پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واگن+حمل+خودرو

ممانعت مجلس از واردات خودرو توسط شرکت راه آهن

در حالی که هیئت دولت در مصوبه ای در تاریخ ۹ بهمن ۹۶ با واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن موافقت کرده بود، «هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس شورای اسلامی در نامه ای با امضای رئیس مجلس، از اجرای این مصوبه ممانعت کرد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ علی لاریجانی […]

هادی سیانکی
چهارشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

در حالی که هیئت دولت در مصوبه ای در تاریخ ۹ بهمن ۹۶ با واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن موافقت کرده بود، «هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین» مجلس شورای اسلامی در نامه ای با امضای رئیس مجلس، از اجرای این مصوبه ممانعت کرد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

علی لاریجانی در این نامه خطاب به رئیس جمهور آورده: بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر صدور مجوز واردات خودروتوسط شرکت راه آهن، هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بر اساس ماده ۴ قانون نحوه اجرای اصول ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی مصوب ۱۳۹۱ با این مصوبه مخالفت کرده است.

 

رئیس مجلس همچنین روحانی را مکلف کرده تا مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت قانونی (حداکثر یک هفته) و اعلام نتیجه نهایی را به ریاست مجلس ابلاغ کند. در غیر این صورت مصوبه مورد نظر ملغی اثر خواهد شد.

نامه مجلس

گفتنی است بر اساس ماده ۴ این قانون، دولت مکلف است جهت تأمین نیازهای خود حداکثر از توان داخلی استفاده کند.

همچنین این قانون وزارت صنعت معدن و تجارت را مسئول تأیید توان یا عدم توان تولیدکنندگان داخلی برای تأمین نیازهای دولت تعیین کرده که این وزارتخانه در نامه ای در تاریخ ۱ آبان ۹۶ امکان تولید نیاز دولت به خرید خودرو در داخل را تأیید کرده است که درنتیجه مصوبه دولت مبنی بر امکان واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن منتفی و این مصوبه مغایر قانون مذکور شناخته می شود.

مصوبه دولت برای واردات خودرو از سوی شرکت راه آهن در حالی توسط هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین لغو می شود که پیش از این نیز هیئت دولت با پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی (ستاد وزارتخانه) و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در تاریخ های ۹ اسفند ۹۶ و همچنین ۱۷ دی ماه سال ۹۶ با خرید خودروی تولید داخل از سوی این دستگاه ها موافقت کرده بود.

منبع: مهر

عدم دخالت نگین خودرو در ثبت سفارش های غیرقانونی/ شفاف سازی نمایندگی رسمی رنو در خصوص تخلفات واردات خودرو

مصداق بارز ((آش نخورده و دهان سوخته)) در جنجال تخلفات واردات خودرو

تخلف در واردات خودرو به نام پرشیا خودرو به کام سودجویان

توضیحات وزیر صنعت در خصوص تخلفات صورت گرفته در واردات خودرو

تاثیر مثبت واردات خودرو بر کیفیت خودروهای داخلی/ بیانیه انجمن واردکنندگان خودرو کشور

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی