پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس AMG C63

تولد مرسدس AMG C63 کوپه عصباني

وقتي صحبت از محصول مشترک مرسدس با AMG مي شود ، ظاهري اخمو وعصباني به چشم خواهد خورد شايد اين عصبانيت به دليل محروميتش از تمام قابليت هايش باشد ، که با وجود اينکه مرسدس AMG C63 صرفا براي سرعت ساخته شده است اما به صورت الکترونيکي سرعتش محدود خواهد شد .شايد لازم باشد هرزگاهي […]

javankhodro
شنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

وقتي صحبت از محصول مشترک مرسدس با AMG مي شود ، ظاهري اخمو وعصباني به چشم خواهد خورد شايد اين عصبانيت به دليل محروميتش از تمام قابليت هايش باشد ، که با وجود اينکه مرسدس AMG C63 صرفا براي سرعت ساخته شده است اما به صورت الکترونيکي سرعتش محدود خواهد شد .شايد لازم باشد هرزگاهي با با اين مدل به يک مسابقه رفت .

مرسدس AMG C63

سَلف این خودرو نیز یکی از خودروهای مورد علاقه به شمار مي آيد. چرا که پیشرانه دیوانه کننده 8 سیلندر 6.2 لیتری را در زیر کاپوت کلاس سی قرار داده بودند. این بار پیشرانه، کمتر عجیب و غریب است. پیشرانه معروف V8 با حجم 4.0 لیتر و توربوشارژر دوقلو برگرفته از مدل GT، نیروگاهی است که 469 اسب بخار را در مدل پایه و 503 اسب بخار را در مدل S به چرخ‌های عقب گسیل می‌کند. چنین نیرویی باعث می‌شود تا مدل معمولی در کمتر از 4.0 ثانیه به سرعت 96 دست یابد و مدل S هم برای چنین شتاب‌گیری به کمتر از 3.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. بیشینه سرعت مدل معمولی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده ولی مدل S دیوار محدودیت را با سرعت 290 کیلومتر بر ساعت می‌شکند.

مرسدس AMG C63

سیستم تعلیق چند اتصالی اين مدل از نو  طراحی شده است. محور عقب نیز طراحی منحصر به فردي  دارد و روتورهای جلوی کربن سرامیکی و چرخ‌های آلیاژی نیز به کاهش وزن آن کمک می‌کنند. مرسدس AMG C63 با یک دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی ارائه می‌شود در حالی که مدل S آن از کنترل الکترونیکی دیفرانسیل و امکان تعیین شرایط رانندگی همانند AMG GT و پورشه 911 توربو سود می‌برد. اندازه چرخ‌ها 18 اینچ و برای مدل S هم 19 اینچ می‌باشند. طراحی این خودرو در سپرها و هواکش‌های جلو و همچنین اسپویلر لبه‌ای خاص AMG در جلو از انواع کوپه عادی متمایز است. با این وجود، دقت بیشتر نشان می‌دهد که تنها درها، سقف و درب صندوق بین این خودروها مشترکند.گلگیرهای عقب 6.6 و گلگیرهای جلو 6.35 سانتی‌متر عریض‌تر شده‌اند تا تایرهای عریض‌تر را در خود جای دهند و تعادل خودرو در پیچ‌های تند نیز افزایش یابد.

مرسدس AMG C63

یکی از بهترین کابین‌ها را در اين مدل از نظر فضای داخلی مشاهده خواهید کرد. استفاده از فیبر کربن در کنسول میانی، آلومینیوم مات و چرم سوراخ‌دار و صندلی‌های اسپرت بسيار جالب است . زمانی که این کوپه اسپرت وارد بازار شود، از مدل سدان کمي گران تر خواهد بود. این یعنی حدود 70 هزار دلار برای نسخه معمولی و کمتر از 80 هزار دلار برای مدل S.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی