پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رهام

نمایشگاه خودرو مشهد (8)/ رهام گل سرسبد غرفه نارنجی پوشان

گروه خودروسازی سایپا حضوری گسترده در هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد دارد. بدون شک مهمترین محصول سایپا در این نمایشگاه، خودرو رهام است که در نمایشگاه اخیر شیراز از آن رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در شرایطی که شرکای خارجی خودروسازان کشورمان در پی تحریم های آمریکا یک به یک در حال […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

گروه خودروسازی سایپا حضوری گسترده در هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد دارد. بدون شک مهمترین محصول سایپا در این نمایشگاه، خودرو رهام است که در نمایشگاه اخیر شیراز از آن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در شرایطی که شرکای خارجی خودروسازان کشورمان در پی تحریم های آمریکا یک به یک در حال ترک بازار خودرو ایران هستند و این اتفاق باعث دلسردی مردم ایران شده، ظهور یک دستاورد جدید از سوی خودروساز داخلی، می تواند رنگ امید را به بازار خودرو باز گرداند. گروه خودروسازی سایپا در شرایطی که صنعت خودرو ایران با تحریم ها دست و پنجه نرم می کند، یک خودرو ملی با نام رهام را در هفدهمین نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد. رهام پرنده ای آزاد و رهاست که هیچ وقت شکار نمی شود. دستاورد جدید نارنجی پوشان جاده مخصوص این بار به هجدهمین نمایشگاه خودرو مشهد آمده تا برای دومین بار در یک نمایشگاه عمومی مقابل دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

رهام

رهام نخستین خودرو ساخت ایران است که از طراحی اولیه تا ساخت آن داخل کشور انجام شده و این نخستین بار است که این چرخه به طور کامل در کشورمان طی می شود. رهام بر پایه پلت فرم SP100 شکل گرفته. پلت فرمی که توسعه آن هزینه بالایی داشته و برای ساخت آن، خط تولید برلیانس از سایپا به پارس خودرو منتقل شده است. این یک مگا پلت فرم پیشرفته است که سایپا می تواند خودروهای مختلفی در کلاس های متنوع بر پایه آن تولید کند. رهام در کلاس سدان های کامپکت یا C سگمنت جای می گیرد و در طراحی آن از شاهین الهام گرفته شده. رهام 4460 میلی متر طول، 1501 میلی متر ارتفاع و 1768 میلی متر عرض دارد. فاصله محوری این سدان 5 نفره به 2650 میلی متر می رسد که باعث شده رهام یکی از سدان های جادار این کلاس باشد. سایپا رهام را در 6 تیپ بیس BASE 1، استاندارد، بیس BASE 2، مید MID، لوکس و سوپر لوکس تولید می کند. این خودرو با توجه به تیپ و تنوع امکانات رفاهی، بین 1260 تا 1330 کیلوگرم حجم دارد.

رهام

هریک از این تیپ ها از نظر امکانات رفاهی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. البته مدل بیس 1 و استاندارد علاوه بر تفاوت در فهرست امکانات رفاهی، از گیرباکس دستی و رینگ های 15 اینچی بهره می برند. این در حالی است که رهام در سایر تیپ ها به گیرباکس اتوماتیک و رینگ های 16 اینچی با لاستیک 205 مجهز شده است. رهام از امکانات متنوعی بهره می برد که تا کنون بعضی از آن ها را در خودروهای تولید داخل ندیده ایم. از جمله امکانات قابل توجه این خودرو وطنی می توان به کنترل کننده الکتریکی خودرو، فرمان برقی، کروز کنترل، نمایشگر فشار باد تایر، و هشدار دهنده موانع جانبی روی آیینه ها اشاره کرد. همچنین ورود به کابین و استارت پیشرانه بدون کلید صورت می گیرد و این محصول سایپا  به لطف بهره بردن از ترمزهایی قدرتمند، ایربگ های پرده ای + ایربگ جانبی روی صندلی و ایربگ 2 مرحله ای راننده، در بحث ایمنی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در مدل سوپر لوکس، صندلی های رهام با چرم پوشیده شده و صندلی راننده نیز به صورت برقی تنظیم می شود.

کابین سایپا رهام

همچنین در مدل های لوکس و سوپر لوکس می توانید از صفحه نمایشگر 7 یا 10 اینچی و سانروف برقی نیز برخوردار شوید. رهام پیشرانه ای 4 سیلندر با کد BM16 را در دل خود جای داده. این پیشرانه 1650 سی سی که با استاندارد یورو 5 تولید می شود، قادر است 113 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید کند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، هماهنگی مناسبی با جثه شاهین وطنی دارد. پیشرانه رهام با گیرباکس دستی یا نسخه 6 سرعته اتوماتیک جفت می شود. گیرباکس اتوماتیک رهام همگام با تکنولوژی روز اروپا ساخته شده و امتحان خود را به خوبی پس داده است. رهام در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از تعلیق مجهز به میله پیچشی بهره می برد. همچنین در قسمت جلو از ساب فریم استفاده شده که باعث کاهش استهلاک قطعات بدنه و سیستم تعلیق می شود. این طور که اطلاعات مندرج در کاتالوگ رهام نشان می دهد، سایپا قصد دارد نسخه کراس این خودرو را با امکاناتی بیشتر و کمی تغییر در نمای بیرونی در آینده به بازار عرضه کند.

رهام

پیشنهاد جوان خودرو

عرضه خودرویی ملی همچون رهام را در شرایط فعلی صنعت خودرو باید به فال نیک گرفت. رهام در صورت قیمت گذاری مناسب، با تکیه بر پیشرانه راضی کننده، طراحی به روز و امکانات متنوع، می تواند جایگزین مناسبی برای خودروهای چینی این رده در سبد خریداران ایران باشد.

مشخصات فنی رهام

کلاس: سدان کامپکت
پیشرانه: 4 سیلندر BM16
حجم موتور: 1650 سی سی
قدرت: 113 اسب بخار
گشتاور: 154 نیوتن متر
گیرباکس: اتوماتیک6 سرعته  / دستی (در تیپ های پایه)
وزن: 1260 تا 1330 (با توجه به تیپ متغیر)
باک: 47 لیتر

امکانات رهام

ترمز دستی یکپارچه-ترمز دیسکی عقب-سیستم ترمز ABS+ESC – سیستم پایش فشار باد لاستیک-کروز کنترل-فرمان برقی حساس به سرعت-سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 یا 10 اینچی-دکمه های تنظیم سیستم صوتی و پاسخگویی تلفن روی فرمان-سیستم تهویه مطبوع-صندلی برقی با روکش چرمی در مدل فول آپشن-6 ایربگ-آیینه های تاشو اتوماتیک-4 شیشه و آیینه های برقی-سانروف برقی-سنسور پارک عقب-سیستم کنترل کننده الکتریکی خودرو-ورود به خودرو بدون کلید-استارت دکمه ای

نوشته: میلاد میرعابدینی

نمایشگاه خودرو مشهد (۷)/ هجدهمین دوره با حضور ۱۳۰شرکت آغاز به کار کرد

نمایشگاه خودرو مشهد (6)/ دورهمی خودروهای کلاسیک و آفرود در (( مشهد کلاسیکا ))

نمایشگاه خودرو مشهد (5)/ برای بازدید از نمایشگاه خودرو مشهد آنلاین ثبت نام کنید + جزییات

نمایشگاه خودرو مشهد (4)/ جزییات برگزاری و رونمایی از نماد نمایشگاه خودرو مشهد 97 (فیلم)

نمایشگاه خودرو مشهد (۳) / جزییات برگزاری و رونمایی از نماد هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد

نمایشگاه خودرو مشهد (2)/ مشکلات حریف دومین رویداد مهم خودرویی نشدند

نمایشگاه خودرو مشهد (1)/ حضور حداکثری ایران خودرو و سایپا در هجدهمین دوره

برگ برنده نارنجی پوشان در نمایشگاه خودرو شیراز/ سایپا رهام با پلت فرم کاملا ایرانی به میدان آمد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی