پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

آمیکو در راه بازارهای اروپایی/ ارس خودرو دیزل از پیکاپ آسنا تیونینگ شده رونمایی کرد

شرکت ارس خودرو دیزل که تولید کننده آمیکو آسنا بزرگ ترین پیک آپ بازار ایران است، ورژن جدید تیونینگ شده این خودرو را نیز با حضور اصحاب رسانه رونمایی کرد. رونمایی این خودرو طی مراسمی در محل این شرکت در کیلومتر 6 جاده مخصوص تهران-کرج انجام شد و در این مراسم به جز اصحاب رسانه، […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

شرکت ارس خودرو دیزل که تولید کننده آمیکو آسنا بزرگ ترین پیک آپ بازار ایران است، ورژن جدید تیونینگ شده این خودرو را نیز با حضور اصحاب رسانه رونمایی کرد. رونمایی این خودرو طی مراسمی در محل این شرکت در کیلومتر 6 جاده مخصوص تهران-کرج انجام شد و در این مراسم به جز اصحاب رسانه، مدیران شرکت آمیکو، جمعی از آفرودسواران، قهرمانان مسابقات آفرود کشور و مسئولین تیم دودیفرانسیل هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در این مراسم مهندس رضا تقوی قائم مقام شرکت ارس خودرو دیزل طی سخنانی در جمع خبرنگاران و حاضرین ضمن عرض تبریک روز خبرنگار گفت: خودرویی که امروز رونمایی شد در واقع یک ورژن از پیک اپ آسنا هست که از نظر ظاهری مورد به سازی قرار گرفته و ادوات و ابزارهای کاربردی برای سفرهای هیجان انگیر آفرود به آن افزوده شده است.

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

وی افزود با توجه به مطالعاتی که در حوزه بازار داخلی انجام دادیم، بین 12 تا 15 هزار خودروی پیک آپ سالانه در بازار ایران مورد نیاز است که کاربردهای مختلفی دارند. بخشی از این خودروها با کاربری آفرود و طبیعت گردی مورد نیاز هستند و بخشی هم کاربردهای ارگانی دارند.

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

6 تیپ مختلف برای آمیکو آسنا

اما مشخصا امروز ما 6 تیپ مختلف از این خودرو را تولید می کنیم که می توانند همه نیازهای بازار را پاسخگو باشد. تقوی تصریح کرد: پیک آپ آسنا اولین خودرویی در بازار ایران است که توانست استانداردهای 88 گانه را پاس کند و از این نظر رقیبی ندارد. ضمن این که این خودرو با پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی تولید می شود که از پاییه برای استفاده از دو نوع سوخت گاز و بنزین طراحی شده است و به همین دلیل مثل پیشرانه های دوگانه سوز شده در کشور استهلاک و افت قدرت ندارد.

 

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

همچنین آمیکو آسنا تنها پیک آپ تولید شده در ایران است که به صورت استاندارد از قفل اتوماتیک دیفرانسیل بهره می برد و به همین دلیل قابلیت های فنی بسیار بالایی در مسیرهای آفرود دارد.

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

این خودرو می تواند تا 3200 کیلوگرم بار را حمل کند و بزرگ ترین قسمت بار را در میان پیک آپ های بازار ایران دارد و بی شک می تواند جزو بهترین گزینه های در انجام امور لجستیکی باشد.  همانطور که اشاره شد تیپ های مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که تیپ لوکس و قدرتمند تر آن نیز در ماه های آینده معرفی خواهد شد.

قیمت آمیکو آسنا مشخص شد

وی در خصوص قیمت آسنا غیر تیونینگ نیز گفت: قیمت این خودرو 176 میلیون تومان است که بر اساس دلار با نرخ 4200 تومان قیمت گزاری شده است و مربوط با پاییز سال قبل است. در حالی که قیمت خودروهای تولید داخل همه از سال قبل تا به امروز افزایش یافته است، ما هنوز قیمت را افزایش ندادیم و همواره مشتری مداری برای ما در اولیوت بوده است. از این رو سعی کرده ایم مشکلات اقتصادی که دامن گیر صنعتگران از جمله ارس خودرو دیزل هست را تحمل کنیم. اما با توجه به تصمیم جدید وزارت صمت که از این پس ارز مورد نیاز را باید از بازار ثانویه تامین کنیم، بدون شک مجبور هستیم آسنا را با قیمت جدید به تولید برسانیم.

قائم مقام ارس خودرو دیزل در پاسخ به سوالی در خصوص قیمت نهایی پیک اپ آسنا به خبرنگاران گفت: با توجه به تامین ارز از بازار ثانویه، حدود 20 درصد تولید داخلی قطعات و هزینه های دیگر امروز محاسبات ما نشان می دهد در آینده باید این خودرو را با قیمتی حدود 350 تا 400 میلیون تومان به فروش برسانیم. این در شرایطی است که ما حداقل سود را در نظر گرفته ایم  و نمی خواهیم نوسانات قیمتی ذهن مشتریان ما را مکدر کند. از این رو هر چند علاقه مند به اعمال شرایط فروش تسهیلاتی هم هستیم اما فعلا به دلیل عدم شرایط ثبات در قیمت تمام شده نمی توانیم چنین روشی را در فروش استفاده کنیم.

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

 

آمیکو آسنا از نظر کیفیت چه امتیازی می گیرد؟

وی در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت ساخت خودرو به خصوص در بخش پیشرانه گفت: کیفیت ساخت در یک پیک اپ که قرار است مسیرهای سختی را طی کند و به نوعی خودروی کاری هم محسوب می شود، امری بسیار مهم است. آسنا استانداردهایش را از TUV آلمان گرفته است و این پیشرانه از نظر عملکردی مورد تایید این شرکت قرار دارد. هر چند برنامه هایی داریم که در همکاری با لیزینگ ها شرایط تسهیلاتی را داشته باشیم.

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

مدل تیونینگ البته هنوز قیمت نهایی آن مشخص نشده است اما بر اساس سفارش مشتری می توانیم براورد هزینه کنیم. برنامه های ما برای دستیابی به تیراژ 5 هزار دستگاه تولید در سال جاری است که حدود 30 درصد بازار ایران را شامل می شود. هر چند فعل و انفعالات اقتصادی و سایسی اخیر می تواند تاثیرات منفی در استراتژی همه صنعتگران داشته باشد اما با توجه به شرایط کشور و نیازهای موجود ما حاشیه سود را تا جای ممکن که فقط شرکت سرپا بماند کاهش دادیم تا نیازهای کشور را برطرف کنیم.

آمیکو آسنا در راه بازارهای اروپایی

تقوی در پایان گفت: ما تنها به بازار یاران فکر نمی کنیم و در حال حاضر دو دستگاه آسنا به سوئد و ایتالیا برای گذراندن استانداردها فرستاده شده است تا با همکاری شرکت های خصوصی این کشورها بتوانیم به بازارهای جهانی نیز دست پیدا کنیم. با توجه به این که ما استانداردهای یورو 5 را از UNECE اروپا داریم، سعی خواهیم کرد به عنوان اولین صادر کننده خودرو با برند ایرانی به بازار اروپا باشیم.

رونمای آمیکو آسنا تیونینگ-آمیکو

گزارش تصویری  از رقابت آمیکو آسنا با سایر خودرو خودروهای 2 دیفرانسیل

گزارش: امید آذرزمانی

عکس: منیر فلاحتی

 

آفرود به سبک آمیکو! / ساخت پیکاپ های آمیکو با اقتباس از فورد سری F

تجربه رانندگی با پیکاپ آمیکو در تبریز

افتتاح خط تولید پیکاپ آمیکو آسنا و آراز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 47/ ((فيلم)) مصاحبه با مدیرعامل شرکت آمیکو

یورو 2 بهتر است یا یورو هیچ؟!/ نگاهی به وضعیت طرح جایگزینی 240 هزار خودرو فرسوده تجاری سنگین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی