 7 اینچی و دیگر امکانات کنسول هماهنگی بین اجزا شکل گرفته است و طراحان توانسته اند سادگی نصبی طراحی داخلی را حفظ نمایند.

مشخصات فنی کمری 2016

تویوتا برای کمری موتوری با حجم 2500 سی.سی در نظر گرفته است که می تواند 178 اسب بخار را در 6000 دور بر دقیقه تامین کند. همچنین حداکثر گشتاور موتور کمری 235 نیوتون متر بر 4100 دور بر دقیقه می باشد.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر کمری در مدت 9.1 ثانیه بدست می آید و حداکثر سرعت آن 220 کیلومتر بر ساعت سرعت است. گیربکس مورد استفاده در کمری از نوع 6 سرعته می باشد که قابلیت تعویض دستی نیز دارد.

به نظر می رسد کمری 2016 می تواند محبوبیت جهانی این خودرو را حفظ نماید.

فروش کمری 2016

مدتی است پیش فروش کمری 2016 توسط نماینده تویوتا در ایران آغاز شده و به نظر می رسد به زودی شاهد تردد مدل های مختلف این خودرو در سطح کشور باشیم.

در حال حاضر محصول کمری 2016 جی.ال.ایکس فول آپشن 190 میلیون تومان و نوع هیبرید ال.ای آن 155 میلیون تومان از سوی ایرتویا، نماینده رسمی تویوتا در ایران، قیمت گذاری شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی