پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مانور_فرودگاه امام خیمنی_94-1

انجام مانور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)

مانور عملیاتی طرح اضطراری اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد. این مانور به منظور ارتقاء سطح آمادگی و ایجاد هماهنگی بین نیروهای امدادگر و آتش نشان در عملیاتی کردن دستورالعمل ها مرتبط با طرح اضطراری انجام شد. همچنین قبل از آغاز مانور جلسه ای با حضور […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

مانور عملیاتی طرح اضطراری اطفای حریق و نجات سرنشینان هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مانور به منظور ارتقاء سطح آمادگی و ایجاد هماهنگی بین نیروهای امدادگر و آتش نشان در عملیاتی کردن دستورالعمل ها مرتبط با طرح اضطراری انجام شد. همچنین قبل از آغاز مانور جلسه ای با حضور مهندس حمید رضا سیدی عضو هیات مدیره شهر فرودگاهی و مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، معاونین فرودگاه، ستاد حوادث غیر مترقبه ,مدیرکل ایستگاه هواپیمایی ایران ایر، اداره مراقبت پرواز، اداره استانداردفرودگاهی، حراست، پلیس، سپاه حفاظت هواپیمایی، اداره ایمنی زمینی، شرکتهای هواپیمایی ایران ایر، امارات، شرکت سامان، آتش نشانی شهرستانهای تهران هلال احمر ،اورژانس ،و روابط عمومی تشکیل شد و مقرر شد مانور طرح اضطراری محدود در این فرودگاه برگزار شود.

مانور_فرودگاه امام خیمنی_94-1 

مهندس سیدی مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: مانور طرح اضطراری محدود نحوه عملیات اطفاء حریق و نجات سرنشینان هواپیما بود که واحدهای مربوطه بعد از اعلام وضعیت اضطراری از سوی برج مراقبت، بلافاصله در محل حاضر شده و نسبت به تخلیه مسافران، عملیات اطفاء و نجات اقدام کردند. در این مانور به صورت نمادین عملیات فرضی نجات مسافران از هواپیمای بوئینگ 747-400 که هنگام فرود با مشکل باز نشدن چرخ‌ها مواجه شده بود، اجرا شد و متولیان نسبت به خاموش کردن شعله‌های حاصل از این حادثه اقدام کردند.
وی گفت: در این مانور نیروهای شرکت کننده در ورود اولیه به صحنه، توانمند و همگرا عمل کردند که این امر پشتوانه مناسبی برای عملیات های واقعی است.مانور_فرودگاه امام خیمنی_94-1 مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: مانور طرح اضطراری محدود ، نیروهای امداد و نجات را برای حوادث واقعی و عملیات نجات در حوزه هوانوردی آماده می کند و نقاط قوت و ضعف آنان را آشکار می سازد. طبق استاندارهای بین المللی مانور اصلی طرح اضطراری هر دوسال یک بار در فرودگاهها لازم الاجرا است. مانور اصلی طرح اضطراری سال گذشته نیز با موفقیت و با امتیاز بالا در این فرودگاه برگزار شد.

بوئینگ و ایرباس نو در ناوگان هوایی ایران

راحتی خطوط هوایی با ب ام و

برچسب‌ها : هواپیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی