بسیاری از حوادث رانندگی در بر اثر استفاده از لاستیک های غیراستاندارد اتفاق می افتد و با توجه به گرانی لاستیک ها تا 80 درصد برخی به استفاده از لاستیک ها نامرغوب و ارزان قیمت رو آورده اند و البته در این بین سودجویان هم اقدام به آج دار کردن لاستیک های دست دوم می […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛
بخش دیگری از لاستیک های غیراستاندارد را لاستیک های قاچاق تشکیل می دهند و با به اعلام انجمن لاستیک ایران 25 درصد از سهم بازار لاستیک های قاچاق،لاستیک های تاریخ مصرف گذشته و منقضی است که نقش بسزایی در بروز حوادث رانندگی دارند.
سرانه مصرف تایر در ایران حدود 400 هزار تن است و سهم تولیدات داخل 250 هزار تن و ما بقی نیز وارداتی است اما سهم لاستیک های بی کیفیت و نامرغوب چینی قابل توجه است.
پیش از اینکه قیمت لاستیک در بازار نجومی شود، بسیاری از دارندگان خودرو بعد از اینکه ٦٠درصد عاج لاستیکها ساییده میشد، لاستیکهای خود را عوض میکردند، اما این روزها به دلیل کاهش قدرت خرید خانوارها، رانندگان سعی میکنند تا آنجا که ممکن است تایرهای خود را نگه دارند و از آنها حداکثر استفاده را ببرند.
فعالان بازار معتقدند 25 درصد لاستیک های موجود در بازار قاچاق است که تهدیدی برای جان انسان ها به شمار می رود و چون تاریخ انقضای آن ها گذشته هیچ تصمینی در خصوص کیفیت آنها وجود ندارد.
به عقیده تایرها فروش ها از آنجایی که قیمت لاستیک افزایش چشمگیری داشته لذا تقاضا برای خرید تایرها ارزان(که عمدتا قاچاق و نامرغوب است) افزایش یافته و در نبود نظارت بر بازار بعضا عاج لاستیک ها تعویض به جای لاستیک نو فروخته می شود.
دیدگاه خود را بنویسید