پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جک S7

فرزند مترقی جک در یک قدمی بازار/ بررسی فنی جک S7 در آستانه ورود به ایران

طبق اخبار منتشر شده، جک S7 به عنوان یکی از لوکس ترین و کامل ترین شاسی بلندهای چینی در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد. کرمان موتور با عرضه این خودرو در بازار ایران، فعلا پرونده رقابت در کلاس شاسی بلندهای لوکس چینی را می بندد. آن هم در شرایطی که واردات خودرو به کشور […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۷

طبق اخبار منتشر شده، جک S7 به عنوان یکی از لوکس ترین و کامل ترین شاسی بلندهای چینی در آستانه ورود به بازار ایران قرار دارد. کرمان موتور با عرضه این خودرو در بازار ایران، فعلا پرونده رقابت در کلاس شاسی بلندهای لوکس چینی را می بندد. آن هم در شرایطی که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و شاسی بلندهای چینی از هر نظر موقعیت ممتازی در بازار ایران دارند.

پایگاه خبری رسمی جوان خودرو بررسی می کند

از سگمنت خودروهای شاسی بلند، می توان به عنوان یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی حال حاضر بازار نام برد. البته با ممنوعیت واردات خودرو، قیمت شاسی بلندهای وارداتی هم به طور چشمگیری افزایش یافته و بسیاری از خریداران و علاقه مندان این خودروها، قدرت خرید خود را از دست داده اند. حتی اگر خریداری قدرت خرید یک شاسی بلند وارداتی را داشته باشد، این کار با این قیمت ها چندان منطقی به نظر نمی رسد. در چنین شرایطی نقش خودروهای چینی، مخصوصل شاسی بلندهای چینی در بازار ایران پررنگ شده است. گزینه هایی با قیمت منطقی که در چند سال اخری کاملا به بلوغ رسیده و پیشرفت کرده اند.

حالا که قیمت وارداتی ها پرواز کرده و بسیاری از خریداران از انتخاب آن ها جا مانده اند، انتخاب شاسی بلند چینی به روز، زیبا، قدرتمند و برخوردار از امکانات متنوع، به مراتب منطقی تر از قبل به نظر می رسد.

شاسی بلندهای جک

سابقه درخشان محصولات جک در بازار ایران

کرمان موتور با عرضه محصولات کمپانی جک در ایران، ثابت کرد که خودروهای چینی هم می توانند خوش کیفیت باشند. اگر خاطرتان باشد، جک J5 با تکیه بر همین ویژگی توانست از اولین خودروهای چینی باشد که بازار خرید و فروش مناسبی دارند. تاسیس کمپانی جک به نیم قرن پیش باز می گردد و از این نظر باید گفت، این شرکت در زمره خودروسازان با سابقه چینی جای می گیرد. بعد از عرضه شاسی بلندهای متنوع جک در مدل های S3 و S5 ، این بار نوبت به لوکس ترین و بزرگ ترین شاسی بلند این خودروساز چینی رسیده است. جک S7 خودرو مورد بحث ماست. شاسی بلندی که در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 معرفی شده و حالا در یک قدمی بازار ایران قرار دارد. با ورود جک S7 به بازار ایران، می توان گفت با یکی از به روزترین و لوکس ترین شاسی بلندهای چینی طرف هستیم که تا کنون در بازار خودرو کشورمان عرضه شده است.

جک S7

 

طراحی ساختار شکن

جک S7 را باید به عنوان شاسی بلندی ساختار شکن برشمرد. سال ها پیش کارشناسان طراحی خودروهای چینی را کپی هایی ناقص از خودروهای مطرح جهان به شمار می آوردند. سال ها پیش طراحی خودروهای چینی را می شد در 2 واژه ناهمانگ و سطحی خلاصه کرد. اما حالا در سال 2018 داستان کاملا متفاوت است. چینی ها با تحقیق و توسعه بر روی استودیوهای طراحی خود و قرارداد بستن با طراحان معروف دنیا، حالا می توانند در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. جک که همواره بر شکل و شمایل محصولات خود تمرکز ویژه ای داشته و حتی در دوران غیر قابل دفاع چینی ها نیز در این زمینه یک پله از بقیه جلوتر بوده، در جدیدترین محصولش یعنی مدل S7 به نوعی پرونده رقابت در طراحی با دیگر خودروسازان چینی را بسته و باید گفت حاصل کار یکی از چشمنوازترین و جذاب ترین خودروهای چینی است که تا کنون دیده اید.

جک S7

در طراحی جک S7 از شاسی بلند محبوبی همچون لکسوس NX الهام گرفته شده. البته این به معنی نیست که ظاهر S7 کپی برداری از NX باشد. جک S7 شخصیت مستقل خود در طراحی را با الهام گرفتن از خطوط تهاجمی خودروهای ژاپنی ترکیب کرده است. این شباهت در چراغ های عقب و جلوپنجره دوکی شکل جلو نیز به چشم می خورد.

از نظر ابعاد می توان جک S7 را با شاسی بلندهایی مثل کیا سورنتو هیوندای سانتافه مقایسه کرد. این چینی عظیم الجثه 1900 میلی متر عرض و 4800 میلی متر طول دارد. همچنین ارتفاعش از زمین به 1860 میلی متر می رسد و فاصله میان 2 محورش 2800 میلی متر برآورد شده است.

با توجه به این ابعاد، حتما انتظارتان از فضای کابین بالا رفته. باید بگوییم جک S7 از این نظر شما را رو سفید می کند. این شاسی بلند چینی در 2 مدل 5 و 7 نفره عرضه می شود و فضای پا و سر در صندلی های جلو و عقب اش کاملا مناسب است. صندوق بار 960 لیتری کاملا کاربردی و ایده آل برای سفرهای خانوادگی به نظر می رسد. این در حالی است که طراحی ارگونومیک صندلی های چرمی جک S7 ، راحتی سرنشینان را کامل می کند.

جک S7

در طراحی کابین و کنسول جلو، از محصولات جدید مرسدس بنز به خصوص مدل S کلاس الهام گرفته شده است. دریچه های دوار هوا علاوه بر توزیع مناسب باد، کاملا با طراحی کلی کابین همسو هستند. معمولا فضای کلی کابین خودروهای چینی متناسب طراحی می شود، اما با دقت در جزییات از آن ها دلسرد می شوید. جک S7 به این رسم پایان داده و در جزییات نیز خودرویی دقیق و زیبا به نظر می رسد. به طور مثال جانمایی دکمه های کنسول میانی و جلو اصلا شلخته نیست و دیزاین هماهنگ و جذاب پنل درها جلب توجه می کند. کیفیت کلی متریال کابین هم مناسب است. همان کیفیت دلچسبی که در مدل های کوچکتر جک نیز لمس کردیه ایم، اما این بار با وسواس بیشتر برای محصول شاخص این کمپانی تدارک دیده شده است.

جک S7

امکانات متنوع جک S7

با دقت در جزییات، جک S7 را خودرویی مدرن می بینیم. یک صفحه نمایش 12.3 اینچی نقش نشان دهنده های پشت فرمان را بازی می کند، که برعکس رقبای هم وطن، گرافیک چشمنوازی دارد. یک صفحه نمایش لمسی نیز در مرکز کنسول قرار گرفته است. اما این آخر کار نیست، راننده می تواند اطلاعات کلی خودرو را بر روی نمایشگر سامانه هد آپ دیسپلی در مقابل چشمان خود به صورت رنگی ببیند.

در راستای تکمیل کلکسیون جذابیت های کابین نیز، یک ساعت آنالوگ در وسط کنسول جلو قرار گرفته تا ثابت کند لوکس گرایی جک نسبت به رقبای هم وطن خود متفاوت است.  جک S7 را باید خودرویی کامل از نظر امکانات رفاهی برشمرد. از مهمترین این موارد می توان به گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک خودکار و سیستم تهویه مطبوع 2 گانه با عملکرد اتوماتیک نام برد.

جک S7

جک در همکاری با شرکت آمریکایی TRW AUTOMOTIVE عملکرد سامانه های S7 را بالا برده است. سیستم صوتی این شاسی بلند لوکس 10 اسپیکر دارد. همچنین برای ایمنی و راحتی بیشتر در رانندگی، از کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم هشدار نقطه کور، تمرز اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار خروج از خط و دوربین 360 درجه بهره می برد. با یکی از ایمن ترین شاسی بلندهای چینی طرف هستیم که از 10 کیسه هوا بهره می برد و توانسته 5 ستاره موسسه ایمنی C-NCAP را در کارنامه خود ثبت کند.

جک S7

مشخصات فنی جک S7

جک S7 با 2 پیشرانه بنزینی و احتمالا به زودی با پیشرانه ای پاک عرضه خواهد شد. اما این طور که از اخبار پیداست، کرمان موتور نسخه مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو را برای بازار ایران انتخاب کرده. پیشرانه ای که علاوه بر قدرت مناسب، کاملا اقتصادی بوده و از S7 یک شاسی بلند مقرون به صرفه ساخته است. این پیشرانه 171 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاورش به 251 نیوتن متر می رسد. این پیشرانه با گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه DCT جفت می شود.

جک S7

جک S7 پیش از عرضه در بازار، میلیون ها کیلومتر در جاده های مختلف پشت سر گذاشته و مورد تست و بررسی قرار گرفته است. نتیجه کار خودرویی با کیفیت است که از همین ابتدا موفقیتش در بازار قطعی شده. جالب است بدانید به تازگی بیش از 40 هزار نسخه شاسی بلند جک به بازارهای خارج از کشور صادر شده و منجر شده تا جایگاه نخست به این برند نام آشنا برسد. این در حالی است که جک S7 در نمایشگاه خودرو پکن 2018 موفق به دریافت سفارش از کشورهای پرو، فیلیپین، شیلی، قزاقستان، برزیل و مکزیک شد و علاوه بر آن، برای آزمون تولید به 11 کشور دیگر ارسال شده، که این نشان از تایید ثبات و عملکرد فوق العاده آن دارد.

جک S7

محصولات با کیفیت جک و سابقه درخشان این خودروساز چینی، برگزارکنندگان نشست سازمان همکاری شانگهای که در تاریخ 22 خرداد سال جاری برگزار شد را بر آن داشت تا تامین خودروهای رسمی این نشست را بر عهده خودروسازی جک قرار دهند.

جک S7

بیش از 140 نسخه از محصولات جک ازجمله  S7،M6  و IEVA50 به منظور اسکورت رهبران سیاسی و جابجایی مهمانان برجسته این نشست به کارگرفته شد. این دومین باری است که شرکت جک پس از کنفرانس تولید جهانی وظیفه تامین خودروهای مراسم رسمی را برعهده دارد که در واقع جایگاه مناسب این خودروساز و تصویر جدید تولیدات چینی را به نمایش گذاشته است.

نوشته: میلاد میرعابدینی

 

خودروسازی جک مسئول تامین خودروهای رسمی نشست سازمان همکاری شانگهای

جک S7 در رقابت های موتورکراس چین خوش درخشید/ شاسی بلند پرافتخار چینی به ایران می آید

جک S7 مهمان بازار ایران می شود/ خبرهای خوش کرمان موتور در روز صنعت و معدن

شمارش معکوس برای پیش فروش جک J4 / از محصول جدید کرمان موتور بیشتر بدانید

شرایط فروش لیفان X50 ویژه مرداد ماه اعلام شد + قیمت جدید

کرمان موتور قیمت جدید جک S3 و J4 را اعلام کرد

لیفان X50 و X60 روی نردبان افزایش قیمت + جدول تغییرات قیمت

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

تمرکز بر فشردگی/ مقایسه هایما S5 و جک S3

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی