انحصار موجود در بازار خودرو ،مانع قیمت گذاری مناسب

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو،­ انحصار موجود در بازار خودرو را مانع قیمت گذاری مناسب آن دانست و ادامه داد: باید برعملکرد شرکتهای تولید کننده خودرو نظارت وجود داشته باشد اما در حال حاضر اینگونه نیست.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

سعید موتمنی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت خودرو داخلی در یک هفته گذشته افزود: هم اکنون اختلاف قیمت خودروهای زیر 30 میلیون تومان در کارخانه و بازار به­­5 تا 8 میلیون تومان، خودروهای 30 تا 45 میلیون تومان­ به 15 تا 20 و خودروهای 45 تا 60 میلیون تومان به­­15 تا 25 میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بازار خودرو به آرامش نسبی رسیده بود گفت: با اظهار نظر درخصوص آزاد سازی قیمت خودروها و حضور نداشتن شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان، شرکتهای خودروسازی عرضه را متوقف کردند که این اقدام، قیمتها را افزایش داده است.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو،­ انحصار موجود در بازار خودرو را مانع قیمت گذاری مناسب آن دانست و ادامه داد: باید برعملکرد شرکتهای تولید کننده خودرو نظارت وجود داشته باشد اما در حال حاضر اینگونه نیست.

موتمنی ادامه داد: قیمت پژو 206 تیپ 2 در کارخانه 36میلیون و 286 هزارتومان و در بازار 50 میلیون و 500 هزارتومان، پژو 206 تیپ 5 در کارخانه 41 میلیون و 942 هزارتومان و در بازار 60 میلیون و 500تومان ،​ پژو پارس lx کلاس 13 در کارخانه 42 میلیون و 281 هزارتومان و در بازار 67 میلیون، پژو پارس در کارخانه 40میلیون و 595 هزارتومان و در بازار 55 میلیون تومان، سمند lx در کارخانه 33 میلیون و 535 هزار تومان و در بازار 47 میلیون و 900 هزارتومان​، دنا پلاس در کارخانه 53 میلیون و 268 هزارتومان و بازار 83 میلیون تومان و پراید 111 در کارخانه 22 میلیون و 492 هزار تومان و در بازار 30 میلیون و 500 هزارتومان ، پراید 131 در کارخانه 22 میلیون و 709 هزار و در بازار 28 میلیون و 850 هزارتومان عرضه شده است.

حذف منطقی فساد و جمع شدن بساط شبکه‌ های مافیایی،بازار خودرو را سامان خواهد داد

دلیل اختلاف قیمت 75 درصدی کارخانه تا بازار خودروهای داخلی چیست؟

سهم چین در بازار خودرو ایران افزایش می یابد

خودروسازان برزیلی در بازار خودروهای تجاری ایران حاضر می شوند

اخلالگران بازار خودرو به دستگاه قضایی معرفی می شوند

نقدینگی سرگردان دلیل بر هم خوردن بازار خودرو

ایجاد بازار رانتی دلیل اصلی اختلاف قیمت در بازار خودرو است

معاون وزیر صنعت: تا پایان سال بازار خودرو از منظر تولید تامین خواهد شد

راهکارهای کنترل بازار خودرو / از اختصاص “IP” برای خریدار تا ممانعت از فروش کارتکسی

12 درصد بازار خودرو در چنگ چینی ها / رشد 17 درصدی تولید خودرو در سال گذشته

لاماری ایلیا ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!