پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بوگاتی ویرون Sang noire edition (4)

1 از 12/ بوگاتی ویرون Sang noir به فروش می رسد

اخیرا کمپانی بوگاتی موفق به ساختن صدمین نمونه از شیرون شد. خودرویی که جایگزین نمونه ویرون شد و قرار است 500 دستگاه از آن تولید شود. اما نام ویرون همیشه به عنوان یک هایپر کار افسانه ای بر سر زبان ها بوده است. اکنون یکی از 12 خودروی ویرون Sang noir به فروش خواهد رسید. […]

ارشیا
شنبه - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

اخیرا کمپانی بوگاتی موفق به ساختن صدمین نمونه از شیرون شد. خودرویی که جایگزین نمونه ویرون شد و قرار است 500 دستگاه از آن تولید شود. اما نام ویرون همیشه به عنوان یک هایپر کار افسانه ای بر سر زبان ها بوده است. اکنون یکی از 12 خودروی ویرون Sang noir به فروش خواهد رسید.

به گفته کمپانی بوگاتی, در ساخت نمونه Sang noir edition از نمونه کلاسیک بوگاتی تایپ 57 الهام گرفته شده است. بدنه خودرو با رنگ jet black , رنگ آمیزی شده است. بخش هایی از بدنه شامل سقف, کاپوت و فضای قرار گیری موتور از فیبر کربن ساخته شده است. کلمه Sang noir در فرانسوی به معنی خون سیاه است. هم چنین در سایت کمپانی بوگاتی , جمله ای از ونسان ون گوک نقاش معروف آورده شده است که می گوید: برای من این طور به نظر می رسد که شب بیشتر زنده است و رنگ های زنده تری دارد. کمپانی بوگاتی از این جمله ون گوک الهام گرفته است و ویرون Sang noir را با رنگ تیره عرضه کرده است.

نکته ای که این خودرو را به نمونه ای مخصوص در بین 12 نمونه Sang noir تبدیل می کند, تودوزی چرم قرمز و عدد 3,401 مایل بر روی کیلومتر شمار است. هم چنین این خودرو در پایان سال به صورت کامل تعمیر و چک آپ شده است.

همانند دیگر نمونه های بوگاتی ویرون, خودروی Sang noir edition هم از یک موتور 8 لیتری w16 همراه با 4 توربو بهره می برد که در مجموع قدرت 987 اسب بخار و 922 پوند بر فوت (1244 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده گیرباکس 7 سرعته دبل کلاچ است. طبق تحقیقات انجام شده, مالکین بوگاتی به طور میانگین صاحب 83 خودرو و 3 هواپیمای دیگر هستند. با این وجود اگر رقمی نزدیک به دو میلیون دلار برای این نمونه در نظر گرفته شود, نباید زیاد تعجب کرد. قیمتی که شاید در مقابل بوگاتی ویرون Vitesse  قیمت مناسبی باشد.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی 

بوگاتی شیرون با مقیاس 1:8/ شاهکار جدید لگو

صدمین نمونه از بوگاتی شیرون ساخته شد

بوگاتی کلاسیک چقدر قیمت خورد ؟

بوگاتی شیرون در کدام کشورها فروش بیشتری دارد؟

اشتهای تمام نشدنی بوگاتی شیرون

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی