معاون سابق بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرده است: با آزادسازی قیمت خودرو هم توسعه محصول و کاهش قیمت خودرو محقق می شود. عبدالله بابایی معاون سابق بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو ، در خصوص تأثیر قیمت سوخت بر روی قیمت خودرو اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین به صورت مستقیم […]
عبدالله بابایی معاون سابق بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو ، در خصوص تأثیر قیمت سوخت بر روی قیمت خودرو اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین به صورت مستقیم بر روی خودرو معنی ندارد یعنی چنانچه افزایش قیمت بنزین بر روی مولفههای تأمین قطعات و مواد اولیهای که قطعهسازان تولید می کنند، اثرگذار باشد قیمت خودرو نیز افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: چنانچه افزایش قیمت برای مواد اولیه از جمله پتروشیمی و قطعات افزایش نداشته باشد نباید انتظار افزایش قیمت برای خودرو را داشته باشیم.
بابایی تصریح کرد: اگر قیمت خودرو آزاد شود هم به نفع مشتری است و هم به نفع خودروساز، قیمتی که دستوری باشد یعنی بر اساس قیمت تمام شده محاسبه گردد همواره خودروساز را دچار چالش کرده و همچنین مشتریان همواره نگران افزایش قیمت خودرو خواهند بود.
وی اظهار داشت: با آزادسازی قیمت خودرو، خودروساز به راحتی میتواند مدیریت کرده و خودروهایی که حاشیه سود بهتری دارند را با کاهش قیمت به دست مصرفکننده برساند، و بالعکس خودروهایی که بازار تقاضای کمتری دارند میتوان با مدیریت بازار به فروش رساند.
معاون سابق بازاریابی و فروش ایران خودرو با اشاره به لزوم آزادسازی قیمت خودرو افزود: ما نباید نگران این باشیم که با آزادسازی قیمتها، قیمت خودرو به یکباره افزایش خواهد یافت زیرا هر افزایش قیمتی نیازمند توان خرید مشتری است.
بابایی ادامه داد: اگر قیمت خودرو آزاد شود، خودروساز میتواند به راحتی برای محصولات تولیدی خود تصمیمگیری کرده و برنامهریزی بهتری نسبت به توسعه محصول داشته باشد. توسعه محصول نیازمند نقدینگی بسیار بالا است و هر زمان که قیمتها آزاد شود خودروساز میتواند بر اساس استقبال مردم از نوع خودرویی که به بازار عرضه میشود قیمت را کاهش یا افزایش دهد.
این کارشناس خودرو با اشاره به نحوه قیمت گذاری خودروها توضیح داد: اگر در بازار خودرو حاشیه بازار وجود داشته باشد هر مدل خودرو بعد از تولید و عرضه به بازار، دچار چالش خواهد شد زیرا افرادی هستند که زودتر به بازار ورود پیداکرده و خودرو را خریداری میکنند و مطمئنا با این شرایط خودرو با قیمت مناسب به دست مصرفکننده نهایی نمیرسد.
وی ادامه داد: چنانچه قیمت خودرو آزاد شود خودروساز بر اساس تعداد رقبایی که در بازار خودرو هستند و بر اساس توان خرید مردم برنامهریزی میکنند و نسبت به توسعه محصول اقدام میکنند و با توسعه محصول و آزادسازی قیمت، خودروسازان طرحهای آتی خود را در تولید محصول روانتر ادامه میدهند.
وی در خصوص دستوری بودن قیمت خودرو تأکید کرد: اگر قیمت ها به شکل دستوری باشد تولید خودرو با مشکلات و موانعی مواجه خواهد شد. این فشار یا بر روی شرکت خودروسازی است یا شرکتهایی که قطعهساز هستند زیرا با قیمت مشخص و دستوری تولید محصول باکیفیت با بهای تمام شده مشخص امکانپذیر نخواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید