پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوادث رانندگی

لزوم استانداردسازی 1500 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور

 ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز مصوب در جاده های سراسر کشور شناسایی شده که بر اساس شاخص هایی مانند تعداد تصادف های منجر فوت و آسیب دیدگی باید اولویت بندی و استاندارد سازی شوند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ رضا اکبری دیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور […]

هادی سیانکی
شنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۷

 ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز مصوب در جاده های سراسر کشور شناسایی شده که بر اساس شاخص هایی مانند تعداد تصادف های منجر فوت و آسیب دیدگی باید اولویت بندی و استاندارد سازی شوند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رضا اکبری دیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ایمنی و استاندارد سازی مجموع این نقاط پر حادثه رقمی معادل 20 هزار میلیارد ریال است و انتظار داریم با تخصیص اعتبارات استانی توسط استانداران، نقاط باقی مانده تا پایان خرداد 1399 ایمن سازی شود.

وی افزود: با تخصیص سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات ملی، نزدیک به 350 نقطه از نقاط حادثه خیز کشور تا پایان امسال ایمن سازی خواهد شد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: اقدام های استانداردسازی محور اصلی از جمله افزایش عرض آسفالت به میزان 30.7 متر، تسطیح شانه ها، بهسازی و ترمیم آسفالت در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در مسیرهای اصلی ارتباطی استان اصفهان 80 نقطه حادثه خیز مصوب شده که 15 نقطه تا پایان سال جاری ایمن و استانداردسازی خواهد شد که برای هر یک از آنها مبلغی بین پنج تا 10 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

اکبری افزود: جاده کاشان به برزک نیز یکی از محورهای حادثه خیز مصوب کشور است که طرح ساخت باند دوم در این محور نیازمند زمان است.

بیشتر تصادفات رانندگی در چه ساعاتی رخ می دهند؟/ علت اصلی تصادفات چیست؟

جریمه های میلیونی تقسیط می شوند /کاهش 10 درصدی میزان تصادفات منجر به فوت در 4 ماهه نخست سال جاری

تصادفات رانندگی از ابتدای تابستان چند نفر کشته داده است؟/ مهمترین عوامل سوانح جاده ای

عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه علت اصلی تصادفات ماه گذشته

کاهش 2/8 درصدی تلفات حوادث رانندگی در خردادماه سال جاری

۱.۳ درصد آمار کشته های حوادث رانندگی جهان مربوط به ایران است

افزایش سفرها و کاهش حوادث رانندگی

7درصد درآمد ناخالص ملی در حوادث رانندگی رانندگی از بین می رود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی