پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی_تاکسیرانی

تاکسی هیبریدی نخواهیم داشت.

حداقل قیمت یک تاکسی هیبریدی برابر 75 میلیون تومان خواهد بود. که با توجه به قیمت کرایه و تعمیرات با استقال رانندگان روبرو نخواهد شد. ابوالفضل قناعتی (عضو هیات رئیسه شورای شهر) تهران با بیان اینکه قیمت های تاکسی های هیبریدی بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان تمام خواهد شد گفت: در سفری که به […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

حداقل قیمت یک تاکسی هیبریدی برابر 75 میلیون تومان خواهد بود. که با توجه به قیمت کرایه و تعمیرات با استقال رانندگان روبرو نخواهد شد.

ابوالفضل قناعتی (عضو هیات رئیسه شورای شهر) تهران با بیان اینکه قیمت های تاکسی های هیبریدی بین ۷۵ تا ۹۰ میلیون تومان تمام خواهد شد گفت: در سفری که به همراه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به چین داشتیم خودروهای هیبریدی زیادی را بررسی کرده تا وارد ناوگان تاکسیرانی کنیم. بعد از بررسی ها مشخص شد یک تاکسی هیبریدی اگر به تهران برسد تا ۹۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که این موضوع نیازمند اعتبارات زیاد است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به جلساتی که با شرکت های خصوصی تاکسیرانی داشته اند گفت: این شرکت ها مشکلی برای خرید تاکسی های هیبریدی ندارند اما این نگرانی وجود دارد آنها تاکسی ها را بخرند اما با عدم استقبال رانندگان تاکسی مواجه شوند.

قناعتی با بیان اینکه تا وقتی پراید ، پیکان و پژو در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد کسی از تاکسی های هیبریدی استقبال نمی کند گفت: یک تاکسی خطی حداکثرکرایه ای که از مسافر می گیرد ۲ تا ۳ هزار تومان است آنوقت چگونه یک خودروی ۸۰ میلیونی را خریداری کند یا در صورت خرابی هزینه های سنگین آن را بپردازد تا زمانی که همان کرایه را با پراید بدست می آورد و تعمیرات آن نیز نیاز به هزینه بالایی ندارد.

قناعتی با بیان اینکه حتی پرداخت وام های بالا برای خرید خودروهای هیبریدی برای رانندگان تاکسی به صرف نیست گفت: بازپرداخت وام های بالا در توان این رانندگان نیست و دولت و شهرداری باید رانندگان را در این مورد حمایت کنند.

وی افزود برای ورود این نوع خودروها به ناوگان تاکسیرانی باید خودروسازان داخلی به تکنولوژی تولید این نوع خودرو دست پیدا کنند، گفت: از سوی دیگر باید ورود خودروهای آلاینده به ناوگان تاکسیرانی نیز دچار محدودیت هایی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که وزیر نفت وعده داده بود در صورت کاهش مصرف سوخت فسیلی به همان میزان از مدیریت شهری حمایت خواهد کرد، گفت: تاکنون هیچکدام از این وعده ها محقق نشده و به نظر می رسد اگر قرار است حمایتی از سوی دولت شود باید اتوبوس و مترو در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها : تاکسیخودرو هیبرید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی