پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرعامل سایپا

به زودی، رونمایی از نخستین خودرو با پلت فرم SP100 توسط سایپا

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: نخستين خودروي مبتني بر پلت‌فرم SP100 توسط گروه خودروسازي سايپا به‌زودي رونمايي خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز : محسن جهرودي اظهاركرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته از سوي گروه سايپا، اين محصول كه در حال طي كردن مراحل ساخت است، در سال جاري معرفي خواهد […]

امیر
شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: نخستين خودروي مبتني بر پلت‌فرم SP100 توسط گروه خودروسازي سايپا به‌زودي رونمايي خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز :

محسن جهرودي اظهاركرد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته از سوي گروه سايپا، اين محصول كه در حال طي كردن مراحل ساخت است، در سال جاري معرفي خواهد شد.

به گفته مديرعامل گروه سايپا اين خودرو در زمان معرفي، برخوردار از مدرن‌ترين امكانات و قابليت‌هاي روز خواهد بود و مي‌تواند با خودروهاي خارجي هم‌رده خود در بازار ايران از هر نظر رقابت كند.

وي درباره نام اين خودرو نيز گفت: مطابق با رويكرد گروه سايپا، براي اين خودروي ايراني كه نمادي از توانمندي و دانش مهندسان و جوانان كشور است، يك نام ايراني انتخاب خواهد شد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: گروه سايپا به‌موازات توليد خودرو با مشاركت شركاي تجاري خارجي خود، سرمايه‌گذاري در زمينه طراحي و ساخت پلت‌فرم‌هاي داخلي را با جديت ادامه خواهد داد و در آينده چند محصول مبتني بر اين پلت‌فرم‌ها را در رده‌ها و كلاس‌هاي گوناگون توليد و عرضه خواهد كرد.

جهرودي تأكيد كرد: سياست مجموعه سايپا در آينده، ادامه تلاش براي توسعه سبد محصول و معرفي خودروهاي مختلف براي پاسخ‌گويي به نيازهاي موجود در بازار است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با بيان اين‌كه پلت‌فرم SP100 نخستين تجربه صنعت خودروسازي ايران در زمينه ساخت پلت‌فرم‌هاي خودرويي است افزود: با اتمام ساخت نخستين خودروي ايراني مبتني بر يك پلت‌فرم طراحي شده در ايران، گروه خودروسازي سايپا به‌عنوان نخستين خودروساز كشور، چرخه ساخت يك خودرو را از طراحي اوليه تا ساخت نهايي تكميل خواهد كرد.

گفتني است مراحل طراحي و ساخت پلت‌فرم SP100 در مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا اجرا شده و در آن، كارشناسان و متخصصان داخلي با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در كشور و نيازسنجي‌هاي بازار ايران، اقدام به طراحي و ساخت اين پلت‌فرم كرده‌اند.

بنابر اظهار صاحب‌نظران صنعت خودرو پلت‌فرم SP100 ، يك مگاپلت‌فرم پيشرفته محسوب مي‌شود و سايپا را قادر خواهد ساخت تا خودروهاي متنوعي در كلاس‌هاي گوناگون نظير سدان، هاچ‌بك، شاسي بلند و  CUV را با تكيه بر آن توليد كند.

احتمال مشارکت در پلت فرم مشترک بین سایپا و ایران خودرو

رونمایی از پلت فرم خودروی ملی

برنامه ویژه سایپا برای طراحی پلتفرم جدید

آغاز ساخت موتور بهبودیافته M15GSI برای خانواده X200 سایپا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی