پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کلاهبرداری_پیامکی

سودهای میلیاردی در جیب کلاهبرداران / فعالیت رامش خودروها به کجا رسید؟

پیش فروش خودرو یک عمل مرسوم و عادی و البته رضایتمند برای مشتری و فروشنده در همه جای دنیاست اما اوضاع در کشور ما کمی متفاوت است. همواره پیش فروش خودرو چه از سوی شرکت های خودروساز و چه از طرق مختلف مثل شرکت ها واردکننده و لیزینگ ها با مشکل مواجه بوده و نتوانسته […]

هادی سیانکی
یکشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

پیش فروش خودرو یک عمل مرسوم و عادی و البته رضایتمند برای مشتری و فروشنده در همه جای دنیاست اما اوضاع در کشور ما کمی متفاوت است. همواره پیش فروش خودرو چه از سوی شرکت های خودروساز و چه از طرق مختلف مثل شرکت ها واردکننده و لیزینگ ها با مشکل مواجه بوده و نتوانسته آنچنان که باید رضایت مردم را جلب کند و کلاهبرداران نیز از این فرصت سو استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

از آنجا که خودرو در کشور ما یک کالای سرمایه ای است و تقریبا یکی از اولویت ها خرید همه مردم به شمار می رود لذا بازار خودرو همیشه داغ است و در این بین دلالان،سودجویان و کلاهبردارها نیز کم نیستند. افراد یا شرکت هایی که با تبلیغات دروغین و البته پر زرق و برق و با ارائه شرایط فروش بسیار مناسب سعی در جلب سرمایه مشتری هستند.

در سالهای گذشته کم نبودند نمونه هایی که با پیش فروش خودرو درآمدهای چند میلیاردی به جیب زدند و در آخر هم در یک خلا نظارتی فرار کردند. شرایط به نوعی است که هر کسی بخواهد می تواند حتی بدون مجوز اقدام به فروش خودرو کند و اساسا نهادی وجود ندارد که بر نحوه معاملات بازار خودرو و نحوه پیش فروش و فروش شرایطی نظارت کند.

هر زمان که نهادهای نظارتی مورد خطاب قرار می گیرند دائما این نکته از سوی آنها  گفته می شود که ما به مردم هشدار دادیم! اساسا چرا باید فضا برای جولان برخی شرکت ها و یا افراد وجود  داشته باشد که مردم فریب بخورند.

سال گذشته شرکت رامش خودرو که گویا نه مجوز واردات خودرو داشته و نه مجوز فروش، اقدام به پیش فروش خودرو طی قراردادهای سه روز کرده و طبق برآوردها 200 میلیارد تومان از این طریق کلاهبرداری کرده است و شنیده می شود که صاحبان این شرکت فرار کرده اند.

این اقدام شرکت رامش خودرو در مرداد سال گذشته سروصدای زیادی به پا کرد و موجب شد تا وزارت صنعت با صدور بیانیه ای رسمی تاکید کرد پیش فروش خودرو صرفاً در قالب اخذ مجوز مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر خواهد بود و انتشار هر گونه آگهی و تبلیغات مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع است.

اما صرف یک ابلاغیه نباید توقع داشت که دیگر شاهد تخلف و کلاهبرداری نباشیم. اخیرا نیز پلیس فتا هشدار داد مردم مراقب تبلیغات  فروش خودرو در فضای مجازی باشند و در این رابطه چندین نفر دستگیر شده اند. نهادهای نظارتی باید برخورد قاطعی با متخلفان داشته باشند تا این افراد احساس امنیت نکنند و با فراغ بال در فکر خالی کردن جیب مردم نباشند. از طرفی باید فرهنگ پیش خرید کالا مخصوصا خودرو برای ما تغییر کند و این آگاهی به آنها داده شود تا با هر تبلیغی فریب نخورند.

 

کلاهبرداری با فروش آنلاین خودرو

پلمب شرکت رامش خودرو به دست دستگاه قضایی

کلاهبرداری میلیاردی با وعده های وسوسه انگیز

هشدار پلیس آگاهی: به هر آگهی فروش خودرو اعتماد نکنید!

پیش فروش خودروهای 2018 که هنوز وارد نشده اند جرم به شمار می رود

عرضه خودرو 2008 صرفا در چارچوب بخشنامه فروش

کلاهبرداری پیامکی با وام خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی