پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گفت و گو با مدیر شرکت بهران

عرضه روانکارها تحت تاثیر مشکل واردات مواد اولیه/ احتمال افزایش قیمت روغن موتور در بازار سیاه!

محمدرضا مهران جلیل کارشناس بازار روانکارها از افزایش 9 درصدی قیمت روغن موتور پس از 4 سال با مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود عرضه در بازار روانکارها خبر داد. محمدرضا مهران جلیل کارشناس بازار روانکارها در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص بازار روانکارها […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

محمدرضا مهران جلیل کارشناس بازار روانکارها از افزایش 9 درصدی قیمت روغن موتور پس از 4 سال با مجوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان و افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود عرضه در بازار روانکارها خبر داد.

محمدرضا مهران جلیل کارشناس بازار روانکارها در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو در خصوص بازار روانکارها گفت: بر اساس مجوزی که از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان صادر شد قیمت روغن موتور ها 9 درصد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که از سال 93 تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی وجود نداشت در حالی که نرخ تورم بالا می رفت.

وی افزود: از آنجایی که روغن موتور یک کالای استراتژیک است در 4 سال گذشته همواره قیمت روغن موتور ثابت بوده و تولیدکنندگان روبه زیان دهی بودند و این افزایش قیمت 9 درصدی هم براساس نرخ تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام شد صورت گرفت.

این  کارشناس بازار روانکارها افزایش قیمت مواداولیه و مورد نیاز را مهمترین مشکل بازار روانکارها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر با افزایش قیمت کاغذ و ورق گالوانیزه برای بسته بندی روغن موتورها و همچنین افزایش قیمت روغن پایه گروه های 2 و 3 وارداتی که برای واردات آن ها شرکت های تولیدکننده با مشکل جدی روبرو هستند، تامین بازار کمی سخت شده است.

مهران جلیل تاکید کرد: البته ممکن است بدلیل کاهش عرضه بازارسیاه به راه افتد و قیمت ها در آن کمی بالا برود که تاکنون این اتفاق نیفتاده اما در حال حاضر سود به تناسب بین اجزای بازار تقسیم می شود.

افزایش قیمت روغن موتور و لاستیک خودرو

مسئول نظارت بر بازار روغن موتور کیست؟/گفت و گو با مدیر شرکت بازرگانی نفت بهران

فرمول های روغنی!/ روغن موتور تاکومی با فرمولاسیون مخصوص موتورهای توربوشارژ

نحوه تشخیص روغن موتور با کیفیت چگونه است؟

روغن موتور و زمان تعویض به موقع آن

روغن ریزی و کم کردن روغن موتور

روغن موتور های قلابی با ترکیب چسب و گازوئیل!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی