در سال 1983 استفان بلوف راننده خودرو افسانه ای پورشه 956C , توانست تایم خارق العاده 6:11.13 را در پیست نوربرگ رینگ ثبت کند. اکنون تایم این خودروی افسانه ای با یک رقیب بسیار جدی مواجه شده است. پورشه 919 EVO که فقط برای یک چیز معرفی شده است, شکستن رکورد! کمپانی پورشه چندی […]
کمپانی پورشه چندی قبل از یک نمونه مسابقه ای به نام 919 EVO رونمایی کرده است که بر پایه خودروی 919 حاضر در مسابقات WEC ساخته شده است اما با یک تفاوت بزرگ, بدون محدودیت های فدراسیون جهانی. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر خورجینی توربوشارژ 710 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 434 اسب بخاری که در مجموع 1244 اسب بخار قدرت تولید می کند, بهره می برد. هم چنین این خودرو 86 پوند سبک تر از نمونه شرکت کننده در مسابقات WEC است ( به علت برداشتن چراغ های جلو, جک های پنوماتیکی و سیستم تهویه) و با داشتن بال عقب بزرگتر, نیروی جاذبه بیشتری تولید می کند.
چندی پیش این خودرو توانست در پیست SPA در بلژیک رکورد جدیدی را بالاتر از خودروی فرمول یک لوییس همیلتون ثبت کند. این خودرو توانست یک دور پیست را در تایم 1:41.770 ثانیه طی کند. اما چند روز قبل کمپانی پورشه خودروی 919 EVO را به پیست نوربرگ رینگ برد تا تست های جدیدی بر روی این خودرو انجام دهد و از خودرو عکس های جدیدی بگیرد. با گذشت چند دور از تایم زدن پورشه 919 EVO شایعات به اوج خود رسید. Misha Charoudin کسی که توانست تایم پورشه 911 GT2 RS و 991.2 GT3 را با 1 ثانیه اختلاف نسبت به تایم ثبت شده, پیش بینی کند به تازگی پیش بینی های جدیدی را در رابطه با تایم پورشه 919 EVO انجام داده است.در فیلمی که به تازگی از تست پورشه 919 EVO در پیست نوربرگ رینگ منتشر شده است, عکاسانی که نزدیک به مارشال های پیست بودند صدای بیسیم های مارشال های پیست را ضبط کردند که در هر قسمت از پیست وقتی خودرو از کنارشان رد می شد اعلام می کردند که خودرو از قسمت آنها عبور کرده است.
بنابر این با تخمین زدن زمان هر کدام از Section های پیست می توان یک حدس جالب و بسیار عجیب زد!. با توجه به اطلاعات بدست آمده از بیسیم مارشال Section 1 پیست, پورشه 919 EVO موفق به زدن تایم 2:42 ثانیه در قسمت اول پیست شده است که اختلافی 30 ثانیه ای با پورشه 911 GT2 RS دارد که به آن ضریب زمانی 0.81 را اختصاص می دهیم. در آخر با توجه به اینکه پورشه در قسمت آخر پیست سرعت خود را کم کرده بود و با توجه به اینکه در سکتور قبل موفق به زدن تایم 5:09 شده بود, توانست قبل از رفتن به پیت استاپ تایم تقریبی 6:20 ثانیه را ثبت کند. با توجه به اینکه در روز تست دمای هوا بسیار بالا بود و پورشه هم در سکتور آخر سرعت خود را کم کرده بود, فعلن نمی توان زمان درستی را برای روز تست تعیین کرد. طبق محاسبات انجام گرفته پورشه 919 EVO 34 درصد سریع تر از خودرو های GT3 است که با این تفاسیر می توان حدس زد که در شرایط مناسب آب و هوایی این خودرو بتواند تایم باور نکردنی 4:51 ثانیه را ثبت کند!. در آخر عکاسان با عکاسی از کلاه کاسکت راننده متوجه شدند که تیمو برنهارت راننده تیم پورشه در کلاس LMP1 پشت فرمان بوده است. باید منتظر ماند و دید که آیا خودروی 919 EVO قادر به شکستن رکورد 35 ساله استفان بلوف با خودروی 956C خواهد بود یا خیر ( که به احتمال زیاد خواهد بود!)
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید