پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیگو7

یکه تازی چری تیگو7 در بازار ایران/ شاسی بلند لوکس چینی ماند و رقبای وارداتی پریدند!

با افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی به دلایل مختلف از جمله ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و …، این خودروها از دسترس بسیاری از خریداران خارج شده اند و حتی در صورت تامین مالی توسط خریدار، توجیهی برای خرید با این قیمت ها ندارند. در اینجا نقش شاسی بلندهای چینی در بازار ایران پررنگ […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷

با افزایش چشمگیر قیمت خودروهای وارداتی به دلایل مختلف از جمله ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و …، این خودروها از دسترس بسیاری از خریداران خارج شده اند و حتی در صورت تامین مالی توسط خریدار، توجیهی برای خرید با این قیمت ها ندارند. در اینجا نقش شاسی بلندهای چینی در بازار ایران پررنگ شده است. چری تیگو7 محصول شرکت مدیران خودرو، یکی از همین نمونه هاست، که به لطف ویژگی های مثبت فراوان و نزدیک بودن به خودروهای وارداتی از نظر تنوع امکانات، ایمنی، کیفیت ساخت و طراحی، توجه بسیاری از علاقه مندان خودروهای شاسی بلند را به خود جلب کرده است و به عنوان یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای حال حاضر بازار (شاسی بلندهایی که عرضه آن در ایران متوقف نشده است) ، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

از سگمنت خودروهای شاسی بلند، می توان به عنوان یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی حال حاضر بازار نام برد. البته با ممنوعیت واردات خودرو، قیمت شاسی بلندهای وارداتی هم به طور چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از خریداران و علاقه مندان این خودروها، قدرت خرید خود را از دست داده اند. حتی اگر خریداری قدرت خرید یک شاسی بلند وارداتی را داشته باشد، این کار با این قیمت ها چندان منطقی به نظر نمی رسد. در چنین شرایطی نقش خودروهای چینی، مخصوصل شاسی بلندهای چینی در بازار ایران پررنگ شده است. گزینه هایی با قیمت منطقی که در چند سال اخری کاملا به بلوغ رسیده و پیشرفت کرده اند.

در چنین شرایطی، چینی های ساختار شکن که ریسک رقابت با خودروهای وارداتی را به جان خریدند و با قیمتی بالاتر از دیگر هموطنان به بازار آمدند، یک قدم جلوتر از دیگر خودروهای چینی بازار هستند. چری تیگو 7 یکی از این خودروهاست. شاسی بلند چینی که با تکیه بر طراحی به روز و جذاب، امکانات متنو، کیفیت ساخت قابل قبول و پیشرانه پرقدرت، شاسی بلندهای وارداتی با قیمت بالاتر را به چالش کشید. در ابتدای ورود چری تیگو7 به بازار، عده ای تصور می کردند پرداخت مبلغی بالاتر از 100 میلیون تومان برای یک خودرو چینی منطقی به نظر نمی رسد.

اما چری تیگو7 به زمان اندکی نیاز داد تا ثابت کند چیزی از رقبای وارداتی کم ندارد. در حالی که این خودرو توسط سومین خودروساز بزرگ کشور یعنی مدیران خودرو، داخل ایران تولید می شود و جدای از اشتغال زایی و کمک به حمایت از تولید ملی، شبکه خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن به مراتب از رقبای وارداتی گسترده تر است.

حالا که قیمت وارداتی ها پرواز کرده و بسیاری از خریداران از انتخاب آن ها جا مانده اند، انتخاب شاسی بلندی همچون تیگو7، به مراتب منطقی تر از قبل به نظر می رسد. به طور مثال، شاسی بلندهایی مثل کیا اسپرتیج و هیوندای توسان که از رقبای هم کلاس تیگو7 در بازار ایران به شمار می روند، در حال حاضر حدود 500 میلیون تومان قیمت دارند. حتی اگر 500 میلیون تومان هم پول داشته باشید، باز هم دلیل منطقی برای خرید این خودروها با این قیمت وجود ندارد.اما تیگو7 می تواند با ویژگی هایی نزدیک به این خودروها، با قیمتی به مراتب پایین تر، تقاضای خریدار را تامین کند.

در آخرین اعلام قیمت از سوی مدیران خودرو، قیمت چری تیگو7 172 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

نوشته: میلاد میرعابدینی

قیمت جدید چری تیگو 7 اعلام شد

چری آریزو ۵ انتخابی منطقی در شرایط افسارگسیختگی قیمت‌ها

ام وی ام ۳۱۵ اسپرت در قلمرو هاچ بک کراس‌ها

ام وی ام X22 به ESP و آپشن‌های جدید مجهز می‌شود

خرید چری تیگو 7 ، سود آور است یا خیر؟

چری تیگو5 مدل 97 با امکانات جدید رونمایی شد

شاسی بلندهای چینی ، بازیگران اصلی بازار خودرو/ کارنامه درخشان چری تیگو5 در ایران

گزارش تست جاده 2000 کیلومتری با MVM X22 و MVM X33S

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی