واردات بی رویه در سال های گذشته منجر به وضع قوانین سخت گیرانه ای پیرامون ورود خودروهای خارجی به کشور شده اند. حال که واردات خودرو و بازار گران قیمت آنها روزگار خوبی را سپری نمی کنند، باید به فکر چاره بود. تعرفه گمرکی بالا، نرخ ارز، وضعیت ثبت سفارش، تعامل دشوار با بانکهای خارجی […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ، آرین موتور نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران، چندین سال است که با حضور در رده های مختلف، بخش قابل توجهی از بازار را به خصوص در شاسی بلندها به خود اختصاص داده است. چندی پیش هم از میتسوبیشی اکلیپس در کیش رو نمایی کرد و به زودی فروش آن آغاز می شود.
یکی از شروط بقا در بازار ایران نگاه به ظرفیت های داخلیست. اگر سرمایه گذاری مطلوب با نگاه استراتژیک صورت پذیرد و از توان هرچند کم قطعه سازان استفاده شود، با حداقل 20درصد داخلی سازی هم می توان خودروسازی را شروع کرد. این راه حلیست که شاید مولفه قیمت ارز را قابل حل نکنه، اما یک برند را می تواند از شر ثبت سفارش و تعرفه گمرکی خلاص کند. قیمت تمام شده هم به مقدار ملموسی کاهش می یابد. البته یک نکته مهم در خودروساز شدن، تیراژ است، که اگر کم باشد توجیه اقتصادی برای قطعه سازان ایجاد نمی کند و این مساله مهمی است.
علی شکوهی مدیر بازاریابی گروه آرین اعلام کرد: آرین موتور قصد دارد با راه اندازی خط تولید ، 2 مدل از محصولات میتسوبیشی را در ایران تولید کند تا علاوه بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی، سهم بازار میتسوبیشی را با نگاه به ظرفیت های داخلی افزایش دهد.
در حال حاضر مدل های لنسر، میراژ ، اوتلندر بنزینی و برقی، ASX و اکلیپس در سبد محصولات آرین موتور حضور دارند. یکی از مدل هایی که احتمالا روی خط تولید می رود، لنسر است.
دیدگاه خود را بنویسید