در دهه 60 میلادی، کمپانی شلبی دو نمونه از GT500 را به صورت آزمایشی معرفی کرد که بعد ها به شدت معروف شدند. اولی گرین هورنت و دومی قرمز کوچک یا Little red. نمونه گرین هورنت چند سال قبل پیدا شد و به صورت کاملا حرفه ای بازسازی شد تا به شرایط روز اولش برگردد. […]
این نمونه پروتوتایپ با نام کامل GT500 EXP 500 از دهه 60 تاکنون گم شده بود و هیچ کس از سرنوشت این خودرو خبری نداشت. این نمونه معروف یکی از قدرتمند ترین و پیشرفته ترین خودروهای آن سال ها بوده است. این خودرو یکی از خودروهایی ناچ بک انگشت شماری است که توسط شلبی ساخته شده است. این نمونه از یک موتور بیگ بلاک با دو کاربراتور 4 دهنه بهره می برد. اما این پایان ماجرا نیست، شلبی برای این نمونه یک سوپرشارژر Paxton هم در نظر گرفته بود. این خودرو پس از جست و جوی فراوان توسط Craig Jackson، رئیس حراجی برت جکسون و Jason Billups در زمینی در تگزاس پیدا شد.
مالک این خودرو که نمیدانست صاحب چه خودرویی بوده است، قرمز کوچک را به مدت 2 دهه در مزرعه خود رها کرده بود. به گفته کری جکسون پیدا شدن قرمز کوچک را می توان کشف قرن نامید. اصالت این خودرو با چک کردن وین نامبر و اسناد مربوطه تایید شده است. این خودرو هم اکنون به موزه فورد منتقل شده است. حراجی برت جکسون قصد دارد با یک بازسازی دقیق، این خودرو را به دوران اوجش بازگرداند.
نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی
دیدگاه خود را بنویسید